Gen 3 Hemi 5.7, 6.1, 6.2, 6.4 viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Fuselage, 27.9.2020.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    No joo, varmaan löytyy viel tota bemarin pumppua "parempiakin" vaikka ydinvoimaloista mut toistaseks toi on riittänyt, ei oo aiheuttanut mitään ongelmia. Silloin ku ekan ostin ni mainostivat et McLaren F1:ssä käytettiin moista.
     
  2. marnev

    marnev 1st gear


    Taipuu. HP tunersilla onnistuu kyllä ajoneston ja kaiken muunkin poisto. Itse olen ottanut 2005 magnumists tekniikan ja retrofitannut ilman virtalukkoja ja mittaristoja yms muuta turhaa.
     
    Mr Banner ja Fuselage tykkäävät tästä.
  3. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    En nää ilmausta ongelmana. Senhän hallitsee hyvällä järjestelmän suunnitelulla.

    Jäähdyttäjässä jäähtynyt neste on matalampi paineisempi kuin kannessa kuumeneva neste ja sinne pumpun sitä pitää jaksaa työntää.. nykyajan dual- tai three pass jäähdyttäjissä paine-ero isompi kuin perinteisessä kennossa. Myös virtausvastus on niissä isompi. Jos pumpussa ei ole painetuottoa niin periaatteessa neste ei liiku mihinkään jos ei halua. Eli tuleeko silloin virtaus fysiikasta, lämmin pyrkii ylös, kylmä alas... 10v kerkesin opettelemaan miten hyvä jäähdytysjärjestelmä (tulisi) toimii.. 2v sit loppu minulla kennon myynti tehtaan yrityskaupan johdosta.
     
  4. Ihan vain uteliasuudesta, että onko tuon ohjaamiseen jotain muitakin parametrejä kuin moottorin lämpötila?

    Jotenkin näinkö olet sitä käyttänyt:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  5. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    3d kartta pystyakselilla kannesta poistulevan nesteen lämpötila ja vaaka-akselilla rpm, olisi ollu imusarjan paine mutta ms3 ei tuo lisäkarttoihin kuin rpm vaakan. Flektit oli myös 3d kartoilla pysttyakselilla jäähdyttimeltä pois tulevan nesteen lämpötila. 3d kartta tälle siksi että sai rajattua joutokäynniltä flektit maks 50% (laturi ei piisannu oikein sillekään)
     
  6. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joo, kelluu syylarin alavesiletkussa pumppu, siit sit vesi menee sinne minne missäkin sen on haluttu menevän.

    Jos käyttää EWP:n omaa kontrolleria niin siihen asetetaan haluttu lämpötila ja pumppu sit pyrkii sen pitämään. Flektejä se ohjaa haluttaessa myös, ja käyttö on tällaselle apinallekin helppoa.

    Ku laitteen panee tulille pumppu tekee tietyin väliajoin impulsseja, sit ku se saavuttaa jonkinlaisen lämpötilan, vaikka 50 astetta, niin pumppu alkaa pyörimään kokoaikasesti ja vaihtelee kierroksia sit tarpeen mukaan.

    Sammutuksen jälkeen antaa viel jonku aikaa "jälkilöylyjä" impulsseina. Varmaan pumppu on muidenkin ohjainten ohjattavissa, olettaisin. Tai sit ihan kuskin ohjattavissa kyktimellä. Silloin hyvä käyttää ehkä normi termaria mihin porattu pieni, joku 4mm, reikä. Omal kontrollerilla ei tarvi termaria.
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Steve Morris Gen3 Hemin kimpussa.
     
  8. marnev

    marnev 1st gear

    Kuinkas paljon ootte pitäny nostajilla esijännitystä rajummalla nokalla? Compin ohje sanoo 0.020-0.040 ja muualla puhutaan 0.030-0.075..

    Compin HRT nokka ja perus moparin hydisnostajat.

