G20 6.2 öljynpaineet "sahaa"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja timppa, 2.2.2010.

  1. timppa

    timppa Gearhead

    Eli syksyllä hommattu auto. Muistaakseni koko ajan on öp-mittari ollut "tapissa" (eli päälle 30) tänään ajossa putosi alle puolenvälin ja kun pysähtyi valoihin ja kierrokset putosi tyhjäkäynnille niin paineet nousi tappiin ja taas kun lähti liikkeelle ja kierrokset nousi niin mittari lähti alaspäin, ja taas stopatessa paineet nousi (Tai ainakin mittari nousi).

    Öljynä 10W-30 ja on fullissa.

    Eli anturi-/mittarivika, pumppuvika vaiko "paineventtiilivika" todennäköisimmin kyseessä
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ompi ominaisuus. Mulla on pickupissa sahannut öp-mittari samalla tavalla 10 vuotta.
     
  3. timppa

    timppa Gearhead

    Ajelin kyllä vielä viistoista kilsaa sen jälkeen, kun alkoi renaamaan.
    Sitä vain jos oikeasti menee paineet nollaan, niin saattaa jytkähtää jumekseen.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eiköhän aina kun on vähänkään epäilyä öljynpaineista, ole viisainta
    tarkistaa asia varmasti kunnossa olevalla mekaanisella mittarilla.
    Sähköisen oman mittarin näyttämästä ja toiminnasta keskustelu on aivan
    turhaa, kukaan ei voi sen perusteella sanoa, onko sulla vikaa vai ei.
     

Kerro tästä muillekin!