G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. mirage

    mirage 3rd gear

    Älä vedä. Menee poikki. Kaikille pulteille on ainakin ominaismomentit..
     
  2. daavid-son

    daavid-son Gearhead

    Torque specifications body mounts Cutlass all positions 36 N.m.
    To minimize vibration and noise, the body mounts must be properly torgued. Semmosia lukee ´80 Cutlassin service manualissa.

    Jäi aikoinaan niin pahat vieroitus oireet ´84:sta Elcaminosta, että piti hommata muutama viikko sitten tommonen 1980 Cutlass. Siitä ne vasta lapsuuden traumat jäi koko jenkki auto touhuun, kun ala-asteelle Taipalsaaren kirkonkylään kuskattiin takisikyydillä meitä pentuja viistoperä Cutlassilla ja diesel 88:lla. Etusohvalla saattoi olla neljäkin ipanaa ja taka penkillä vielä enemmän. Eikä tarvinnu taksi suhareita paljon yllyttää, niin kohta oli toista sataa lasissa. Semmosia ne oli koulukyydit sillon kun nuo oli uusia.
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kuulostaapa vähältä. Toki sillä vedetään. Ei varmaan tartte mitään kierreliimaa, ainakaan vanhoissa ei ollut.

    Kuparitahnaa meinasin vaan laittaa et joskus saa aukikin jos tarvis.
     
  4. Substitute

    Substitute Gearhead

    Otin tuon meidän g-bodyn vaihteeksi työkäyttöön, nyt on 81-turboregalilla ajeltu ja se tuhannen kilometrin viikkoajelu täyttyy vaikka se kuivatteli itseään parkkihallissa neljä vuorokautta. Kulutus on siellä 11 l/100km hujakoilla.

    Tuosta kun korjaa motarivauhdissa suhisevan kuskinpuolen sivulasin tiivisteen ja vaihtaa alle täristämättömät renkaat, niin se kyllä matkustusmukavuudessa pärjää nykyautoille ihan hyvin.
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kuulposti vähältä, mutta mukavasti tuo tuntui puristuvan noi kumit. Ei liikaa, mutta sillen kivasti :)

    Kiitos avusta!
     
  6. saresks

    saresks Gearhead

    Jos joutuu kroonisesti painimaan näiden mallien perien kanssa, voin suositella omasta kokemuksesta tuota jenkkiheppua:

    http://www.jdrace.com/

    Rakensi mulle Fordin 8.8 swappiperän Cutlassiin 2010/2011: 31-rihlaiset teräsvetarit, säädettävät ylätukivarret (vaati tällaiset uniball-päillä, ei ole yläkorvat samassa linjassa kuin orkkis), 3.55 välitys, torsen-lukko, uretaanipuslat asennettuna jne. 1625 taalaa pari vuotta sitten, ei mielestäni paha, ja voi jopa olla, ettei tarvitse murehtia vähään aikaan.
    Viestintä pelasi tosi hyvin ja perä meni heittämällä kiinni.
     
  7. Make.S

    Make.S Gearhead

    Täältä varmaan löytyy alan tietäjiä. En ole itte vielä kerinnyt paremmin perehtymään nyt työn alla olevaan buikulaan, mutta onko jotain hyviä sivuja mistä löytyis tietoa GN ja yleensä turbobuikuloista?

    Mitä ongelmia näissä yleensä on? Itellä ainakin oli jonkin verran hitsattavaa...
     
  8. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

  9. Make.S

    Make.S Gearhead

    No niin, eiköhän tuolta ala löytymään kansijumppaan momentteja, tietoa viinaruuttaan, ym. tärkeetä tietoa, kiitoksia.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pitäis pikkuhiljaa ruveta miettimään ensvuoden tekniikkakokoonpanoa :-? .
    Peräksi meinaan ruveta mittailemaan C-4 Vetten hässäkkää kaikkine tukirautoineen kunhan saan sen irti elimenluovuttajasta :rotfl: .
    Plootapuolella ei pitäis, kop kop hajoo enää mitään ja toi vetten peräkin taitaa olla pikksen tukevampi kuin 7.5 tenbolt :odroll: .
    p.s. GN ja muidenkin tehokkaampien vehjesten orkkisR4plootiin on tulossa vahvaa palikkaa ja jotain "tähteitä" saattaa jäärä yli tarpeen.
     
  11. Make.S

    Make.S Gearhead

    Mitä muutoksi tarttis buikulaan tehdä, että sen sais toimimaan re 85:lla?
     
  12. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

  13. 2mi

    2mi 1st gear

    Ja jos se sinun autosi on se entinen Nurmijärven GN, joka oli pitkään myynnissä, niin koneremontti olisi aiheellinen ennen E85:een siirtymistä.
     
  14. laakkius

    laakkius Gearhead

    Ponuun pitäs talven aikana asentaa mm. kuvan mukainen sydämentahdistin...
    [​IMG]
     
  15. Make.S

    Make.S Gearhead

    Taitaa olla sama auto, ainakin kansipahvit menny.
     
  16. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jos menee koneremonttilinjoille, tiedossa olisi tekijä joka osaa tehdä kansihommat tuohon oikein. Teki yhteen '87 T-typeen pari vuotta sitten kanavatyöt, muokkaus, kiilotus, heat crossovereiden tukkiminen ja palotilojen kiillotus yms. Mulla on tiedossa myös yhdet 86-87 kannet johon ne muutokset voi tehdä. Näissä vuosimalleissahan on se lisätukikannas vesitiloissa toisin kuin vanhemmissa.
     
  17. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

    Ei niitä vakio kansia tarvi ihan kauheesti kaivaa,
    saa sen laitteen menemään ihan pienellä "paikkojen siistimisellä"

    Tossa aika hyviä vinkkejä....
    http://turbobuick.com/forums/threads/fo ... ct.258301/

    Lainaus..
    "Taitaa olla sama auto, ainakin kansipahvit menny."

    Noin kyllä käy liian innokkaalla polkemisella
    ja väärillä säädöillä. :soosoo:
     
  18. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kyllä siellä tehtävää löytyy on jos ne haluaa tehdä. Ne pakokanavien jälkeiset alueet on ihan turhan ahtaat, samoin ventiiliohjureiden pahkat senverran suuret että niitä voi hyvin pienentää. Kavavia tuossakaan ei sinänsä suurennettu, etenkään sitä imukanavan mutkaa ei oikaistu sisäkurvistaan yhtään.
     
  19. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

    Joo varmaan löytyy....heitin vain winkin.
    Noissa noi orgis pakosarjat on vähän tehty "sinnepäin"
    mut pikku jumpalla nekin saa kohtuu toimiviksi.
     
  20. DX

    DX Double Gearhead

    Ei oikastu sisäkurvistaan yhtään?

    totanoin, vähän ylimalkainen kertomus, kun esmes oldsin imukanavathan ei oo symmetriset, joka toisessa sylinterin päässä oleva sivuseinän sisäkurvi on sylinteriseinän puolella ja joka toisessa ei.

    Taidat kumminkin puhua lattian sisämutkan tiukentamisesta? sitä juu kannattais varmaan mieluummin vaikka pikkasen nostaa loivemmaksi ja saman verran sipasta pois katosta.
     

Kerro tästä muillekin!