GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. Panze

    Panze 3rd gear

    Mulla yks asiakas kertoi ajaneensa 2 uutta vitoa toisella 150tkm ja seuraavalla 70tkm. Osti sitten näiden jälkeen 7v vanhemman vanin ja sanoi että tällä mennään eikä tuu enää mersua. Perusteli ajomukavuudella tehneensä valinnan.
    Parhaimmillaan noita ajetaan matkassa 12l/100km tosin nämä on käyneet mun luona ensin :) Normi vakiovanilla kai menee matkassa jotakuinkin 14-15l
     
  2. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    käyttö: 100-1000km/d pääasiassa pikitietä.

    aika pieni täytyy sitten mesesi kulutuksen olla :eek:

    jännä, että tiedät vanien kulutuksen yleisellä tasolla, vaikka ajelet mesellä. et tullut kuitenkaan laittaneeksi vitosi kulutusta tänne näytille...:odroll:

    terv. 4,1 tiuhaperä

    ps.
    -matkaenkka 9,1
    -perushuttua 90 km/h matka-ajossa 11,5
    -eritt. vauhdikkaassa matka-ajossa, jossa kaikki edelläolevat ohitetaan 13,5 ts. normaaliajo..
    -kaupungissa ei tule juurikaan ajeltua, koska siellä ajaa kaikki mulkut, persenaamat ja muut mersumiehet, joten voit keksiä tähän jonkun luvun ja kertoa sen kolmellakymmenellä
     
  3. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    ajoepämukavuuden takia hylkäsin aikoinani viton. mese oli uskomattoman nyökkivä koppi. tuntui, että se tekee tyhjänä ajettaessa juuri nyt kuperkeikan :wc: päädyin hankkimaan pornstartterin eli ihan vituiksi meni sitten kuitenkin :wc: ostin vielä toisenkin ja vielä enemmän metsään meni :wc: :wc: saksa on paska maa :wc: :wc: :wc:
     
  4. HRTP

    HRTP Gearhead

    ja lisää vettä myllyyn,vito ei ole edes oikea mersu :poff: mutta mieluummin mä vanilla ajelisin kuin mersun vitolla,eihän siinä poloisessa edes kantavuus riitä kun oikeasti aletaan työkaluja/romppeita kuskaamaan
     
  5. cumminskari

    cumminskari 1st gear

    Itsellä oli Sprintteri -02, meinasin kuolla vitutukseen aamuisin kun hyppäsin siihen koppiin. Vaihdoin -00 vaniin, enkä vielä ainakaan ole katunut ratkaisua hetkeäkään. Kulutuksessa ei juurikaan ole eroa ajokkien välillä. Mulla on myös -05 Transportteri 2,5 tdi lastutettuna ja isommalla ahtimella, silti ajan mieluummin vankkurilla :D Vanin kulutus seka ajossa n.13L/100km. Miksi ajamisenkin pitäisi olla kärsimystä kun sitä on elämässä muutenkin ihan tarpeeksi.
     
  6. kojo

    kojo Gearhead

    "lastuteen" se vanikin niin sit on vielä kivempaa :poff:
     
  7. cumminskari

    cumminskari 1st gear

    Lastutus onkin ollut mielessä :odroll:
     
  8. kojo

    kojo Gearhead

    Nakkasin yv:n
     
  9. Kesämies!

    Kesämies! Gearhead

    Aika hauska oletus tuo "vito" juttu! Minulla ei ole Vitoa vaan C200 sarjalainen farkku. :rotfl: Perheenlisäystä on tulossa ihan näinä päivinä sekä pikkufirmallekin vani sopisi...

    Farkku vie sen 4,3l / 100km mutta ei se minulle merkitse juurikaan mitään. Auto on vaan kunnossa niin ei haluaisi ainakaan huonompaan vaihtaa..tuskin näin kävisikään. Jatkan ihmettelyä. :p
     
  10. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    ^olen pahoillani. panzen viestistä luin, että ajelisit vitolla eli veisit autollasi muutakin kuin terveisiä. jatka ihmeessä ihmettelyä. suosittelen vania, (suosittelisin ennemmin kuitenkin 5.9 cumminssia, mikäli sitä saisi valmiiksi vanin kopalla ja prepatulla laatikolla..) mutta seulo itsellesi hyvin huollettu yksilö ja ole itsekin valmis tekemään siihen perushuoltoa useammin kuin euro/japsikikottimiin, niin saat itsellesi voimakkaan ja kestävän työjuhdan pitkäksi aikaa. vanista riittää iloa koko perheelle, voit vaikka keinutella lastenrattaita matkustamossa ja silti mahtuu tavarat sikaosastolle ja 6 ihmistä matkustamoon.. 8)
     
