Gen 3 Hemi 5.7 viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Fuselage, 27.9.2020.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Diablo tuli nopeesti Summitilta, piti hyödyntää Black Friday tarjous. Ens viikolla pääsee kertomaan kokemuksia, että huomaako pers dynolla mitään.
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    No ei toi ihan putkeen menny Diablon kanssa.
    91 oktaaninen ohjelma sisään. Onnistu ihan ok, Ulos kuuntelee, kuulostaa aika hurjalle, ihan kun ois joku karmee ränttätänttä nokka. Ja eikun ajamaan.
    Ei tää kulje, nykii ja potkii vastaan. 2km ajon jälkeen homma seis ja laitoin MPG ohjelman sisään. Toimi ok.
    Tänään vaihdoin moniurahihnan ja kiristimen ja toisen rullan. Olivat ihan loppu.
    Testilenkille kauppaan. Kaupan pihassa sit uudestaan 91 ohjelma sisään ja nyt toimii ihan ok.
    Veikkaan, että kun kylmään koneeseen -5c kelissä ajo eka kerran ohjelman sisään, niin se meni sekasin....
     
  3. toyota...

    toyota... Gearhead

    Mulla on tehnyt muutaman kerran että jää lepuutus päälle ohjelmoinnin yhteydessä. Siitä on selvinnyt kun käyttää akun johtoa irti...
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Toi tuntu kanssa, että ei käy kuin osalla pytyistä.
    Mutta nyt toiminu ihan ok 91 ohjelmalla. Kunhan tankki on melkein tyhjä, pitää testata 93 ohjelmaa.
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Huomaako mitään eroa vakio ohjelmaan? Huomaisko sokkotestissä?
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    On terävempi, aika paljonkin. En tiedä johtuuko koneesta, laatikosta vai mistä. 40kmh-> tallapohjaa niin meinas vikuroida märällä asfaltilla rampista tullessa. Ja se on jo jotain AWD mallilla. Ja kuulema 93 ohjelma pitäs olla vielä "rajumpi".
    Mutta se mikä yllätti itseni, tossa 5.7 Hemissä on enemmän tulpanjohtoja kuin mun -69 Newport 383 isolohkossa... Luulin et kaikki on noita tupla puola systeemejä yms...
     
  7. kipi79

    kipi79 3rd gear

    Onko tuo kone sähkökaasulla vai vaijerilla?
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Sähköllä.
     
  9. kipi79

    kipi79 3rd gear

    Siinä tapauksessa iso osa menohalujen muutoksesta voi johtua siitä, että läppää avataan herkemmin suhteessa polkimen asentoon.
     
    Fuselage tykkää tästä.
  10. toyota...

    toyota... Gearhead

    Sitä voi säätää erikseen..
    Laatikko ainakin vaihtaa tosi napakasti ohjelmoituna. Ei luistata yhtään vaihdon aikana.
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Sen huomasin, et nyt Diablon ohjelmalla, alasvaihtaessa 3->2 tai 2->1 kolahdus loppu...
    Pitää vielä saada lisää km alle, että mille toi tuntuu ja sit vielä testata tota 93 ohjelmaa 98 bensan kanssa.
     
  12. hzemax

    hzemax Gearhead

    Meinasin äiskälle hommata tollasen poliisi chargerin synttärilahjaksi, ko se on tommonen pihapoliisi muutenki ja sillä on jo semmonen p jotain kyttä voorti jota se rakastaa yli kaiken.

    Yrittäny puhua sille, että oisko siistii, jos olis semmoin chargerin kyttäauto meillä tollasen foorrdihomo rottelon sijaan. Tulis pihaan joku roti sentään.

    Nainen on vittu rakastunu siihen puolimiljoonaa ajettuun läpimätään foordiin.

    Kiltisti hieron sovintoa ja olkapäätä,, jumalauta,, voi olla että suostuu.

    Lähetän ameriikkaan sähköpostia. Hommat alkaa rullaan

    Parasta kaikesta. MINÄ RAKASTAN VAIMOANI.
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    [​IMG]
    Älä vaan näytä tätä, koska jenkeissä Magnum on ollut suosittu myös poliisilla. :D
    https://i.pinimg.com/originals/08/10/85/0810859df78fad6483d40958dee86aa8.jpg
     
  14. tyyp360

    tyyp360 3rd gear

    Vaparin virittäminen pelkällä ohjelmalla on vähän sama kun kattois pornoo radiosta. Ahdettuna ohjelmapäivitykset on sitten aivan eri juttu. Viekää ne laitteenne tehopenkkiin ennen ja jälkeen muutosten niin saadaan faktaa hyödyistä.
     
    musta pässi tykkää tästä.
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Siinäs kuulitte kaasarimiehetkin, ei kannata säädellä sytkiä ja seoksia, ellei ole ahdinta.
    Itselle riittää toi dynotus. Ei ne isoja hyppäyksiä ole, mutta pikkuasioista tulee sit enemmän. 5hp sieltä, toinen 5hp tuolta yms.
     
  16. tyyp360

    tyyp360 3rd gear

    Ruuttapelistähän on kyse eikä kaasutinmallista . Tietysti ruiskun asetukset menee hoikalle kun hengittävyyttä parannellaan.
     
    Muokattu: 27.12.2020
  17. toyota...

    toyota... Gearhead

    Ihan jo pelkästään vaihdelaatikon vaihtojen paranemisen takia on tuo diaplosport hintansa arvoinen. Ei veny vaihdot kuin kuminauha. Ihan tuntuu samalta kuin johonkin vanhanajan automaattilaatikkoon laittais shift Kitin...
     
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ainut "negatiivinen" asia minkä huomannu tolla Diablosportilla, et kone lämpiää hitaammin. Eli muokkaisko toi Diablosport EGR yms jotenkin? Ennen oli lämmöt melkein täydet 4km jälkeen, nyt saa ajella 8-10km ennen kuin lämmöt on normaalit.
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ruiskuhan osaa korjata paremmin kuin kaasari, siis miksi ei pitäs parantaa ruiskun ominaisuuksia? Jep se maksaa enemmän kuin jakajan vääntö tai kaasarin säätäminen, mutta on halvempi kuin uusi kaasari yms.
     
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mä joskus kyselin yhdeltä moottorinsäätäjältä onko se tehny mitään noille 5.7 hemeille. Se sano että jeepissä ei kaasuläppä edes aukea 100% vakiona ja ennakot + seokset on kaikki extra turvallisen puolella jos vertaa henkilöautoversioihin joissa onkin tehtaalta sen 20hp enemmän. Että sen myyntipuheilla varsinkin toi jeepin 5.7 piristyis kummasti ohjelmoimalla. No ei silti ohjelmoitu mun autoa.
     

Kerro tästä muillekin!