Itse asiassa lupasin jo aiemmin ajella tulevan talven F-150 vekottimella, joka on kaikkein vähiten tienpäälle (0) jättänyt autoni, mutta kun ilmaston lievennys pitää lumet vielä poissa, olen ajellut biojätteiden jalosteella RE85 kulkevalla Dodgella edelleen. Ford on toki lämmitystolpassa odottamassa omaa vuoroaan.
Lincoln Mark VII 1989 kitkarenkailla ajanut jo viisi vuotta eikä mitään ongelmia, lukkoperä myös auttaa asiassa.
Ninebot One S2 Liukkailla aika hasardia menoa mut onneks talvea ei enää näillä leveysasteilla ole nimeksikään
-98 Diesel Passatilla. Valiantti on vielä alkutekijöissä rullaavana hylsynä. Tuskin tulis ajeltua vaikka olisikin ajokunnossa.
No joo, jos on Model S tai 3 niin ne on varmaan ihan Ok eikä mulla niistä oo vielä hirveesti kokemusta, Model X taas ei niin hyvä. Lämmin joo, mutta takaovet hiukan järjettömät Suomen talveen. Eikä etuikkunat menny aina kiinni niin jäi ikävästi suhiseen. Lapissa kovilla pakkasilla siis nää ongelmat. Töissä noilla joutuu ajeleen...omaan käyttöön ei oo vielä edes harkittu, sen verran vielä vierastan noita vaikka on niissä varmasti paljon hyvääkin
14 vuotta jo päästelty 97 Rivieralla talvet, erittäin mukava talviauto! 96 Roadmaster wagon on myös ollut pitkään, muttei enää maalauksen jälkeen talvikäytössä. Uusin laite on nyt vaimon '08 Cadillac CTS4 (AWD, 310Hp). Siitä ei talviauto enää hirveesti voi parantua omasta mielestäni. https://i.ibb.co/4Vrgc3J/bjuutiful.jpg
Veikkaan, että kulutukseen tulet pettymään. Mulla oli 3,6 SRX. Eka 2000-luvun auto. Luulin noin uuden menevän pienemmällä bensalla. Vei saman/enemmän, kun 80-luvun (takaveto) V8 jenkki. Mulla ollut myös samanlainen Riviera käyttiksenä. Ja tykkäsin. Sen kulutus ei jäänyt mieleen.
Nyt alkutalvi tullut ajeltua AWD Dodge Magnum, enkä ole huomannut mitään eroa VW Paskatiin verrattuna. No ehkä lievä kulutuksen kasvu.
Kyllä tuo pienemmälle menee selvästi kuin esim.LT-1 Roadmaster, maantieajossa 8 litralla ja tietty lyhyttä matkaa kun ajelee,niin kaikkihan nää hörppää kylmänä tuntuvasti. Tuossa koneessahan on noi VVT ja suorasuihkutushimmelit. No, jokatapauksessa tuskin me täällä "pisaralla pisimmälle" mentaliteetilla ollaan..
97 vuoden Vanilla on tullut ajeltua tämä "alku talvi". Nyt kun näyttäs tulleen Savoon oikea talvi niin on aika ottaa Valiant taas ajoon.
No meneehän se sitten pienellä. Mulla srx:n keskikulutus tais olla 15,8. Lyhyttä matkaa ja harvoin maantieajoa. Tosin pääasiassa ihan pintakaasulla ajelua.
Arkiajot Passat Tdi, pakettiautoksia rekattu. Kulutus 5-6 L/100km, varaosa-auto siihen löytyy. Jos ei satasilla saa korjattua niin kylmästi paaliin tonnin auto ja seuraava tilalle. Työajot sitten virman pakettiautolla. Päätin muutama vuosi sitten pitää kulut arkiajossa minimissä. Harrastepelit kesällä sitten erikseen, lähitienoolla kiireettömässä arkiajossakin menee. Ei sillä ettei vauhti riittäisi, tuskin menee moni ohi kiihdytyksessä, mutta aina jotain säädettävää ja viritettävää saattaapi löytyä +50v kalustosta tien päällä.
Mikä muutossarja sulla on vai onko alkuperäinen moottorinohjaus? Alkuperäisellä vissiin toimii eikä kulutuksen nousu pitäis olla kovin suuri. Lähinnä siis mietin, että onko noissa muutossarjoissa mitään järkee
No alkuperäinen moottorin ohjaus, jonkin verran kulutus kasvaa ja muutossarjalla vois kyllä ehkä olla siihenkin asiaan vaikutusta, olen ajatellut asiaa itsekkin.