G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ei nävy sun blingblingis o_O
     
  2. maddis

    maddis Gearhead

    Saamarin tietotekniikka. No joko nyt?
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

  4. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    mul ei nävy vieläkään. kerro edes mistä o kyse.

    ........

    tarttis kai käydä kattoos onko auto paikallaan vielä varastossa.. nyt kun voisi ehkä saada ulkoovenkin auki taas, lumet kun kai on sulaneet sen verran jo pois että on toivoa. parin kuukauden päästä kun ehkä voi jo ottaa ajoonkin. kevät kun lähestyy jo.
     
  5. maddis

    maddis Gearhead

    Jaa ettei vieläkään muka näy. No sitten olkoot näkymättä.

    Asentelin muutama sivu sitten mainitut rattiakselin osat paikalleen.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    6PPC tykkää tästä.
  7. ftms

    ftms Gearhead

    Oma G sai vihdoin uudet jarruputket. Meinasi tulla haastetta kun C5 veten pääsylinterissä ja paineventtiilissä toisessa piirissä on harvinaisempi millinen kierre enkä löytänyt putkenpäitä tarvikkeena kunnes älysin kysyä niitä Jyrkiltä Roadmachinesta...
     
  8. ftms

    ftms Gearhead

    missähän saisi teetettyä silmukkamalliset päät caminon käsijarruvaijereihin? samalla voisi pikkuisen lyhentää niitä niin sopivat paremmin C5 veten jarrujen kanssa
     
  9. tsipi

    tsipi Gearhead

    Minkähänlainen kiinnistys siellä on? Ei klunssi pää, vaan silmukka?

    Yleensä vastaus on: "tee itse" :)

    Vaikka mitä klunsseja tullu tehtyä vaijerin päihin, ja toki silmukoita ja jatkoksia erilaisilla likistimillä...
     
    4d sedan tykkää tästä.
  10. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    ^Samoin tullut tehtyä ite noita kässärivaijereita, kun kombinaatiot on sekalaisia. Tarvikkeenahan saa vaijerin kuorta ja itse vaijeria, sit sorvailee sopivat nippelit kuorelle ja itse vaijerille, siinä se.
    Vaijeriin olen hitsaamalla kiinntittänyt päät/klunssit, siten että klunssissa sopiva reikä ja vaijeri siitä läpi, ja toiselta puolelta sit lankakoneella vaijeri klunssiin kiinni....
     
  11. ftms

    ftms Gearhead

    silmukkahan siellä... eihän noiden päiden tekeminen tosiaan ole mikään ihmeellinen juttu tässä savotassa. ajattelin vain että jos ihan kaikkea ei tarvis tehdä itse vaan jossain (täällä pk seudulla) olisi valmiina päitä ja tarvittava puristin
     
  12. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Onko näissä kaikissa sama tuulilasi? mistä kantsii hankkia GN:ään?
     
  13. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Tässä trafin sivuilta:
    Ajoneuvon moottorin muutoksissa tulee katsastajan mahdollisuuksien mukaan varmistua siitä, että muutos vastaa siitä esitettyjä dokumentteja. Moottorin varustamisen ahtimella tai ahdetun moottorin varustamisen välijäähdyttimellä katsotaan aina lisäävän merkittävästi alkuperäistä tehoa. Moottoritehon pienentämisen hyväksyttävänä keinona voidaan pitää ahtimen poistamista.

    Mikäli vaihdettava moottori ei ole valmistajan toimittama kokonaisuus, tehomittaustodistusta arvioitaessa katsotaan moottorin tehojen vastaavan vähintään konstruktiossa käytetyllä sylinterikannella varustetun moottorin alkuperäistä tehoa (mikäli kyseessä on tuotantomoottorissa käytetty sylinterikansi).

    Vapaasti hengittävän moottorin muuttaminen määräyksessä listatuilla keinoilla on sallittua, mutta näissäkin tapauksissa katsastaja voi vaatia tehomittaustodistuksen, mikäli tehomuutoksen epäillään ylittäneen paino-tehosuhteen raja-arvot.

    En mä tiedä sitten missä se tehon alentaminen on muuttunut, mutta ei ainakaan trafin ohjeissa...tai niin onhan se jos ahdin poistetaan.
     
  14. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    olisko linkkiä tohon tekstiin?
     
  15. maddis

    maddis Gearhead

    Kun tämä Suomen kesä on näin vähäluminen niin tullut mietittyä ,että voisi hieman parantaa Caminon lämppäriä.

    Keväällä vaihdoin termostaatin siihen ja huomasin, että paisariin oli kertynyt aika kasa 'savea' tms. Epäilen, että lämppärin kenno on sitä myös täynnä ja siitä syystä lämpeää huonosti. Jos vaihtaa uuden kennon niin sillä lie sama kohtalo.

    Tästä tulikin mieleen, että onko kukaan muokannut lämppärin kennoa/lämppäriä niin että kenno meniskin 'ylösalaisin' eli putkilähdöt olisi alaosassa? Tietysti ilmaamista se vaikeuttaisi hieman ja joutuisi kennon pohjaan tekemään nipan sitä varten mutta tuolloin ainakaan ei kertyisi kennoon tuota 'savea' moottorista.

