G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

  2. Substitute

    Substitute Gearhead

    Juu DX, kanavan alalattian sisäkaaretta tarkoitin, vai mikä se nimi sitten onkaan.
     
  3. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kehutaas lisää tuota moottoria. '86-87 GN:nän ja muidenkin turbokoneiden kansissa on lisätukikannas kansien päätyjen vesikanavien aukoissa, muutoin kannet on aikalailla samat kuin vanhemmissa. Nuo yhdellä kaverilla olevat kannet on juuri tuollaiset. Luulen että samoja valuja on käytetty myös samanikäisissä 231-vaparikoneissa.

    '86-87 turbolohkoissa on vielä lohkon lisätukena se venttiililaakson pohja, eli nokka-akselin päällinen nostajien väliltä on jätetty umpeen monen millin paksuisella valulla.

    Ja sekin noissa on monia yllättänyt asia, että on suorasytty ja polttoaineenruiskutuksen sekvenssiohjaus, jo '86.
     
  4. DX

    DX Double Gearhead

    Enhän mä muuta ole väittänytkään, kunhan kysyin kun näissä on aina välillä ollut häsmäkkää kun munlaisteni autotalliviilarien termit on mitä on, sisäkaarteitakin löytyy vakikansien imukanavista aika tyypillisesti useita.

    kuvan perusteella arvaan buikissa olevan symmetrinen peilikuva,
    esimerkkinä käyttämässäni oldsissa on epäsymmetriset imukanavat, joten niihin ei oikein voi antaa yleispätevää "ota sieltä, älä sieltä" ohjetta.

    juu jotain sinnepäin vissiin, viisaammat kertokoon.
     
  5. calais1965

    calais1965 3rd gear


    Jos tarvitset gn:nnään osia, multa löytyy reilusti kaiken maaliman palikoita ja osia hyllystä.
     
  6. calais1965

    calais1965 3rd gear

    Löytyisi valmiit cnc-portatut rautakannet isommilla venttiileillä hyllystä...
     
  7. Make.S

    Make.S Gearhead

    ...kannet meni just tänään ponnistukseen, oikaisuun, ohjureiden vaihtoon...
    Kyselen paremmin, jos kansissa halkeemia.
    Kansipahveista kysymys.
    Autossa aijemmin fel-pron 1000, mitkä paloi ja paikallinen vauhtiputka myi mulle mc cordin 7128G tiivisteet. Kummat tohon kuuluis?
     
  8. calais1965

    calais1965 3rd gear



    Mccord tekee gm:lle tiivisteet, eli ne on alkuperäistä vastaavat.
     
  9. Make.S

    Make.S Gearhead

    kannattasko suoraan hommata järeemmät cometecit tai vastaavat vai lähenkö koittaa cordeilla?
     
  10. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

    Riippuu siitä miten paljon meinaat ahistaa..?
    mut itse laittaisin jotain muuta kun vakiot/vastaavat.
     
  11. coupe devil

    coupe devil Gearhead

    Mä laitoin omaan gnään sce:n copper tilkkeet, nyt voi laittaa kannentiivisteitten puolesta pannuun painetta :rotfl:
     
  12. Make.S

    Make.S Gearhead

    Ahdoista ei ole mitään tietoa, projektina kun ostin. Presioucsen turbo ja kuuleri, "vihreät" suuttimet, tuninki boksi ja alkycontrollin viinaruutta, penkitetty 357hv, joten ihan perus kruisinkipeli. Olis vaan kiva tehdä kerralla kestävä...
     
  13. calais1965

    calais1965 3rd gear


    Pelkillä tiivisteillä ei pitkälle juhlita, suuttimia ja lastua kannattaa päivittää...
    Green stripes suuttimet on suhteellisen pienet mustaakseni 32 lbs.
    Siitä nurmijärven gn:stä kannattaa katukäyttöä ajatellen nakata se Bigstuff moottorin ohjaus huitsin v_____n ja vaihtaa vakio ecm kunnollisella lastulla paikalleen. Jenkki poijat ajelee alle 10 aikoja vakio ec:mmällä...
     
  14. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

    Compo olis hyvä olla toisiinsa sopiva, selvitä turbon tyyppi,suutin koko
    ja laita orgis ECM TT-lastulla(speksien mukaan) niin kestää normikäytön ja aika paljon muutaki. Tuo tuuninki boksi/väärillä asetuksilla luultavammin syy kansinahkojen palamiseen
     
  15. calais1965

    calais1965 3rd gear

    1000:set felprot ei ole sen paremmat.....
    1007 tai cometic....
    1007 tarvitsee urat.
     
  16. coupe devil

    coupe devil Gearhead

    Totta. Ei oo pelkät kannentilkkeet mitkä on vaihdettu.
     
  17. calais1965

    calais1965 3rd gear

    Turbo siinä on ta-49, Kone on muutama vuosi sitten rengastettu ei porattu.
     
  18. Make.S

    Make.S Gearhead

    Luulis nyt alan liikkeen saavan buikulan säätöihin, kunhan sen ekana itte saan kasaan, ei tää kait rakettitiedettä ole...

    Onko porukoilla parempaa tietoa tästä nurmijärven buikulasta?
     
  19. calais1965

    calais1965 3rd gear

    On, edellinen omistaja oli Helsingistä.
    Laatikko on tehty muutama vuosi sitten, kaveri kävi asentamassa koneen.
    Kone on rengastettu, big stuff, suuttimet hieman vakiota isommat, ta-49, alkycontrol,hotckiss etutukivarret, muistaakseni hieman kireämpi nokka.
    auto on maalattu ja kaikki korin tiivisteet vaihdettu. Ongelmia oli juuri moottorinohjauksen kanssa, sammuili ei käynyt joutokäyntiä ja veti laihaksi?
     
  20. Make.S

    Make.S Gearhead

    Jep, maalattu ja hotchkis osaa perässä, bigstuffia ym. sama auto.
     

Kerro tästä muillekin!