Gen 3 Hemi 5.7, 6.1, 6.2, 6.4 viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Fuselage, 27.9.2020.

  1. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Näytti nokan päässä olevan stanssattu 808AA eli olisko sitten tuo demonin nokka... no mitataan anyways niin on kättä pidempää. Ei kyllä ihan 1900aa maksettu , sinne päinkään :D
    2018 Demon: 2018-2023 Dodge - 5038808AA
    • MSRP: $2,935.00
    • Discount: $1,032.95 (35.2% off)
    • Sale Price: $1,902.05
     
    Fuselage tykkää tästä.
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Hemeissähän tietoisuus on viimevuosina levinnyt paljon. Tossa just katoin 5 vuotta vanhan Holdenerin Big Bang videon, niin se mistä puhutaan on "vähän" vanhaa. Mutta kummiskin, että Gen3 Hemi kyllä kestää.
    Onhan tuolla maailmalla useita noita 426 Gen3, jotka puskee 2000hp rajaa tai ylitse. Taitaa nopein olla jotain 6.8-6.9 aikoja vartilla.
    Varsinkin BGE lohkolla. Eräs virifirma sano, että +2000hp ois raja Dartin lohkolle, viimeistään 2500hp. Kun pari vuotta sit puhuttiin vielä, että 1500hp ois BGE max.
    En ole vielä nähnyt kuka puskisi Dartin 6 pultti kansi lohkon rajoillensa. Raja varmasti löytyy, onko se sit 3000-4000hp? Varmaan raja tulee, että tilavuutta ei vaan voi kasvattaa rajattomasti, Dart tais mainostaa että 500cid ahdettuna, mutta se katosi äkkiä. Että oisko joku 440-454 max, mitä taas vakio lohkot ei kestä.
    Ja se et tuupataan joku 40-70psi ahtoja, ei mikään 6-14psi kuten peruskatumoteissa.
    Tosin, jos mennään katuautoilun ulkopuolelle, on Genz, Ganz joku yms, mikä ajaa Mini Tractor
    Pulling. Se ostaa 2003-2004 truck lohkoja, poraa ne .120" ylitse eli 6.1 kokoon, sit 8-71 niskaan ja +30psi ahtoja metanolilla. Kuulema yleensä lohkot kestää ja välillä ei. :D
    Nokka kysymys, oispa joku rikas, joka testaisi että millä esim pre-eagle 5.7 menee läpi. 6.1 yms. Sori Euro 5.. teitä ei pelasta mikään :p
     
  3. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Mä ny sit testaan 224/234@0.050 LSA115 nokkaa omaan vapariin, saatan ehkä laittaa HJSn katit sinne, sittenhän sen näkee mitä päästöt sanoo. Eipä amurikasta kellään ollut mitään viisasta jaettavaa, millaisilla seteillä siellä päässä smogit menee läpi, niin pitää tehdä pioneerihommaa
     
  4. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Veikkaisin että on kyllä saumat mennä päästöistä läpi. Olikos tähän tulossa pitkät peltisarjat? Nekin vaikuttaa asiaan kun lambdat on taaempana kuin vakiosarjossa.
     
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jenkit onkin idiootteja, niiden eka modi on poistaa katit... :rotfl:
    Paljon nostoa nokassa? Koska luulisi, huom luulisi, että 5.7 menisi käytön aikaisista testeistä läpi suht raikkaalla nokalla, koska esim 6.1 nokka ei ole mikään pieni.
     
  6. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Pidetään JBAn lyhyet sarjat ja catit stock paikalla, niin ei tarvii miettiä raahaako maata vai muuta.
    Olikohan nostoa 0.632/0.619 ... eli snadisti raikkaampi kuin stock 6.1 .
    Katsoin tuota sillä silmällä, että 0.050 nostolla ei olis lainkaan overlappia tai mieluusti snadisti negatiivinen. Mutta, we shall see.
    Muutenhan kirnuun tulee siis 6.4 pohjaiset kannet, 6.4n portattu imusarja (vähän virsikirjaa pitää näyttää, että saadaan 83,5mm kaula 90mm:iin), 8hp90 päivitys ja sen sellaasta.
     
    Fuselage tykkää tästä.
  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Noist lohkokestoista; Suomeskin on yks G3 josta vakiolohkolla kulun perusteella laskettu 1400+ pyörätehoa. Eikä ollu BGE. Siin muuten oli myös vakio kampura, vakio runkopultit (käytetyt), vakio jakopää, vakiovipat ja vakio kansivalut kotikaivettuina. Nokka tais olla jotain 230-240 imupuolella .050" asteita.
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tuolla toisessa ketjussa oli keskustelua valuakseleiden kestävyydestä, niin jenkit sitä mieltä että 5.7 valukampura kestää helposti yli 1000hp ilman ongelmia.
    Että harrastaja/vähän tiukemmassakin kisakäytössä varmasti löytyy muualta tarpeeksi ongelmia kuin lohkon/kampuran kestosta. :D
     
  9. Whipcity Wrencher on tehnyt uutta videota taas Hemin öljynsuodattimista:

     
    Fuselage tykkää tästä.
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Lohkona on Noonanin billeti Gen3 Hemi lohko, muusta ei sit olekaan hajua eikä omistaja/tiimi kerro. :( Ahtimena on Prochargerin F-3R-121
     
    Muokattu: 11.11.2025 klo 21:12

Kerro tästä muillekin!