G-bodyt Suomessa

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Tuli ihme bon voyage taas :eek: .
    [​IMG]
    Taas yks geepodi liikentees ja lauantaina alsastarol polkemaan ja testaamaan kehtaaks akka käydä tolla töissä :rotfl: .
     
  2. mirage

    mirage 3rd gear

    Laitahan lisää tietoja. Mitä osia oot tohon laittanu ja laatikon oot varmasti ite tehny (tiedä vaikka ois mun vanhan laatikon kuoret tai muita osasia, oot yhden varaosalaatikon multa ostanu), onko painopistettä muuteltu, alustaa jne ja tietty, et paljo nyt sit menee? Kiikalassa viime vuonna laatikkosi taisi poikia ja trailerilla kotiin muistaakseni, aika oli jotain mitä, en muista. Kiinnostaa vaan, kun itellä samanmoinen vehjes, tosin laatikkoa, perää ja koneen "apulaitteita" lukuunottamatta ihan vakio peli, mm. vakio nokka.. 15,6 meni BOP:ssa. Vähän paremminkin ois menny, mut jouduin höllää lopussa laatikon lauhdutinputken antauduttua..
     
  3. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Koneeseen tuli tollaset liikkuvat. Isku 3.75 0-punttisena.
    http://s1175.photobucket.com/user/Mudra ... d.jpg.html
    http://i1175.photobucket.com/albums/r62 ... 39b8b8.jpg
    Ruttu aabaut 10.8, quench 0.8mm nenu 268 mekaaninen rulla ja afr 190 romusta korjatut pipot.
    Vääntö tuntuu persiissä aikas mukavalta mutta puutuu ylhäällä kun kaasari on 600 tuplapumputin. Persiissä lokraitti, lootaan tuli pikkasen pillettiä ja pikku limppu.
    http://i1175.photobucket.com/albums/r62 ... 69632a.jpg
    Ite hylsylle ei ole tehty mitään, ei edes pesty :rotfl: .
     
  4. DX

    DX Gearhead

    bon voyage aksilasta?

    siitä aisansiltaa, että eiks joku muukin joskus jossain täällä od:lla kirjaili laittaneensa tommosen aksilan ja kehui että bolt on ylätukivarsia, jortaania ja sataa muuta pikkujuttua lukuunottamatta
    ja joku muu kritisoi tukivarsien "ajattelematonta" lyhentelyä koska keometria menee perseelleen tehtaan suunnittelemasta,
    vaikka toi on alunperinkin sellanen kompromissi, että tolla keometrialla se joko paranee tai huononee, riippuen mitä omituisuutta painottaa.

    mie en sen syvällisemmin oo aisaa jaksanut pohtia, kun lätkäsin vaan silleen miten se helpoiten sopi,
    mutta kuvittelen sen nyt ponnistavan liikkeellelähössä vähän paremmin,
    mun mielestäni perse ei enää niiaa niin paljon.

    ylätukivarsille joku 5 - 6 senttiä olis varmaan paree, murroskulma on tolla hiukan vajaalla 7 sentillä ehkä pikkasen turhan jyrkkä eikä patissa riitä viäntö pakottamaan pinjonia ja jortaania linjaan keskenään huolimatta satavuotiaista puslista,

    eiku sehän on voiman puutetta. :lol:


    PS: iskarin korvat pitää näemmä leikata veke aika munia myöten tosta karpiisin aksilasta jotta G-bodyn oma vakaaja sopii.

    Nimim: leikkaanpas vielä tuosta ja tuosta ja... oho nyt meni liikaa.
     
  5. mirage

    mirage 3rd gear

    mudracer: Näyttää hyvältä. Toivottelen hyviä aikoja!
     
  6. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Eiku tosta viime vuoden kuvasta :rotfl: .
    [​IMG]

    Juu Kentsu ei ole maitokärryt vieläkään myynnissä :poff: .

    Nyt testailun jälkeen niin pitua ei ole mutta noilla rinkuloilla mennään kun on vakiot vetarit.
     
  7. DX

    DX Gearhead

    No jovain, kuvathan on melkein kuin kaksi maamoottoria :lol:

    Kävin ehtoolla koeponnistamassa 30 booriset moserit,
    vedin nesteen kylmäaseman tyhjässä pihassa jenkat aikalailla tapissa reikäpäistä riftinkiä yli monttujen ja kautta töyssyjen,
    ei ainakaan vielä mitään nassahtanut. :lol:
     
  8. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Niin kävi kuin vähän pelkäsinkin niin kone puutu totaalisesti 4tonnissa, enkä saanu mistään isompaa kaasaria lainax. Olis varmaan muuttunu inan jos olis ruvennu suuttimia vaihtamaan mutta lokraitti päästi radalta poistuessa omituisia ääniä niin en ruvennu sitä rikkomaan vaan pitää tutkia onko siellä väljää.
    Emäntä saa tyytyä toistaiseksi 14.3 sekan työmatkakulkineeseen.
     
