GM 6.2d ja startin shimmaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja paikkatakki, 6.10.2006.

  1. paikkatakki

    paikkatakki Gearhead

    Aloitetaanpa ihan uusi topikki...

    Linkistä
    http://www.autozone.com/servlet/UiBroke ... 11e1b8.jsp
    löytyy ohjeita GM:n startin shimmaukseen oikean hammaskosketuksen saamiseksi.

    Kohteena GM:n 6,2d ja nyt on uusi (välitetty tarvike)startti käsillä. Ilman shimmilevyjä hammasrattaat jää edelleen liian kauas toisistaan. Yo. linkin onjeet sanovat että jos rattaat on liian kaukana toisistaan, niin sitten lisätään prikkoja vain ulommaisen pultin puolelle. Ainoa ongelma on nyt se että 0,015" (0,38mm) shimmi saa ratasta lähemmäs 0,010" (0,25mm). Millin siirto vaatisi siis 1,5mm prikkoja. Mutta mun tarvis saada rattaita lähemmäs toisiaan 2-3mm. Ei kai tuonne nyt älytöntä määrää noita shimmejä voi laittaa?

    Näyttää siltä että ainoa keino on rueta ottamaan tavaraa pois tuosta startin kiinnityspinnasta. Pitää vissiin lähteä viilan ostoon. :-?

    Onko muilla ollut ongelmia tuon kanssa että startti jää liian kauas vetolevyn hammaskehästä? Miten olette ongelman ratkaisseet?
     
  2. thomaso

    thomaso Gearhead

    Mä shimmasin startin ohjeilla jotka sain us-partsista mukaan. Ostin samalla ne shimmit ja homma meni ok. Mikä on sun vetolevyn kunto? Jos on kovin kulunut niin varmaan jää rattaat kauas toisistaan. Vetolevy voi olla myös kiero. Kumpi tarvikestartti sulla on, kiina vai korea?
     
  3. cuda69

    cuda69 Gearhead

    minä olen aina luullut että kun lisätään shimmejä niin bendix menee kauemmas hammaskehästä?ainaskin kun vaihettiin starttia 454seen niin ilman shimmejä startti kilju niinku ois sikaa tapettu,mutta kun pantiin säätölevy väliin ni johan hiljeni.onneksi ajan mopella niin ei tarvi miekkailla tuommosten asioitten kanssa :D
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä minä muistelen ainakin kerran jotuneeni jyrsimään startin yläpinnasta
    tavaraa pois.
     
  5. paikkatakki

    paikkatakki Gearhead

    Muuten kyllä, mutta kun lisää vain ulomman pultin alle, niin se "kallistaa" starttia ja siirtää bendixiä lähemmäs hammaskehää.

    Ostin sen viilan ja otin startin kiinnityspinnasta tavaraa pois vajaan kolme milliä. Onneksi tuo startin runko on sen verran pehmyttä tavaraa että viila puri hyvin, eikä tarvinnut lähteä kiikuttamaan starttia pajalle jyrsittäväksi.

    Nyt startti kuulostaa normaalilta ja on toiminut viikonlopun yli hyvin.

    Nyt sitten uusien kunnostuskohteiden kimppuun.
     

Kerro tästä muillekin!