Gen 3 Hemi 5.7, 6.1, 6.2, 6.4 viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Fuselage, 27.9.2020.

  1. marko84

    marko84 2nd gear

    Kiristin ainakin painaa ketjua selvästi enempi mitä tuo vanha.
    Minnehän tämä ympyröity tiiviste tulee, en löytäny paikkaa.
    [​IMG]
     
  2. JouniK

    JouniK Gearhead

    Eikös toi oo imusarjan ja läppärungon väliin..?
     
  3. marko84

    marko84 2nd gear

    Itellä menee toi vieressä oleva pyöreä sinne.
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Oisko niin että sama tiivistesarja käy sekä Car ja Truck koneisiin, mutta niissä on erilainen TB-tiiviste ja siksi tiivistesarjassa on kaksi vaihtoehtoa tai sitten eri vuosimalleissa on eroa ?
     
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mistä muuten tilasit osat. Ulkomaan eläviltä vai löytykö kotimaasta?
    Itsellä voisi aueta budjetissa tilaa joko nokan vaihdolle tai sit vihdoinkin ostaa 20" vanteet ja kesärenkaat, eikä ajella kitkoilla ympärivuoden :oops::eek::D
     
  7. marko84

    marko84 2nd gear

    Tänään käytiin penkissä ,mut ei ollu sopivaa adapteria tuolle suht harvinaiselle 5x139.7 jaolle ni autoa ei saatu penkkiin kiinni:D Mut säätäjä hyppäs kyytiin ja autoa säädettiin tiellä, kaikki toimii hyvin mut lukemia ei saatu:p Ehkä joskus vielä tääki josai saadaan mitattua.
     
  8. marko84

    marko84 2nd gear

    Partsilta nokka ja tönärit, HHP:ltä tuli PSI jouset ja retskut. Muut tiivisteet yms Rockautosta.
     
    Fuselage tykkää tästä.
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mikäs sulla olikaan moottorinohjauksena? Diablo, HP Tuneri vai joku muu?
     
  10. marko84

    marko84 2nd gear

    Diablo. Ei oo lisenssiä hp tuneriin niin sillä katottiin livedata ja diablolla sit sen mukaan säädettiin. Diablossa vaan suht karkeat säädöt.
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jep, itekin katellut sitä kapulaa, niin todella karkeat. Harmi kun kellään ei ole Diablon CMR millä noita voisi ohjelmoida... VINK VINK... ohjelmoija/tuning firmat...
    Toisaalta, kyllähän tolla Diablon kapulalle varmaan ostaja löytäs ja sillä saisi katettua osan kustannuksista HP Tuneriin siirtymisestä.
     
  12. marko84

    marko84 2nd gear

    Vois sanoa et niin kauan kun auto vaparina pysyy niin Diablon säädöt riittää pitkälle, ahdettuna sit siirtyy HP Tunersiin.
    Tai jos oikeen rajua nokkaa käyttää niin sit voi tarvita HP, mut tuossa Compin 260 ei ainakaan tullu mitään tyhjäkäynti/osakaasu ongelmia.
    Kulutuskin oli maltilinen 12.5l/100 km kun 400km lenkki tänää ajettiin. Tankkaamalla mitattu todellinen kulutus ja happeakin reissulla sai:D
     
    Fuselage tykkää tästä.
  13. kuula

    kuula Gearhead

    Lie tämä Markon pätkä bongattu tänään Kuopion pohjoisella motarilla?
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Hop hop dynolle, että nähdään tehot :D
     
  15. marko84

    marko84 2nd gear

    En muistaakseni sielläpäin oo liikkunu:D
     
  16. marko84

    marko84 2nd gear

    Mennään ku löydetään sellane missä auton saa dynotettua. Napadynoon ei saatu kiinni tolla pulttijaolla ja toiseen vakio dynoon jossa useampi penkitetty Dötsi ei mahdu pituuden puolestao_O
    Ja Porissa vaikutan.
     
  17. marko84

    marko84 2nd gear

    Sen verra sai vertailupohjaa kun 2 kaverilla -07 300C Hemi. 300C painaa 1915kg ja Rami 2280kg+ lavakate n.80kg. Eli yli 400kg paino eroa ja Rami karkaa pikkusen 300C:ltä. 300C pakoputki viritteinen.
     
    Fuselage tykkää tästä.
  18. marko84

    marko84 2nd gear

    Tuli ny hommattua vielä Summitilta nuo Trendin mittatilaus tönärit pakopuolelle.
    Tuo päässä oleva ero johtuu varmaan valmistustavasta eikä oo käytännössä mitään merkitystä?
    [​IMG]
    Näillä saa pakopuolellekin täydellisen preloadin.
    6.1 tönäreillä kun jää hieman pieneksi.
    Lämpimällä koneella kun öljy notkeaa säksättää hieman, voi olla ettei vaikuta mitään mut kokeillaan:)
     
    Muokattu: 29.5.2023
  19. marko84

    marko84 2nd gear

    Hiljeni:cool:
    Suosittelen noita 7.875 pitkiä tönäreita pakopuolelle, 6.1 on hiuka liian lyhyet.
    Toimii niilläkin, mut säksätti ainaki itellä lämpimällä koneella.
    Tässä viel kuvassa 5.7 orkkis, Mellingin 6.1 vastaava (mpr 664) ja Trendin 7.875 :
    [​IMG]
     
  20. Jeepking

    Jeepking 1st gear

    Hei!

    Millä pikku-modauksella saa eniten hyötyä 6.1 jumalmoottorista?
    Auto on -09 Jeep. Putkistona on cat-back MagnaFlow ja vakio ilmafiltteri vaihdettu K&N vastaavaan. Kannattaako keskittyä laatikkoon: blue-top solenoidit ja HP-tuning tai nokka tai jotain? Ilokaasujakin näköjään myyvät noihin 50-150hp bolt-on. Onko niistä kellään kokemusta? Tuon verran kaasua ehkä vakiomännätkin vielä kestäis. 12s ois kiva ajaa.
     

Kerro tästä muillekin!