Gen 3 Hemi 5.7, 6.1, 6.2, 6.4 viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Fuselage, 27.9.2020.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tuli nyt tollanen sit ostettua eli 5.7 AWD. Ja aivan vakio 2005vm kone. Ylläri, lepuutus yms toimii ihan ok, eikä nokka ole sorvaantunut vielä 220tkm kohdalla pyöreäksi.
    Milläs tota lähtee järkevästi virittää. Peltisarjat AWD 1700$.... ei.... Nokka ja nostajat on jotain 1500$ Comp Camsilla... CAI yms joninjoutavaa, koneen säätäminen ilman noita, aika turhaa....
    Eli onko ahtaminen ainut järkevä tie, jolloin tietysti laatikko/perä sanoo poks...
     
  2. J.J.

    J.J. Gearhead

    Taitaa männät sanoa poks jo ennen perää ja lootaa.
     
    MadMike tykkää tästä.
  3. tapio.t

    tapio.t 3rd gear

    Mulla on diamond männät tuommoiseen, taisi olla ilmoitettu 11,5 puristus. 400€
     
  4. tyyp360

    tyyp360 3rd gear

    Olis comp cams 268 nokka ilman lepuutussysteemiä -> nostajat vaihtoon samalla ja lepuutus pois...
     
    Muokattu: 28.9.2020
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mitens tollanen nokka menee päästöistä läpi, onko kokemuksia?
     
  6. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Knnatsii sit aika tarkkaan tutkii ja kysyy mikä sopii siihen omaan ennenku ostaa. Mä oon neljä noit tehny ja talvella tulee yks lisää kahel turbolla. Nois on aika paljon vuosimallieroja, ihan ensimmäiset oli yksinkertaisimpia. Sit niis muuttu puolat, tuli MDS:tä, kunnes 2009 tuli sit Eaglemottimis tuli myös VVT. Jos on VVT motti ni siin tarvii käyttää si tVVt nokkaa ja usein rajottaa tai lukita se venttiiliajoituksen muutos. Kaikkiin noist on valmista palikkaa, mut joko myyjän tai ostajan tarvii tietää mikä sopii mihinkin. Sit oma lukunsa on noi ohjauslaitteet, alkuperäinen on hakalasti rukattavissa ja aftermarketeis on sama ku muissakin osissa, pitää tukea sitä versiota mihin sitä on työntämässä. Muuten se on kyl ihan hyvä motti, varhasissa versioissa oli jonkunlaista taipumusta pudotella venttiiliseetejä kansista, ja kannet muutenkin tehtaalta on aika aneemisia verrattuna 2009 ja uudempiin. Samaten alkuaikojen jakiopäissä on ollut ongelmia. Yhen tollasen oon dynottanu mut se tuli vanhempaan vehkeeseen, ja tais olla vuosimallia 2004 joten siin hankkiuduttiin eroon kaikesta turhasta. Eli teho-osia tuli kaasari-imusarja mallia drag pak, 600 holley päällänsä. Sytkää hoiti MSD, kannet kaivettiin pikkasen, pakosarjoina oli SRT:n vakiot ja nokkana luru, alle 210@.050" ja noin 1/2" nostoa. Se vastas kaikkeen hämmästyttävän hyvin, orkkis 345 heppaa muuttu lukemiin 471.
     
    MRKM, faffeli, Roc ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. tyyp360

    tyyp360 3rd gear

    -67 barracudassa ei ongelmia ;) mutta varmaan menee mittauksista helposti kun nää nokat on aika mietoja mitä näihin uusiin löytyy. Tän saa h:150€
     
  8. toyota...

    toyota... Gearhead

    Itteeki toi nokkahomma kiinnostaa -06. Mut mites voiko lepuuutuksen pitää käytössä?
     
  9. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Käytitkö dynossa tolla nokalla? Jos et niin huomasko persdynolla erova? Oliko muita muutoksia mottiin tehty?
     
  10. tyyp360

    tyyp360 3rd gear

    Eli nokka vaihdettuna suomessa mitattiin 375hp , tehdas ilmoittaa 345hp uutena truck moottoriin vm2003. Moottorilla oli ajettu silloin +200tkm. Tönärit + venttiilin jouset myös comp camssiltä. Peltisarjat tallissa tehty ja msx3 ohjauksena. vakio turbiini ja normi 3,23 välityksellä meni 13,1 1/4 kokeiltuna slicseillä.
     
  11. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Ok kiitti tiedoista..
    Pitää vähän tutkiskella jos vaikka tohon hemi rämleriin jossain kohtaa jotain nokka päivitystä jos ei meno miellytä vakiona
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Onko kokemuksia kellään, kuinka rajun nokan voi laittaa noihin 2004-2008 5.7 Hemeihin, et menee päästöistä läpi?
     
  13. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Minkä ikäiseen autoon?

    Joku 218/228 menee jos nyt vähänkään säätää originaalia moottorinohjausboksia.
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mitens noi Diablo Intune I3 systeemit oikein toimii. Niissä taitaa olla jotain yleisohjelmia sisällä. Voiko niillä ohjelmoida rajumpiakin ohjelmia sisälle, esim jos on nokkaa, peltisarjaa, ehkä jopa ahdinta?
     
  15. Asiat on voinut muuttua vuosien varrella, mutta vanhassa Mopar Muscle lehdessä oli hyvin eksoottinen ratkaisu ahdettuihin:

    [​IMG]
     
  16. toyota...

    toyota... Gearhead

    Niistä löytyy valmiina 95 ja 98 bensalle ohjelma, sit voi valittee jos on cai. Myös jos uskaltaa sytytys ajoituksen, ja bensan seosta voi säätää. Kapulasta löytyy myös tiedonkeruu ohjelma jonka perusteella joku ohjelmoija pystyy tekemään custom ohjelman kyseiseen autoon.
     
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Löytyykö suomesta firmaa joka voi ajaa sit vaikka dynon mukan ohjelman sisään?
     
  18. toyota...

    toyota... Gearhead

    En ole sitä selvittänyt, mutta diaplosportilla ainakin tekevät sen kerätyn datan pohjalta. Mullekin tekivät yhden ohjelman, kun ei tahdo luistonesto enää toimia ohjelmoituna. Sai tiedoston siirtää usb kaapelilla nettisivujen kautta niille ja takas.
     
    Fuselage tykkää tästä.
  19. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Menee turhan hankalaksi kapulalla, eli helpompaa läppärillä, vaikka toki Diabloonkin saa sen läppärisoftan.

    Just viime perjantaina oli 6.1 SRT työn alla kun etsittiin nykimisen syytä, mutta se oli mekaaninen, eikä se säätämällä olisi tietenkään kuntoon tullut.

    Laita privaa niin kerron lisää.
     

Kerro tästä muillekin!