Gen 3 Hemi 5.7, 6.1, 6.2, 6.4 viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Fuselage, 27.9.2020.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    en kommentoi! Olin mukana kyllä dynossa ja muistelisin että oli srt jeepin kannet ja nokka, mut voin muistaa väärinkin. Kannet oli ehkä 5.7 jykä portatut, mut katotaan jos mestari ite tulis kommentoimaan.
     
  2. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    A.Siantuntija paikalla. Siin 5.7:ssa oli alkupään kannet, oisko ollu 2003 tai 2004. 1 cfm virtausta riiittää reilu kahen hepan tuottamiseen per kuutiotuuma, et kuinka paljon sitä sit tarvii olla? Noi varhaset 5.7 kannet virtaa kutakuinkin samaa kun pikkulohkon W2 kannet, ja reippaasti enemmän ku ykskään pikkulohkon tuotantokansi. 2009 ja uudemmat on sit ihan eri elukat ja vertaa selkeesti paremmin ku noi vanhat. 6.1 kannet kai menee 5.7 päälle myös, mut 6.4:ssä on liian isot venttiilit poraukselle. SRT 6.1 vakionokalla ja kevyesti kaivetuilla "early" 5.7 kansilla saatiin 475 heppaa dynossa kaasari-imarilla ja 600 holleylla, SRT sarjoilla. Ja toi SRT nokka on todella mieto, 205/211 astetta .050" nostolla ja 0.52" nostoo. eli kyl siin aika hyvä virityspotentiaali vaikuttais olevan ku vaan osaa valita keskenään sopivat osat.
     
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ite just mietin, jos aftermarket kannet on "edullisia", niin tulee taas kustannus kannattavuus. Pre-eagle kannet kun on tunnettuja että seetit saattaa lähteä kun kone käy liian kuumana. Eli olemassa oleviin kansiin seetit, porttaus, ohjurit?, oikasu yms, niin äkkiä ollaan aftermarket kansien hinnoissa.
    Uudempiin kansiin saisi sit 09-> 392 uudemman imusarjan ja SRT pakosarjat kiinni.
    Siis järkevin olisi turbo, mutta kun LX korin konehuone. Prochargerit yms sit rahamiesten puuhia.
    Näistä uudemmista Hemeistä pitäs periaatteessa puhua Gen 3 ja Gen 4, kun 03-09 ja sit uudemmissa taida olla mitään muuta samaa kuin kiertokanget. :D
     
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Sanoisin et ei hirveesti järkee tehä vanhoista jos ei pysty ite tekemään. Sen mitä niist saa hierottuu, sen vakio Eaglet toimittaa. Vanha imusarja ei ihan istu uudempiin kansiin eikä uus vanhoihin, mut saa ne hierottuu kohalleen. Mult löytyy sekä vanha trukki-imari et 6.4 SRT hyllystä. Ja SRT pakosarjat löytyy myös. 09 eteenpäin tais tulla muuttuva venttiiliajoitus, sitä kautta jakopää ja nokka on erilaisia, samoin jotku lohkon öljykanavat etupäässä. Seetinputoamiset vaivaa kai erityisesti MDS motteja, ei niinkään muita pre 09.
     
  5. Hah. Olinkin juuri kysymässä, että olisko tommoiseen joku trukki-imari parempi. Onko sellanen korkea vs. henkilömalli?
     
  6. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    En oo mitannu, eri mallinen ainakin. Mut mahtu se XJ6 jaguarin pellin alle, eikä se järin korkee ole.
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Joku väitti että henkilöauton imusarja olis parempi kuin trukkimalli ja uudemmat trukitkin käyttäis sitä henkilöautomalliia? En tiiä. Jeepissä on semmonen henkilöauto imari, mut se ei ookkaan trukki eikä henkilöauto. Se o jeeppi.
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Noi henkilöauton mallit on hyviä, jopa pre-eagle 5.7. 392 ois hyvä, kun muuttuva pituuksinen, mutta kun jenkit pyytää ihan hulluja hintoja adaptereista, 300-500$ kahdesta .5-1" korkeasta alumiinilätkästä....
    Tietysti jos on puhdas kiihdytyshärveli, niin löytyy aftermarket imareita mitkä kiertää korkeelle ja kovaa.
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ausseista joku 12/71 ahdinpaketti ni ratkeaa kaikki ongelma(paika)t kerrralla!
     
    Kalja imuri, Fuselage ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Rahaa ois ettei kakalle taivu, niin ostasin Hellionin tupla-turbokitin.

    Mutta kun olen pihi ja silti perseauki, niin 2 kpl Ebay turboja 200€ kpl, mutkiaputkia yms parilla sadalla ja laipat yms... Hellcat suuttimet, bensapumppu yms... niin johan ois kitti kasassa ja 700hp...
    No nyt joku kysyy, no miksi et tee kun on noi helppoa. Olen vanha ja tämä projekti pitäs toteuttaa auton ollessa pukkien päällä ja itse selällään -20c kelissä siellä hitsaamassa ja turaamassa hommia. Ei olen vain liian vanha siihen. Useamman moisen projektin jo tehnyt, totesin, ei enää, ei pysty, liian hapokasta. :D
     
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    "Talliosake" ja hommat luonnistuu. Ei olisi minullakaan ollut helppo ruveta turbotukseen aeimmissa olemattoman ahtaissa tiloissa.
     
  12. Tuon kaverin ei tarvitse huolehtia Euro 4 -pakokaasupäästöistä eikä Trafin rakennemuutosmääräyksistä.
     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Piiloturbot. Jossakin vanhemmassa El Caminossa oli turbotekniikka lavan alla ns henkilömallin jalkatilassa. Jos turbotekniikka olisi "matkalaukun" kokoisen äänenvaimentimen yläpuolella, ei käyntiä salalokeroon näkisi välttämättä lainkaan. Ahtoputket sit jossakin hytissä mattojen alla litteina putkina käyttäen pohjapellin pinta-alaa välijäähynä.
     
    Volvo_5.7 ja Seevu tykkäävät tästä.
  14. Meinasitko piilottaa ne suikkalakiltakin?
     
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Salaturbot on aina hyvä idea!
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ei mun tartte, mut jos on semmoinen ongelma, ettei niitä muuten saa, niin mikspä ei. Siis jos kykenee. Ei ne konttorilla kaikkea muutakaan huomaa.
     
  17. Millainen viritys tämä Jagge on?
     
  18. jknR

    jknR Gearhead

     
    three hundred ja Fuselage tykkäävät tästä.
  19. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Tosi siistii!
     
  20. tyyp360

    tyyp360 3rd gear

    Piti oikeen käydä virtauslaput kaivamassa kun näistä "early" 5,7 kansista on ollut puhetta. -03 hemin kansista mulla saatiin virtausta vakiovenoilla 0,6" nostolla 300cmf:n raja rikki. Eli vanhatkin saa virtaamaan kun kannentekijä tietää mistä lastua poistaa.
     
    three hundred, Fuselage ja Esaa tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!