G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    A-ruumiiden aatelia.
     
    hantta tykkää tästä.
  2. hantta

    hantta Double Gearhead

    Eikös tuollainen ole g -ruumis?
     
  3. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tai sitten ei, sorry ;)
     
  4. ftms

    ftms Gearhead

    tänään pitäisi taas aktivoitua ja nostaa tyhjä lohko+vaihteisto keulalle lopullisilla, omavalmisteisilla koneenkiinnikkeillä niin pääsee tekemään vaihteiston poikkipalkin valmiiksi.
    kun siihen nostaa vielä kannet päälle voi kokeilla miten hankitut oem take-off pakosarjat istuu...
     
  5. tsipi

    tsipi Gearhead

    Mikäs tekniikka sulla on menossa pellin alle? Oot varmaa maininnu tyyliin edellisessä viestissä kuitenki ku näin kysyy... ;)
     
  6. ftms

    ftms Gearhead

    5.7 + 4L60E
     
  7. lucky74

    lucky74 3rd gear

    Nyt kun tuo Camino tuossa pihassa vieläkin pötköttää niin iski ajatus ilmajousista. Onko kokemuksia tai onko tullut tehtyä. Tarkoitus ei ole tehdä mitään hipo hyppyytyslaitetta vaan ihan perussetti ja mieluusti vielä budjetilla. Vaihtoehto 2 olisi suorittaa tekniikanvaihto kutosesta kahdeksikkoon. Mitäs vaihtuu muuta kuin peruskone jos vielä käyttää omaa th200c lootaa?
     
  8. ftms

    ftms Gearhead

    hyvä olikin että päätin sovittaa vielä kerran. nyt teenkin koneenkiinnikkeet uusiksi - pakettia piti siirtää noin 15mm vasemmalle uusien pakosarjojen takia. samalla jää vähän paremmin tilaa oikean puoleisen venakopan ja lämmityslaitteen kotelon väliin.
     
  9. tsipi

    tsipi Gearhead

    Ei kokemusta juuri el caminon ilmajousista, mutta muuten ilmajousista joo.

    Konttorilla pääset helpommalla, jos sulla on kuitti, että tämä setti sopii kyseiseen autoon. Tarviit myös suuntauspaperit leimalle tietyillä paineilla. Kannattaa varmaan muutenki kattoo vaatimukset ja käydä konttorilla kyselee miten homma menee.

    Sitten ne omat kokemukset:
    Osta heti kunnon venttiiliblokki. Omasta mielestä mittasauva hommat on vähän yliampuvia, koska ilmajousitus ei anna sulle eri ajokorkeuksia kuitenkaan. Tietty jos lastailet paljon, ni sitte voi olla ok. Ite en vie ku lähinnä terveisiä... Kerran ollu motti puita lavalla ja se onki ollu ainoa kerta ku taakke joutu nostaa paineita.

    Irto mankkuventtiilit on ihan hanurista. Niitä on kaikissa halvimmissa seteissä. Mulla nimenomaan niissä on ollu oikeastaan ainoat vuodot. Lisää vuotokohtia tulee, jos on mekaaaniset mittarit, eikä sähkömittarit. Myös halpis settien pistoliittimet on aika synkkiä... Toimii joo, mutta ite laitoin etupalkeisiin rekan paineilmajarrujen liittimet. Ne on pirun hyviä, mutta paikallisella rekkaliikkeellä ei ollu tuumakoon letkuille, joten meni milliset putket siitä syystä.

    Jos olisin ollu fiksu, ni olisin ostanu autopilot v2, vai mikä lie olikaan automaattinen paineita haisteleva setti. Nyt tosin tulossa koko keula crown victoriasta, ja siihen tulee jäämään teräsjouset. Oli kiva alkuunsa vetää auto parkissa tonttiin, mutta nyt se on nähty. Ja muutenki victorian keulan kanssa sopivat jouset, missä on iskarit sisällä maksais saman verran ku koko clippi...

    Noh, mutta nämä nyt mun kokemuksia... Ite en tuu toista kertaa näkee vaivaa moiseen. Omaan g-bodyyni laitan korkeintaan apuilmajouset taakse jos joskus tulee tarvetta. Tuskin tulee. Vaikka olis varmaa settiki valmiina sukulaisella tyhjän panttina..
     
  10. ftms

    ftms Gearhead

    moottori ja vaihteisto tuntuisi löytäneen uuden paikkansa ja asentonsa. sovittelin huvikseni kardaania ja huomasin että saisi olla noin parisen senttiä nykyistä pidempi. vaihtoehdot on löytää tai teettää 148-149cm pitkä putki tai sitten hankkia ns pitkä yoke fordin 9" perään. jos jollain olisi ylimääräisenä tuollainen kardaani tai yoke niin kiinnostaa...
     
