Gallup: millä ajat talvella?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja rautasydän, 13.1.2014.

  1. Mäöräkoera

    Mäöräkoera 2nd gear

    85 sedani capricella oon menny. Hyvin on pysyny tiellä vaikka välillä on meinannu lähtä mutkissa vähä lintassa. Lukkoperä on hieno keksintö.:rotfl: Eikä oo muute tullu kylymä. Pipoo joutuu löysään ja takkia raottaan ku meinaa hiki tulla. Auton puhistamine lumesta on vaa vähän työläämpi homma ku sitä pinta-allaaki on iha mukavasti. Pitäs varmaa vaihtaa johonnii kiiaan ni ei tarvis puolta tuntia käyttää auton puhistamisee aamulla lumisateen jälkeen:odroll:
    Välillä oon kyllä vaan pyihkässy tuulilasin ja vähä sivuikkunoita ni siinä on semmone "tämä chevyn raato lähti lumivuoren alta käyntiin" look. Siitä on tietenki seurannu ihmettelyjä silminnäkijöiltä:eek:
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Lukkoperä kerää aina puolesta ja vastaan mielipiteitä. Itte tykkään, se tekee autosta mun mielestäni loogisemman ajaa, etenkin puskevasta jenkkiautosta.

    Liikkeellelähdössä voi olla veemäinen jos mäkistä maastoa kun lähtee perä sivuttain liukumaan jos ruopii mutta auttaa liikkeellepääsyssä eritoten jos on huonohkot renkaat.
     
    xarper tykkää tästä.
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo mäkisessä maastossa kampeeminen vituttaa mutta ilman lukkoperää siellä ei tarvi ajella jos vielä matala nopeusrajoitus....
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joo totta. Enemmän toi kampeeminen vaikeuttaa tossa liikkeellelähdössä. Harvoin tosin on noin liukasta että ongelmia tulis.
     
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Palasin jeeppiin kun nyt tuli oikea talvi.
     
  6. rb

    rb Double Gearhead

    Omassa dödsin pikapissa on lukkoperä ja kundin letukassa ei ole, joten nyt on taas päässyt suorittamaan vertailua.

    Tällaisina talvina on se lukoton härveli onneton peli.

    Meidän pihasta on pieni nousu ja kun se pikkasen sutasee, niin se on siinä. Ei kun uusi yritys ja kovemmalla vauhdilla.

    Lukollinen nousee sen mäen kun tyhjää, jos ei se nyt satu olemaan ihan peili jäässä.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä se lukko vaan ehdoton on. Monesti jäätiin ilman lukkoa tasaselle liikennevaloihin ym vaikka hyvät nastat alla.


    Vania siirtelin pihassa ja jäi siihen jo pariin paikkaan kiinni. Piha ihan normaali talvinen eikä hankea tms. M+s alla. Taas mietein miten suurin osa joka taitaa amerikkalaisilla ajaa m+s, pärjää noilla renkailla.
     
  8. rb

    rb Double Gearhead

    Tosin se lukon pitää sit oikeesti purra.

    Vanhassa kakkoskoppaisessa oli mukamas lukko, mutta eihän se varovaisella kaasun käytöllä edes yrittänyt lukita.

    Sit kun polkasit, että sai toisenkin pyörän mukaan, niin oltiin vaan entistä syvemmällä jumissa!!
     
    Muokattu: 28.2.2017
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tolla tappaa tuntuu vanin kitkalukkokin toimivan. Kesällä vaihdoin öljyt perään ja katoin että siellähän se möllöttää. Vaan ei kyllä ihan heti pure.

    Tuo v8+automaatin jo tyhjäkäynnillä d päällä sutiminen on mahtavaa :D
     
  10. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Täällä ois talviautoina Volvo S40 T4 '98 ja Volvo 960 2.5 '96. Eka ollut mulla kohta 11 vuotta, jälkimmäinen ekaa talvea, ja kyllä nyt vasta huomaa miten kylmä tuo pikkuvolvo on verrattuna takavetoisiin Volvoihin. Lisäksi 960 lämpenee aivan hetkessä ja tosiaan kabiinin saa kuumaksi kovallakin pakkasella. Mistähän tuo ero tulee, moottoritkin ku on vähän samaa sukua, kun 960:n konehan on jo alumiinilohkoinen suora kuutonen eikä mikään vanha patarautainen vinokone.

