Gm 350 viritys venekäyttöön.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 20.9.2021.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Venenokat on kuulemma samoja / lähellä RV nokkia. Eli matkailuautotasoa, ei kovin rajuja, luulen että toimii peruskäytössä asfaltilla.

    Noi videot tän topikin veneestä oli kyllä ihan hyviä kuvaamaan "ongelmaa"... ekaks odotellaan että se jaksaa vääntää ittensä pintaan, sitten kun rundit alkaa nousee, sitä oikein odotti että kohta alkaa laulaa, mutta sit se olikin siinä. Tossa 3500-4000rpm kohdalla hyvä auton moottori villiintyy täysin, mutta venehommat on eri juttu. Ehkä saman fiiliksen sais omalla autolla kun ajais kokoajan kutosella.. Mutta eiköhän pikkasen tuunattu 383 muuttais tilannetta veneessä ihan reilusti.
     
  2. janihei

    janihei Gearhead

    Veikkaan että toi sun 2500kg pikkulohkolla on yläkanttiin ellet ole punninnut. 53kn kuliki bravo 1, 4 lapaa. Itse tiesin että alpha huutaa hoosiannaa ja ajoin se mukaisesti. Vetari paukauhti seuraavalla omistajalla. Vaikka veneet näyttää identtisiltä, ne ovat ominaisuuksiltaan täysin erilaiset. 225 hyppää kevyesti liukuun jopa orkkis 230hv 305cid moottorilla.
     
  3. marko84

    marko84 2nd gear

    Juu 2500 on varmaan vähän yläkanttiin. Mut täydellä tankilla ja muilla varusteilla tarkoitin painoa. Kuivapaino varmaan n.2150kg
    Tankki lähemmäs 300 litraa.
     
    Muokattu: 20.9.2021
  4. marko84

    marko84 2nd gear

    Vakio 440 isolohkolla ei juuri muutosta ole kiihtyvyydessä/kulussa , painava vene ja syvä v-pohja.
    Veneet ei käyttäydy kuten autot muutenkaan :)
    Tuo oma kulkee 40solmua nykyisellä koneella.
    Tuossa oli just juttua samanlaisesta veneen kulusta niin 365hp 454mag 45 solmua ja
    454 490hp 54solmua.
     
  5. janihei

    janihei Gearhead

    Onko tää merivesi jäähdytteinen vai lämmönvaihtimella?
     
  6. marko84

    marko84 2nd gear

    Merivesi, ajot ajetaan pääsääntöisesti makeassa vedessä. Merellä käydään, mut jokea pitkin takas laituriin.
     
  7. janihei

    janihei Gearhead

    Nuo nopeudet vs tehot on hyvinkin jiirissä ko veneen suhteen. Kaverilla on ollut noita veneitä 340hv - 500hv isolohko moottoreilla.
     
    marko84 tykkää tästä.
  8. marko84

    marko84 2nd gear

  9. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Ihan komeen näköinen batski.
    Sopis meidänkin rantaan.
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Onko noita ollut tosiaan 440 koneella? Siisti botski kyllä ja ei sitä vauhtia välttämättä paljoa enempää tarvita, muutamalla frendillä ton kokoluokan vene ja se 40solmua on ihan tarpeeks epämukavaa jo. Parasta on tyhjäkäynnillä lipuminen!
     
    impala-63 tykkää tästä.
  11. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    [​IMG]
     
    marko84 tykkää tästä.
  12. marko84

    marko84 2nd gear

    Juu on ollut myös isolohkoa.
    3kesää nyt itellä ollut ja hyvin vauhti riittää ja fiilistely vehkeitähän nuo pitkälti on.
    Koko homma lähti siittä kun talvihuoltoa aloin tekemään. Irrottelin vetolaitteen ja pakosarjat, tarkistin koneen linjauksen jne. ne kun on hyvä välillä tarkistaa ja kuuluu hyvään "huolto ohjelmaan". Niin tulipa siinä mieleen et 7kk aikaa kevääseen joten koneenkin tuolta nyt helposti nostais pois ja tekis siihenkin jotain pientä viritystä talven aikana.
    2016 tuohon kuittien mukaa Mercedes marinella tehty kansiremppa ja puristusten mittauksillakaan ei mitään isompaa ilmennyt niin vaihtoehdoiksi jäi tuo stroukki/kannet jos sieltä lisävoimaa haluaa. Tai sit vaan pidetään näpit kurissa ja ajetaan nykyisellä setupilla:)
    Niin ja myös Stainless steelin virtaavimmilla pakosarjoilla hyötyä saa, mut niitä nyt varmaan suht turha "vakio" koneeseen on laittaa.
     
    Muokattu: 21.9.2021
  13. hantta

    hantta Double Gearhead

    On tainnut olla 454 kuitenkin?
     

Kerro tästä muillekin!