    Onko toi niin tarkka vai kunhan sitä on?
     
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mittaa paljon on nostajassa liikettä, niin sen mukaan.
     
  10. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    SDPC testaa nokkia, kuinka eri asteet, lsa vaikuttaa yms. Ja sit myös eri ahtimia.
     
    White Elemant tykkää tästä.
  12. Ei viritys, mutta muuten sopinee aiheeseen (?):

     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jatketaan maanantain tyyppiominaisuus linjaa :D
    Mitä pahimmillaan tapahtuu kun 03-08 (EU -2010) 5.7 Hemistä irtoaa seeti :eek:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mitä tapahtuu kun uuddemmasta irtoaa seeti? Se riippuu ihan siitä kuinka tyhmä ja mekaniikkaa ymmärtämätön kuljettaja on. Niinku usein kaikki muukin hajoominen lopputuloksen osalta pitkälti.
     
    -71 MoPar tykkää tästä.
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Uudemmista ei irtoa seetit, kun tiukentivat välyksiä. Tai siis saa tippumaan, mutta siihen pitää tehdä jo reilusti extra työtä.
    Toi oli jenkeistä, ajo kaupalle, kaupassa käynti, kiihdytti parkkipaikalta tielle ja poks.
    Noissa vanhemmissa ei voi syyllistää kuljettajaa. Jos seetit vaan päättää jostain syystä irrota. Niin siinä ei oikein kuljettaja voi mitään. Tietysti jos on onnellinen tilanne, että seeti jää ehjänä venan päälle, mutta hinkkaat vaan startilla, että lähe saatanan paska käymään ja särkee sillein. Niin sit oma vika.
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Hurli-Durli on ollut armollinen seetin irtoamisen kanssa. Mulla oli kauan sitten vaivoina Sportsterissa satunnaisesti melkoisen kalkatuksen säestyksellä käyntiin lähtö yhdellä sylinterillä. Aina sama, etupytty alkoi lämmetä ensiksi kunnes kalkatus katosi. En oivaltanut, mikä kalkattaa.

    Oli vissiin vuosi 12 tai sitten 13 kun Dynasta hajosi vaihteisto just ennen kesäreissua. Siinä meinasi korruptoitua Finnlinesin tiketti. Läksimpä sitten kalkattajalla itämeren kierrokselle. Jo Lubecissa oli vaikeuksia saada vehje aamulla liikkeelle. Ystadissa tuplaongelmat.

    Kun laite lopulta meni purkuun 1. turbottelukauden jälkeen, eli runsasta vuotta myöhemmin, niin löysin puoli kierrosta kääntyneen seetirenkaan (porttausjäljistä näki, että se on ollut irti). Kansi oli muuten ehjä. Kiertokanki oli suunnilleen asteen verran taipunut männäntapin suunnassa eli ahdasta oli ollut ja männässä oli pistiäisen puremia.

    Mut ei jäänyt tienpäälle silläkään vialla!
     
  17. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    No mä oon n'hnyt noita useita ja korjannutkin. Se seeti ei ole järin iso, ja palotilassa on kohtuullisesti tilaa. Yleensä siin on vauriona mäntä ja kansi, kannen saa entrattuu ja hyvässä lykyssä mäntäkin käy. Tosin ne ie maska just mitään, et kynns uusia ei oo kovin suuri. Oon nähnyt ja tallillakin on, jopa sellasia joista vain puuttuu seetit, kannessa ei ole juuri mitään vauriota. Se murenee ja poistuu. Tollasen vaurion aiheuttaakseen pitää 99% tapauksissa olla sekä tyhmä, kuuro että sokee. Ei tapahdu ihan niin vaan et "sit se poksahti". Mäntä on ku sitä olis hakattu viikko lekalla, ja veivit kyljestä pihalla. Se ei tapahdu huomaamatta ja varoittamatta hetkessä kun seeti irtoaa.
     

Kerro tästä muillekin!