G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. 383

    383 Gearhead

    buick gn 8.5 perä ebay joskus tarjolla
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    Mun tarttis jossain välissä tilata tollaset GN vetarit tohon hankkimaani skoudekarpiisin lukkoperäaksilaan, jossa on jo valmiiks aabbaut 3,5 välitys, että sellasella mennään seuraavaksi.

    olikos toi GN muuten 4,75 vai 5 tuuman jaolla, meinaan että haluaisin 4,75 mutta jos GN on 5 tuumaa vakiona niin sit voi olla vähän vaikee tehtävä löytää valmiina, enkä oo vielä ees kattonut sitä kuinka monta rihlaa tossa perässä on.

    Ehkä vaan sahaan vaan noi karpiisin vetaritkin lyhyemmäksi, kunhan vaan joku sorvaa mulle c-klipsiuran ja jatkaa vähän boorejakin ja poraa 4,75 pultinlävet, niin ja tarvii sitä vanteen keskityspattiakin pienentää.

    Vois olla että pelkkä vetarien katkaisu riittäs jos laittas C-klipsi eliminaattorin, no kattoo ny edes kuin paljon tota aksilaa kavennan.
     
  3. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

    4.75 on GN jako, olis muuten jouten yhdet GN vetarit
    jotka tarvii kylläkin eliminaattorit. :odroll:
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    '83-'84 SS's had 7.5's with 3.42's and TH-350's.
    '85-'87 SS's had 7.625's with 3.73's and 200-4R's.

    '83 H/O's had 7.5's with 3.73's.
    '84 H/O's had 8.5's with 3.73's.
    '85-'87 442's had 8.5's with 3.73's. All had 200-4R's.

    '84-'87 Turbo Buick's had 8.5's with 3.42's. All had 200-4R's.

    Tollanen 8.5 3.73 pruuvilla olis kiva löytää.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Dodii perän pikkurattaat tuli öljyn mukana ulos Porissa :rotfl: .
    Lokraittitilaus lähti juuri, täytyy koittaa sitä samalla kun etsiskelee 8.5 peräytintä.

    Jos joku törmää tollasen myynti-ilmoon maailmalla niin saa kertoa :odroll: .
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Yksinpuhelu jatkuu :rotfl: .
    Onkos kellään peränkuoria nurkissa? Tarttis tehdä jigi jotta saa uuteen perään tukivarsien kiinnikkeet oikeaan paikkaan laakista.
     
  7. mirage

    mirage 3rd gear

    Sellanen nimimerkki kun Heissulivei on purkanut useamman caminon ja sillä oli viimeks ainakin yks ko perä. Ja aika edullisesti varmaan pääset kauppoihin.
     
  8. mirage

    mirage 3rd gear

    Nonii. Ajokausi ohi, Malibu poistettu liikennekäytöstä. Ens kesänä ois sitten tarkotus olla edes hiukan fiinimpi ja nopeampi.

    Tosta perähommasta vielä, että mä laittelin sen detroit truetracin 3.42 välityksen kanssa vanhoihin 7,5 kuoriin. Ja on kestäny nyt puolentoista kesän leikit. Teräsvetarit ja tukeva banjonkoppa ois ens kesäks tarkotus laittaa.

    Tehoa nostetaan vähän, nokaks tulee sellanen .447-nostonen 213 .050-asteinen laahuri ja jotain pikkusipistelyä till.

    Vaihdelaatikko menee ehkä vaihtoon, toi nykyinen 4r ois ehkä kiva tossa Impalassa ja Malibuun sellanen samanmoinen, mutta enempi parannettu. Nykyinen on vaan pikkasen laitettu..

    Kirjottelin vaan, että saadaan tätäkin topikkia vähän nostettua. :)
     
  9. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    Ostakaa nyt joku mun gee-body monttecarlo 85 teetop..
     
  10. mirage

    mirage 3rd gear

    Ei taida olla rahamiehet ilman autoja. Huom. monikko... Kaupanteko on tosi vaikeeta, cash on kiven alla. Jollain vaihtokaupoilla tai sit ihan naurettavilla hinnoilla tuntuu tällä hetkellä autot vaihtavan omistajaa. Tietysti "kiva" käyttää toisen ahdinkoa hyväks ja ostaa oikeesti 15t€:n autoja alle kympillä, mutkun ei nurkkiin mahdu..
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No niin viime kesän voimanlähde on myyty ja uus jo odottaa kansia koneistamosta.
    Uus patti on myös 302 mutta 12.5:1 pattipäämukeilla, ruttu jää pikkasen alemmas kun kannet on 70cc palotiloilla olevat AFÄrrät.
    Perä on aiheittanut harmaita hiuksia ja kerran meinasin jo tilata 9" voortin G-koppaan sovitettuna mutta onneks kukkaro sanoi ei :rotfl: .
    Nyt olen ajatyellut koittaa Moserin vetareita c-clip eliminaattoreilla ja Lockraittia uuden välityksen kera vanhaan perään kun sitä hilloo palaa koppaankin ihan tarpeeksi kun tota ruostevikaa löytyi lisää sieltä täältä.
    Lootaan on jo hommattu uutta billettipalikkaa, korkeastallinen lukkolimppu ja saas nähdä mistä löytyy uus sulake :rotfl: .
     