  11. tsipi

    tsipi Gearhead

    Ettei olis ollu tradepartsin valikoimassa pitkä 1350 yoke? Tai sitte muistan väärin. Mä ku lyhensin edellisen kardaanin about 10 mm liian lyhyeksi, ni mietin tota kans, mut se toi vissii enemmän ku 10 mm ristikkoa lähemmäs..
     
  12. ftms

    ftms Gearhead

    kävin pikaisesti kurkkaamassa ja siellä on nyt se pitkä (n. 4") yoke joten siitä ei ole apuja. hyllystä löytyis kyllä toinen putki joka on vastaavasti vähän (=muutaman sentin) liian pitkä.
    onneksi tämän kanssa ei ole vielä kauhea kiire
     
  13. tsipi

    tsipi Gearhead

    Eipä tuo lyhentäminen ole paha temppu. Jatkaminen on vähä haastavampaa.
     
  14. ftms

    ftms Gearhead

    nyt tuli hitsattua uusiksi tekemäni koneen ja laatikonkiinnikkeet. tilaa jää about 10-15mm pakosarjoista runkoon (kummallakin puolella) ja saman verran öljypohjasta etupalkkiin
    nämä on nyt neljännet pakosarjat mitkä autoon tulee. seuraavaksi voisi hahmotella putkistoa tai ainakin sen alkupäätä...
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  15. T-top

    T-top 1st gear

    '86 Cutlass 442 on nyt jossain keskellä Atlanttia. Odottavan aika on pitkä...

    Siinä on alkuperäinen 307 motti.
    Pistänkö tankkiin perus 98:sia, vai pitäiskö jotain lisäainetta laittaa mukaan?

    Onko suosituksia mottorin, vaihteiston ja perän öljyiksi, Motonet/Biltema/yms. valikoimista, vai pitäiskö käyttää jotain spesiaalimpaa?
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    98sia mä ainakin oon tankannu eikä oo ollu onkelmia. Olssissa pitäs olla kovat seetit jo aika aikasin (tyyliin 70-luvun alusta) :)
     
  17. ftms

    ftms Gearhead

    mielestäni harrastevehkeeseen kannattaa aina tankata parasta. hintaero ei ole niin suuri. seisottamisen ajaksi ajaa / tyhjentää vanhat pois niin välttyy monelta vaivalta varsinkin ruiskupeleissä
     
  18. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ne on vaan induktiokarkastut, yks venatyö ja se oli siinä. Enkä muutenkaan tiiä miten aikojen saatossa ne kestää, mulla ainaki oli 7A-kansissa jo pakovenat uponnu seetiin.
     
  19. pataatti

    pataatti Gearhead

    G-bodyn ilmajousituksen tekoon makkarapalkeilla joutuu etupalkin jousen paikan reikää kairaa jonkin verran isommaksi että pussi mahtuu olemaan ja ei hankaudu rikki. Itse seuraavan jos tekisin,nii käyttäisin pussimallia missä iskari itsessään. Vie vähemmän tilaa ja iskaria ei tarvitse siirtää toiseen paikkaan. Jos makkarapalkeilla tahtoo alkaa tekee,nii multa pitäs löytyä vielä pussien asennuspalikoiden piirustukset tallessa.
     
  20. tsipi

    tsipi Gearhead

    Ne onki sitte jo vähä eri hintasia palkeita. Tai ainaki mitä summitilta katoin, jos olisin crown victorian etukelkkaan laittanu pussit.. Mutta pärjääkö ilman niitäkään, eli saako iskarille jotain fiksua paikkaa?

    Ja öljyistä mitä kyseltiin aikaisemmin:
    Käytä omaa hyvänä pitämääsi merkkiä. Näihin keskusteluihin en lähde, koska kaikki pitää toista merkkiä ylivoimaisesti parempana... Ite oon työntäny koneeseen gulffia ja petro canadaa ja vaihteistoon gulffia tai commaa.

    Nyt tosin laitoin seuraavaan autoon fuchsia moottoriin ja vaihteistoon. Siitä ei kokemuksia, mutta jossain kehuttiin ja tiedän itsekin ettei huonoimmasta päästä ole. Löyty suomen ulkopuolelta edullisesti ja ku tietää molempien öljyjen menevän vaihtoon hetken ajon jälkeen. Tai ainaki vaihteisto ku on uudet romut sisällä. Tosin mersun 722.6, joten ei ihan muiden karkeloihin varmaa ainakaa samalla ölpällä...
     

Kerro tästä muillekin!