    Syksyllä sen verran suttailin hiekalla kahdella renkaalla että pitäis mielestäni se liikkeellelähtölukko tuossa 960:ssa olla, mutta silti autolla nyt talvella on taipumus liukkaalla jäätiköllä lähdettäessä jäädä suttaamaan toisella renkaalla paikalleen, eli sen lukon kanssa en nyt aivan varma olekaan. Luistonestoahan tuossa ei ole mutta silti se ei ole mitenkään holtiton ajella liukkaalla vaan kunhan liikkeelle on päästy niin pitoa on hyvin ja halutessaan sivuluisussakin on helppo vetää. Tuo on varmaankin vähän erilainen ajella kun jäykällä taka-akselilla varustetut Volvot. Kulutushan on matkapainotteisessa sekalaisessa ajossa luokkaa 10L/100km (manuaali), mutta hyvästä kyydistähän joutuu vähän maksamaan. Muutaman tonnin talviautoa hakevalle suosittelen kyllä lämpimästi.
     
  11. '68Hearse

    '68Hearse Gearhead

    Tämä talvi kulkenut mukavasti lapplandias '61 Imperialilla kuin Turku-Pori-Tampere kolmiossakin. Viime perjantaina kulutus erikseen säästelemättä Rovaniemi - Laitila (800km) 14.14l/100km with rb 413cid, Impukan omapaino vajaa 2300kg + 5 ihmistä ja ja takapaksi täyteen lastattuna.
     
    Muokattu: 28.2.2017
    Satellite70 ja leivonharri tykkäävät tästä.
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Varmaan itse lämmityslaitteen paskasta suunnittelusta, vähän jumittelevasta hanasta yms. Tuskin se siittä on kiinni etteikö lämmöntuotto riittäisi koneessa.
     
  13. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Niin, nuissa x40-Volvoissahan on Mitsubishi Carisman kans paljon yhteistä osaa ja suunnittelua. Oisko japanialaiset suunnitellu autoon ruotsalaisittain liian pienen lämmityslaitteen kennon tai jotain vastaavaa... :) Mielestäni ei oo ton lämpimämpi ollu sillon ekana talvenakaan 2006-2007 ja muistan että pikkuvolvoja ois moitittu kylmäksi jo aivan autolehden testissä.
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Hyvin lähtee Typhooni ja suoraankin vaikka on kaksikin lukkoa.
     
  15. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Ajelen ykköskoppasilla Lolvo veeseitenkymppisillä, joka päivä vituttaa nykyttävä luistonesto ja etuveto, varsinkin keleillä joilla voisi takavedolla vetää pitkää ja leveätä. Kulutus noin 12litraa. Plussia halpa hankintahinta, halvat osat, toimii hyvin, kohtuullinen kokonaisuus.
     
  16. BKU

    BKU 3rd gear

    Lexus LS400 hoitaa ympärivuotisen käyttiksen virkaa erinomaisesti, ainut mitä kaipaa niin lukkoa talvikeleissä.
     
  17. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    `98 Legacy farkulla painettu tähän asti ja samaa rataa jatkan eteenpäinkin. Ihan näppärä peli lumipöpperössä ja liukkailla keleillä. Nelikko toimii kuten kuuluukin ja on ihan hyvä ajettava. Viime viikolla tuli tehtyä lomareissu Lappiin, 1000 kilsaa/suunta ja viikko pyörimistä perillä. Bensaa palaa 8-10 litraa satkulla mutta halpa auto ja toimii kuin sveitsiläinen kello. Manuaalilootaisena tossa on vielä pieni puolikin valittavissa. Kiskoi Dartin ja 500kg:n trailerin ihan komiasti tänne kotipihalle lumisesta kelistä välittämättä, takapotkulla vetoautolla ei edes viitsinyt yrittää... Tehoa saisi olla se 100 heppaa lisää, toi 2 litraisen 115 on turhan alakanttiin mutta pärjää silläkin.
     
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Haluaisin kyllä nähdä sen kaverin kuka on lukkoo vastaan, eihän tuosta ole mitään muuta kun hyötyä kun auto käyttäytyy jopa järkevästi ja arvattavalla tavalla eikä niin että "suttaanko kahella vai en" meiningillä ja sit et kohta tiedä mihin oot menossa...
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kyllä niitä on, lukkoperä tekee autosta hankalamman ajaa yms.

    Just kinasin yhden kaverin kanssa asiasta.
     
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Se joka on lukkoperää vastaan ei vaan osaa ajaa ja sen kannattaa hommata suosiolla luistonestolla varustettu neliveto josta on revitty luistoneston nappi pois ni ei ainakaan ala leikityttämään :D
     

Kerro tästä muillekin!