Gen 8 Dodge Charger.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Fuselage, 5.3.2024.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Nyt on lisää tietoa Gen 8 Chargerista. 2 ja 4 oviset korit.
    Eka tulee kaksi sähköversiota.
    Ekana tulee Charger Daytona EV Scat Pack 670hp, 627 ft-lbs vääntöä ja 3.3s 0-60mph, range 260 mile.
    Ja miedompi R/T 496hp, range 317mile.
    Myöhemmin suoralla tuplaturbo kutosella 2 eriversiota. Eli joskus 2025. 3l S.O 420hp ja H.O 540hp. Vaikka molemmat on suoria 3l kutosia, koneissa ei ole käytännössä mitään samaa.

    [​IMG]
     
    kerkko ja isalmela tykkäävät tästä.
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  3. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Ei oikein toimi, korin mittasuhteet jotenkin väärän oloiset, pullea pötkö. Olisi tuo maskin valonauha edes ympärikiertävä, etu-ja takavalotkin mallia "traktorin kärryn ledit"
     
  4. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Tuo on kyllä ihan hieno. Retroversio mk1 Mitsubishi Sapporosta. Turbo kuutonen kanssa virkistävän kuuloinen. Tämmösiä jenkkejä lisää.[​IMG]
     
    Stang_81 ja leivonharri tykkäävät tästä.
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ja toi uus Chargeri on iso. 520cm pitkä. Eli 20cm pidempi kuin edeltäjä. Tässä koko vertailu Mustangiin. :eek:
    [​IMG]
     
  6. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Mikäs tuossa vikana,ainakin vihdoin mahdollisuus päästä perhemallin ovimäärästä eroon...
    Niinhän tuo on kuin muutkin retromallit ja siihen pyrittykin vihdoinkin 4d sedan sivuraiteille eksymisen jälkeen mikäli Charger mallinimeä tarkoitus käyttää eikä esim Avengeria.

    Ajettavuuteen tai kulkupuoleen edes nykymalleista ei tietoa eikä mun juttu,varmasti hienoja ja kulkevia ei epäilystäkään vaikka dieselinä jos tarjolla mallistossa mutta eipä niistä silmänruokaa tms löydy.

    Tietotekniikkaa täynnänsä nykytyyliin kertaa kaksi eikä kiiltopuoltakaan kuin muovissa ja tietokoneen hiomia ratkaisuja jolloin ulkonäkökin tietty muiden vanaveteen ja sähköversio rinnalla jossa kulkua hemisukupolvien masennukseksi liikaa..mikäs siinä, teille nuoremmille ns normaalia ajella sähköllä tai moisilla tietotekniikan ihmeillä ja kun saapuvat joskus nuokin tänne niin aina rahakkaita löytyy ja luulen jotta nimenomaan sähkiksinä koska touhu täällä myötätuulessa ja kovinkin muodikasta.
    Sähkikseenkin varmasti tarjotaan seuraavaksi vielä virityspakettia jotta pääsee maata kiertävälle radalle..
    Tietty paljon riippuu itäystävästä ja sen touhuista palataanko lada aikakaudelle vai kivikaudelle...

    Tuommoinen Sapporo on hieno peli,tyylikäs ja Challengereinahan moisia Amerikassa myytiin mutta koko auton suurin "vika" oli jotta jostain ihme syystä ei ollut tarjolla tehtaan huippumallia millään muulla kuin aneemisella neloskoneella.
    Siinä ei tyylikäs kori,laatu eikä varusteetkaan lopulta auttaneet ja myynti kärsi pahasti nelosesta.

    Sapporo ei ollut halpa auto suomessa,muistan kyllä kun moisen näin mitsulikkeessä korokkeella perhemallisten Galantien keskellä..hienohan se ja ei ne 4d Galantitkaan ihan halpoja olleet,laatupelejä made in Japan.

    Liekö Suomessa Challenger versioita tuosta Sapporosta,mielenkiintoinen keräilykohde edustaen omaa aikaansa ja pisteosiltaan ehkä kohtuu hankaliakin entisöintimielessä,arvostetaanko rapakon takana mitenkään, harrastaako kukaan tai löytyykö NOS tai hyvää käytettyäkään pisteosaa miten?
     
    Muokattu: 7.3.2024
  7. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Tuossa kun on selannut Finnaa niin pari kuvaa uudemmasta Sapporostakin löytyi:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ja Galant:
    [​IMG]
    Auton näköisiä autoja.
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  9. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Näistä suorista kuutosista lueskelin jo viime vuonna kun ne taitaa olla jo ainakin joinakin versioina tuotannossakin.

    Alumiinilohkoisia ovat ja niissä ei ole ollenkaan erillisiä (rautaisia) sylinteriputkia. Ilmeisesti alulohkoa muokataan valmistuksen aikana sylintereissä samalla lailla kuin 2010-luvulla Fordin GT500:n ja GT350:n alulohkoja eli plasmakäsittelyllä. Sinänsä hienoa mutta jos jostain syystä (virittelyä tms.) tulee vaurioita lohkoon niin sitten vaan uutta lohkoa tilalle tai putkitettu lohko. No mut nämähän ei normikuskia haittaa.

    Männissä luotetaan hypereuteettisiin versioihin eli perinteisiä takomäntiä ei käytetä, paitsi tietysti tehokkaammassa viriversiossa ja jossa on myös pienempi puristussuhde. Hyvin loogista siis.

    Välijäädyttimelle löytyy oma vesikierto ja oma vesipumppunsa. Ilma-vesi-ilmasysteemi siis. Maksimiahtopaine on vähän epäselvästi kerrottu, lienee parhaimmillaan luokkaa 0.8 baaria.

    Ahtimet on integroitu pakosarjoihin, joten viripotentiaali on rajoitettu jossei koko pakettia vaihda. Ja toki pitäähän sinne moottorinohjaimeenkin päästä käsiksi. Ainakaan vielä ei HPTunersilla pääse noita käpistelemään. Ja tuskin Chargerin osalta on mitään tarvettakaan vielä pitkään aikaan..
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Sick Magazinen pikku juttu uusista Chargereista.
    The top-of-the-line Charger Daytona Scat Pack features an all-electric platform, with all-wheel-drive and 670 horsepower and 627 lb./ft of torque from a pair of electric motors. The power will pull the Charger to an estimated 0-60 mph time of 3.3 seconds, and a quarter-mile time of 11.5 seconds.
    https://www.sickthemagazine.com/new...ly-revealed-at-sick-powerfest-at-m1-concourse
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!