  9. saresks

    saresks 3rd gear

    ^ täytyy hänen lähteä ajoissa ettei myöhästy
     
  10. Bukero

    Bukero 3rd gear

    aiwan...aikainen lintu madon nappaa
     
  11. DX

    DX Gearhead

    Tuli yhtäkkiä miäleen, että oliko muuten kuinka paljon ainetta tankissa?

    ainakin oma kosla kuolee jossain 200m kohteilla sopanpuutteeseen jos on bensaa jäljellä yhtään alle varttitankin.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Oli ainetta tarpeeksi mutta bentsiiniä kone ei silti saanu. Tein siihen kaasarin perjantai-illalla ja en muistanu tsekata bensan pintoja, edes alsastarolla :rotfl: . Toisaalta ihan hyvä kun lokraitti päästeli paluutielle käännyttäessä aikamoista älämölöä. Menen koht ihmettelemään mikä siellä on vikana.
    p.s. nyt on 7puolikas kukkumalaattori ja laulaa kivasti yli 6donan.
    p.s.2 mites sun perärojekti, mistäs hommasit vetarit?
     
  13. DX

    DX Gearhead

    Noi GN-svetarit tuli Seppo Niemensivun kautta Summitilta,
    siellä noi Moserit oli ainoot 4,75 jaolla olevat 30 booriset orkkismittaiset, pitkien 12mm studien ja pyöränlaakerien kanssa jäi maksamaan jotain 400 hujakoilla.
    jotkut 70 jotain kikottimeen oli tarjolla orkista pidemmät jos tykkää aksilaa G:n alkuperäisestä levitellä, 28 boorisia olikin tarjolla vähän kaikenmittaisia.

    -----------------------

    Perä on on paikallaan ja kylärallissa pikkasen kiusattukin jo

    geometria ilman sen kummempia anaaliyysejä tuntuis jopa orkista paremmin ponnistavalta,
    kun tosiaan ylätukivarsista lähti senttikaupalla veke kun karpiisin korvakkeet oli selvästi edempänä vaan onneksi riittävän samalla linjalla.

    vakaajaa ei ole vielä, aksilan mukana tullut karpiisin vakaaja on jokusen sentin liian levee ja G:n oma vakaaja ei sovi kun en laikannut kaprise-aksilan alkuperäisiä iskarinkorvakkeita tarpeeksi tyvestä veke,
    kompastuin siinä omaan näppäryyteen kun aattelin että alatukivarren korva on tolleen orkkista vahvempi.

    puuhastelen ton "sitten", ajellaan nyt välillä ja tehään muitakin hommia.
     
  14. DX

    DX Gearhead

    Mulla olis nyt myyn en myy, myyn en myy, orkista tuuman leveempi aksila jouten tai sitten ei :lol:

    tossa on muistaakseni jotku -92 up S10 28 booriset Moserit,
    astrosta pöllitty parisatkua ajettu kytkeytyvä lukko 3,08 välityksellä ja uudensileet jarrukilvet pulttikiinnitteisille jarrusylkyille ja uuvet offsettilaakerit.

    suoraanajossa se ainakin katugummeilla pitää hyvin, tolla versiolla en enää viittinyt kanttailla kun noita kartiolukollisia tasauspyörästöjä alkoi tuhoutumaan ja talliin kertyneet 7,5 tuumaset murikat meinas jo loppua kesken. :lol:
     
  15. Rytari

    Rytari Gearhead

    [​IMG]

    kenelläs muulla ikkunat suhiseen ja vuotaa vettä pirttiin, mulla on 86 camino ja siinä lasit jää molemmista yläreunoistaan yli 5mm raolle eikä sitä lasia säätämällä oikein löydy enää parempaa asentoa, tiivisteetikin on uudet ettei siitä luulisi olevan, maailmalta keskusteluista löysin tiedon että tommonen osa, takatuki siihen lasiin, on useinmmiten rikki ja vaikuttaa moneen ikkunan sopivuusongelmaan, rikkihän ne mullakin molemmin puolin joten uudet katteltava. mutta onkos kukaan ostellut tommosia ja mistä, pari firmaa löysin mutta kun vähän tuon lähettämisen kanssa niin ja näin.
     
  16. laakkius

    laakkius Gearhead

    jep, kuskin ikkunassa mulla sama vika...

    Ebaysta löysin yhden joka lähettää, rahdit oli 23.95$ kahdelle kappaleelle.
     
  17. Rytari

    Rytari Gearhead

    bweawy vissiin, saman hinnan antoi.. pitäsköhän noita ottaa isompi määrä kerralla :)
     
  18. laakkius

    laakkius Gearhead

    joo, sama heppu :D mä tilasin jo...
     
  19. Rytari

    Rytari Gearhead

    [​IMG]
    joo, laitoin kanssa tilauksen, tulee pari ylimääräistäkin
     
  20. DX

    DX Gearhead

    No mä vissiin sit tilaan joltakin teiltä jos itelle sattuu tarvetta. :lol:
     

Kerro tästä muillekin!