    En tiedä mistä tuota 'savea' on kertynyt, kun ennen kuin asensin koneen muutama vuosi sitten paikalleen käytin kaikki pakkastulpat irti ja huuhtelit kaikki mahdollisen moskan sieltä pois mitä sai. Pari vuotta myöhemmin, autossa paikallaan, pesin jäähdytysjärjestelmän sillä tarkoitetulla aineella ja huuhtelin hyvin sen jälkeen ennen kuin laitoin normaalit pakkasnesteet. Aina tuntunut neste paisarissa hyvin nopeasti noiden toimenpiteiden jälkeen.

    Kohta tietysti tulee lämpimät kelit eikä sitten enää tartte lämppäriä joten jää tämä tekemättä. ;)
     
  16. tsipi

    tsipi Gearhead

    Luulis ihan uudella kennolla jo puskevan noin pieneen kabiiniin riittävästi lämpöä. Tai ainaki minä pärjäsin talven yli hienosti. Monena aamuna noin 10km ajon jälkeen työkaverin kopattua kyytiin sain jopa valitusta saunasta. Ja minulla sentään ikkunatiivisteen välistä mahtuu sormi läpi ;)

    Laitoin vielä vanhalla kennolla, vaikka jouduin juottamaan lähdötkin uudelleen kiinni kennoon.

    Ainoa parannus on oikeastaan kiertovesipumppu sisäkierrolle ja kai tuossa vähän jeesaa tuo vesijäähdytetty turbokin.
     
  17. maddis

    maddis Gearhead

    Varmaan se hetken aikaa toimiikin joo. Mietin lähinnä sitä ,että vähitellen kertyy se uusikin kenno täyteen tuota 'savea'. Se taas, että kuinka nopeasti se sinne kertyisi onkin taas eri asia. Hieman eri nestekierto kennossa ja paisarissa.

    Tänäänkin aamulla töihin ajelin (kunhan sain ikkunat ravattua) eikä siellä kyllä 12km jälkeen liian lämmin tullut, vaikka kokoajan oli lämmitin täysillä ja konekin ~normilämmöissä puolen matkaa.
     
  18. tsipi

    tsipi Gearhead

    No sitte kyllä tulee aika nirkosesti lämmintä.. katoha ensimmäisenä että se läppä varmaan sulkee kylmän ilman poijes. Minullaki riittää lämpöä oikein hienosti, vaikka tuntuu kaikki lämmin ilma karkaavan jonneki matkalla. Radiolle työntää kyllä hienosti lämmintä ;)

    Mä oon yhestä moottorista pitkän seisomisen jäljiltä heittäny vaa kylmästi sitruunahapot sisää ja käyttäny koneen lämpöseks. Hyvin tuli muhjua ulos. Huuhtelu vaan hyvin, jos kaikki osat ei tykkää haposta. Meinasin vielä uudestaan joskus huuhdella ku ei neste vieläkään pysyny vihreänä. Tohonki hommaan taitaa löytyä ihan oikeita kaupallisia aineitakin.
     
  19. maddis

    maddis Gearhead

    Pari kesää sitten jollain kaupallisella aineella huuhtelinkin tuon systeemin ja huuhtelin koko järjestelmän sen jälkeen pari kolme kertaa. Sitähän en tiedä kuinka tukossa tuo alkuperäinen kenno jo on.

    Täytyy tarkistaa vielä tuo läpän kääntö, vaikka _muistaakseni_ sen katsoin, kun lämppärin kasasin ja samalla vaihdoin ne 'tiivisteet' sinne kun entiset oli jo muuttaneet muotoaan semmoiseksi että ne hajos mujuksi jos vähänkin koski siihen.

    Tuossa on alusta asti minulla ollut sitä ongelmaa, että jäähdytysnesteet tummuu varsin nopeasti koneeseen laitettua, että jotain sieltä siihen irtoaa. Tosin, wanha rautalohko niin tiedä kuinka vihreinä ne pysyis muutenkaan. Olihan siellä ruostetta, kun koneen ollessa irti pakkastulpat vaihdoin ja katselin lohkon sisään.
     
  20. atobee

    atobee Gearhead

    Ennen yleiseen myyntiin laittoa niin tarjoan G-body harrastajille:
    1982 Oldsmobile Cutlass Cruiser 6 hengen farkku joka leimattu henkilöautoksi, ilman konetta.

    Kuulemma, eli itse en ole päässyt toteamaan, runko/alusta hiekkapuhallettu ja hitsattu (??).
    Seisonut "ladossa" vuodesta 2004.
    Orkkis bensakone ollut 5.0.
    Laatikko TH200.

    Mukaan paljon osia mm. toinen perä, etulokasuojat, ilmeisesti toiset etuovet (koko sikaosasto täynnä osia joten en edes tiedä mitä siellä on). Orkkis konepelti on alumiinia.

    Haitta on, että hiiret tykänneet penkkien pehmusteista, paloja löytyy jalkatiloista ja auton alta isot kasat, JA AUTO HAISEE HIIREN KUSELLE.

    Käsittääkseni, poislukien moottorin, kaikkien osien olevan tallella.

    Koko kasa 2000€.

    [​IMG]

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!