  12. DX

    DX Double Gearhead

    Mää kans lainaisin ilolla ylimäärästä 7,5 G-bodyn banjoa,
    tarttis kans toi karpiisin 8,5 aksila modata tohon Geehen sopivaksi, jotenkin ei kiihota könytä koslan alla ottamassa mittoja ja arvailla sinnepäin kulmia,
    kun ei oikeen oo kiihottava vaihtoehto sekään, että koslan pukeille halvaannuttais viikkokausiksi.

    No täs o talvi aikaa, jäällekään en aio tota pikkuperää mennä enää runttaamaan,
    kukkarokin vihjailee jotain siihen suuntaan, että saan lyhyemmät vetaritkin veistellä jalavasta. :rotfl:
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Hommasin silmät kiinni 10bolt farkun perän. Se olikin taas sellainen sekasikiö jossa on 12bolt murikka 8.875" lautasella :rotfl: .
    Se on 16cm liian leveä mutta vetareissa olis varaa pidentää booria ja c-clip elimiaattoreilla sais tukevan ja luotettavan beban. Välitystä tosin ei helpolla löydy eikä viitsi "palata" aavikolle sen 2.xx:1 välityksellä :rotfl: .
     
  14. mirage

    mirage 3rd gear

    nimimerkillä heissulivei saattais olla sellanen 7,5-perä. Se on purkanu tietääkseni muutaman kaminan.
     
  15. mirage

    mirage 3rd gear

    16cm tekee 8 cm per puoli, mikä ei ole vielä edes ihan hirveesti. Gbodyn ongelmahan on, että perusvirivirivanteet ei mahdu pyörimään vakiona, ts backspace on aika rajoitettu.
     
  16. DX

    DX Double Gearhead

    Ei siellä oo mihinkään suuntaa liikaa tilaa, mulla on -82 camaron orkkisvanteet, 255/60 kumi nojas sisäkylestään tukevasti runkoon, 8mm spacerit auttoi ongelmaan, kumin kylki paloi enää vain nelipyöräluisukohnauksessa.

    Nyt viimeks laitoin -92 S10 28 booriset ja 29 tuumaset vetarit astron käkikellolukon kaveriksi,
    tolla taka-aksila leveni orkkiksesta tuuman ja 8mm spaceriversioon verrattuna, eli 4mm per puoli,
    eli 12mm per puoli välilaippaa jarrukilven taakse ja offsettilaakerit.

    Nyt gummi hairaa lokkarin kaaren metkan muotoiseksi koheltaessa,
    että jos jonkinsortin välimallin tekis tosta karpiisi aksilasta,
    panharttikin kova sana jotta aksila pysyis suurinpiirtein auton alla.
     
  17. mirage

    mirage 3rd gear

    Joo, ne lokarin kaarien kantit on tosi leveet vakiona. Mittasin ennen kauneusleikkausta, niin 6 cm... Kyllähän nyt vähempikin riittää..
     
  18. DX

    DX Double Gearhead

    Nykynormihan on jotain pari kolme senttiä ja sekin jo tehtaan jäliltä sisääntaitettu, että hytin värityksen yhteydessä kans teen tollasen kauneusleikkauksen,
    toki mulla muutakin kaunistelua on mielessä, olis mm. jotenkin ryhdikkäämmän näkönen hytti jos esmes klasinpokat on edes suurinpiirtein linjassa B-tolpan kanssa ja ovet yleensäkin aukon malliset.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mallasin tollasta lööppiskuuppia kesällä.
    [​IMG]

    Tollaselta näyttää kajuutassa.
    [​IMG]

    Mulla on naapurissa lasikuituammattilainen joka tonkin muotin on tehny. Jos ei valmiita kuitupaloja löydä niin ukko tekee kyllä muotteja ihan mistä vaan.
    Jos kiinnostaa kuituosat niin voitais jakaa kusta annukset epätasaan :odroll: .

    Ens kesänä pitäis rundarin punane alkaa 7,5kdonan jälkeen :rotfl: .
     
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Tää mun Cutlaassi taitaa olla vielä A-Bodya mutta kysytään nyt täältä kun on sen verta lähellä jo G-Bodyy.

    Onks noille runkopuslille jotain momenttia vai vedänkö hampaat irvessä ja niin vitusti?
     

Kerro tästä muillekin!