G20 Konekopan irroitus- ja takaisin laitto tekniikka

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja timppa, 21.11.2009.

  1. timppa

    timppa Gearhead

    Hyvä / oikeaoppinen tekniikka konekopan avaamiseen takaisinlaittoon vai onko aina V-mäinen operaatio?
    Pari kertaa olen avannut: Penkit vinoon, konsoli irti, salvat auki, sitten hiissataan koppaa taaksepäin ja yrittäen kallistaa tai kieräyttää.
    Ja takaisin laittaessa sama käänteisenä mutta samalla pidetään radion johtoja ja lopussa pieni nosto että menee yläosasta siihen "lenkkiin".

    Helppoahan tuo olisi jos A: ei olisi etupenkkejä. B: konekopassa olisi hantaakit.
     
  2. hara64

    hara64 1st gear

    samalla tyylillä olen itsekin sen kopan ottanu pois, tosin irrottamalla apparin penkin ensin ja tuleepahan samalla tilaa enemmän touhustella konehuoneen puolella.
    mikäköhän visio niillä konekopan saranoilla on kun koppaa yrittää nostaa niin ottaa kojelautaan kiinni vai onko suunnittelija jimi ajatellu että on helpompi kojelauta irrottaa kuin tehdä kopasta hiukan lyhyempi yläreunasta.
     
  3. jake.m

    jake.m 3rd gear

    Ei kai tuo nyt niin hankalaa ole. Ne kaksi salpaa toimii mukavasti kahvoina, niistä vaan nostaa vähän ja vetää samalla taaksepäin ja pyöräyttää siten, että mahtuu penkkien yli. Helpottaa paljon, jos konekopan tiiviste on liimattu kiinni, ettei tipu asennusvaiheessa juuri ratkaisevalla hetkellä pois paikoiltaan. Ne saranat on mielestäni ihan hyvät, vaikkei niiden varassa koppaa voikkaan "kipata", sillä niillä saa käännettyä kiinnityskorvat pois tieltä, jolloin koppaa ei tarvitse nostaa niin paljon.
     
  4. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kyllä se koppa suht mukavasti lähtee ainakin jos ei ole vaihdettu penkkejä eikä ole kolmatta etupenkkiä ja laminaattilattiaa joka antaa noin 1cm liikkumistilaa kuten meidän vanis. Siltikin se sieltä nousee :wink: ja eihän sinne konehuoneeseen ole useinkaan asiaa :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!