Gallup: millä ajat talvella?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja rautasydän, 13.1.2014.

  1. passerby

    passerby Gearhead

    :odroll:
     
  2. tsbmw

    tsbmw 1st gear

    Takavetoinen 1980-l 3,5l/s6 - merkin arvannette...
    Maakaasulla kulutus käynnisytsbensoin 9,5€/100km.
    Talvikäytyössä kulutus olisi älytön ilman CNG.
     
  3. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead


    Uusia autoja myydään käteiselläkin.
     
  4. capri30S

    capri30S 1st gear

    1986 Diesel Scottsdalella on nyt päästelty kaks viimestä talvee. Kyllä siellä tarkenee eikä pahasti oo jumissakaan oltu, vaikka on vaan 2WD. Pieniä murheita on ollut, kuten vanhassa autossa aina, mutta aina on korjattu kun jotain on hajonnut. Mutta se millä on aina peloteltu, niin ei ole ollut mitään ongelmia, eli pumppu ja suuttimet on toimineet mahtavasti, ei käynnistysvaikeuksia eikä outoja käyntihäiriöitä.
    Kulutuskin maltillinen.
     
  5. COE-52

    COE-52 1st gear

    63 Bonnevillellä, 389 jaksaa kuljettaa ja lisäksi lämmittää hytin mukavasti. Ht-ikkunat pitää huolen ilmanvaihdosta, ei mene lasit huuruun.
     
  6. juulos

    juulos 3rd gear

    XC90 AWD bensa. Täällä ei onneksi tarvitse päivitellä kulutusta :D
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin myydään mutta moniko niitä käteisellä ostaa? Nykyään kun monen harrastepelitkin on pankin.


    Ostakoot jokainen millä ostaa mutta en ainakaan kehtais henk koht kovin suurta meteliä pitää autolla joka on lainalla ostettu tai pankin.


    Sitä autovelkaa kun ei tuskin kenenkään ole pakko ottaa.
     
  8. rakkari

    rakkari 3rd gear

    tällä hetkellä -87 mitsu galantti 2litrasella pensiinillä.. hyvin toimii ja on hyvä ajaa mutta ainetta imee kuin lankkukylki konsanaan..:-D
     
  9. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    ...Täällä ainakin kaikki autot on käteisellä ostettu. Uudet, vanhat ja harrasteet. Autoihin ei kannata velkaa ottaa, se on opittu jo tähän ikään.

    Outroadrebels/Jouni
     
  10. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    kyllähän noita tonnin parin linttoja ostelee vaikka viikkorahoilla 8)

    mutta on itellä ainakin tiukassa säästää vaikka edes 50 tonnia tilille niin että ei ryyppäis tai muuten tuhlais niitä ennen ku kerkee sen auton ostaa kässillä, eli pakko ostaa velaksi :eek:
     
  11. vw79

    vw79 3rd gear

    Vara(talvi)autona E46 korinen avobemu.

    Osoittautunut erinomaiseksi talviautoksi kovakaton kanssa + nahkapankeissä terhakkaat peppuselluliitin lämmittimet + DSC ajonhallinta toimii hyvin + alkuperäiset xenonit kirkkaat + automaatti-ilmastoinnissa tehokas lämmityslaite pakkasia varten + vielä näiden päälle perinteiset nastarenkaat lisättynä moottorin ja sisätilanlämppärillä.

    Toinen vaihtoehto (kuvitelma) olis ajaa ´88 bensajetalla ja jos hajoaa jotain, lähes kaikkea saa motonetista kympillä/kahdella:)
     
  12. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Tästä olikin jo väittelyä työmaalla,kyllä sitä velkavetosilla mennään jos mielii e-bodyä harrastaa. Jos sen säästämällä olisi ostanut niin kyllä hinnat olisi tavallisen duunarin ulottumattomissa silloin. Kun tuntuu nytkin olevan kaikki kallista. Mutta hei kerran täällä elellään! Jokainen tekee omat valintansa... Huonoin valinta on varmaan ryypätä ja haihatella miksei joskus tullut jotain peliä ostettua. ;)
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eiks talvi loppunu jo? Nyt ajellaan kevätautoilla. Yhtenä on talven vara-auto Crown Victoria, ja toiseksi kilvitin pari vuotta sitten ostamani mutta seisomaan jääneen 89 F250 4x4 dieselin. Tässä on kaikelaista askarrusta (istun siinä parhaillaan ja kuulostelen tyhjäkäyntiä). Velaksi ei näitä ole tosiaan kumpaakaan ostettu, crown vic makso 650 taalaa ja tämä 1300 dollaria. Oston jälkeiset rempat ja huollot joitakin satkuja.
     
  14. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Vai että on bemarissa terhakkaat peppuselluliitin lämmittimet..pitääpä lisätä sanavarastoon ja hokea aina autokaupassa että ne pitää olla.Kuulostaa tosin aika h**omaiselta.
     
  15. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Se on vähän, että auto tarpeen mukaan... Meidän taloudessa e10 farkku-Corolla toimittanut käyttiksen/kakkosauton virkaa aivan täydellisesti. Osat on halpaa kun uunilenkki, eikä niitäkään liiemmin tarvii vaihdella. Aina käyntiin kelistä kuin kelistä avainta kääntämällä ja tasapainoinen vehje ajaa luikkaallakin. Kulutuskaan ei juuri nouse talvella. Jos pitäisi kuvailla, niin huoleton peli kaikin puolin. Mitään turvaherkkuja ei kuskin airbagia lukuunottamatta ole; edes ABSeja, luistonestosta puhumattakaan ja helvatan hyvin on pärjätty.

    Sitten kun jotain erikoisempaa pitää tehdä, keskustaa pidemmälle lähteä, huono keli yllättää, jotain isompaa kuskata tai raskaampaa hinata, niin Ramilla mennään. :) Ei kahden auton pitäminen muuten järkevää olisikaan, mutta kumpikin tarvitsee työkulkineen, niin tällainen autojen välinen työnjako on osoittautunut meillä järkevimmäksi.
     
  16. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Saabilla ja (puukenkä)Volvolla. Näistä saabismi on huomattavasti enemmin talviauto. Kyllähän näihin (lähinnä harraste)vehkeisiin pitää välillä pientä velkarahoitustakin ottaa, kun ei nuo viikkorahat ole ihan samalla tasolla kuin LUM-1:lla...
     
  17. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    ^Eipä täälläkään ihan viikkorahat riitä, puhumattakaan että vois edes uneksia pystyvänsä säästämään tilille useampia tonneja euroja.
    Joo, viidettä vuotta ´97 Mondeo farmarilla joka makso silloin 1300e. 1,6l bensa, 390.000km mittarissa, ja täytyy toivoa että kilsoja on vielä edessäkin kun ei tässä varsinaisesti rahoissa kieriskellä.
     
  18. 69

    69 Gearhead

    -92 W201. Alkaa olla harrastepeli tuokin.
     
  19. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Chysler Vision 3,5-97,harrastamaan joutuu välillä tuotakin.Surkeet valot,muuten hyvä talviauto.
     
  20. CJ3B54

    CJ3B54 3rd gear

    Tällä hetkellä Chrysler Sebring 2,0 2002 itellä alla. Ja kuten edellinenkin mainitsi, niin valot on tässäkin surkeat mutta muuten olen ollut tyytyväinen. Valot sai paranemaan iskemällä keulan täyteen lisävaloja. :)
     

Kerro tästä muillekin!