  11. LAURI84

    LAURI84 1st gear

    Walbro

    Ompa hauskan hiljainen pumppu tuo walbroon siirto pumppu verrattuna siihen orkkikseen..ensin jopa luulin että ehdin koeajolla särkeä sen mutta ei kun siitä ottaa kiinni tuntuu selkeän "nytkyyn" eli pumppu pumpaa..en sitten tiedä mikä oli ratkaiseva tekijä mutta pumpun ohjausboksin vaihto siirtopumpun vaihto walbrohon ja vielä puhtaat öljyt ja kaikki sudattimet niin jotenkin tuntuu että kone käy tasaisemmin sekä reakoisi kaasupolkimen asennon muutokseen paljon nopeammin...ai sitten ovat vaan harha kuvia..
    Hauskintahan tässä asiassa on että paikallinen huoltoma yrittäjä totesi kun varasin aikaa termareiden vaihtoon että kyllä ois kannattanut laittaa orkkis pumppu kun eivät ne tarvikkeet oikein tahdo kestää..onkohan näin..veikkaa että tuo walbro toimii pidempään kuin se orkkis..

    KIITOS vielä kojolle hyvästä palvelusta ja vinkeistä..
     
  12. Panze

    Panze 3rd gear

    Walbro on kestävämpi/parempi tuottoinen.
    Jos sulle tuli 9 res uuteen pmd yksikköön niin reagoi kaasuun herkemmin.
     
  13. kojo

    kojo Gearhead

    ja vielä lisää reagointia saa kun ohjelmoidaan tietsikka uusiks
     
  14. LAURI84

    LAURI84 1st gear

    Joo

    Kyllähän se vois olla kivaa lastuttaa mutta..muutama seikka tarvis ensin tutkia kuten miksi se turbo on kohtuu öljynen/likainen siitä imupuolen ulkopuolelta että kestääkö se moista leikkiä..repiä katti pois alta kun se jarruttaa siellä ja sitten mikä tulee oleen ton syöttöpumpun ikä?
    Mutta hei kertokaas te viisaammat meneekös tuo -00 vani leimasta lämi ilman kattia vai tarviikos kehitellä sinne joko sijais putki jonka saan nopeasti vaihdettua..
     
  15. Panze

    Panze 3rd gear

    Menee yleensä ilman kattia. Marteliukselta taitaapi saada sen putkiston alkuosan ilman kattia.
    Lastutus ei vaikuta pumpun kestoon.
    Ne turbot on 90% aina öljyisiä siitä ulkopuolelta. Vaihda ne yhdysputken tiivisteet+O-Rengas.
     
  16. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    irrota ja putsaa se alumiinikappale, joka yhdistää turbon ja imusarjan ja rehabilitoi se o-rengas sekä tiiviste moottorisilikonilla. anna nahoittua ja vedä vähän kiinni. annan kuivua yön yli ja loppukiristä seuraavana päivänä. tarkista tonnikalapurkin toiminta.
     
  17. moottori-hannu

    moottori-hannu 3rd gear

    Mitä öljyä koneeseen suositellaan? Tähän asti ajettu castrol diesel magnatecillä mutta valmistus tahi sitten maahantuonti lopetettu.
     
  18. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    15w-40 api cg-4 tai cf-4
     
  19. Kertookaahan joku asiasta jotain tietävä että onko tuo 6.5 TD kone oikeasti heikompi kestämään kuin esim. vanhempi 6.2D?
    Pojat tuolla esson baarissa moista väittää.

    Toinen kysymys on että mitäs seuraa jos ajelee kevyksi kuorma-autoksi rekisteröidyllä autolla B-kortilla ja jää kiinni? :)
     
  20. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Ei ole heikompi. Tottakai noita sähkövikoja on muutama jotka on hyvinkin helppo korjata. Ja vieläpä suhteellisen halpaa. 6.2D on sähköt senverta vähäisiä ettei sellaisia ongelmia juurikaan ole. Tää on mun mielipide, omakohtaista kokemusta löytyy molemmista moottoreista. 6.2D ajelin n.70tkm/2v ilman ongelmia, kolmella eri 6.5td maasturilla on tullu yht. n. 150tkm/6v. Yhtään moottoririkkoa en oo vieläkään kokenu, en edes kansipahvin palamista. JA käyttö on ollu kovaa, nytkin vedän 3,5t kärryä joka viikko lastutetulla 6.5td koneella. Enkä säästele yhtään.

    Taitaa nykypäivänä tulla sakot kortitta ajosta, luulisin että jos ei lähe se b-korttikin kuivumaan niin hyvin lähellä on ainakin. Joskus aikoinaan kyseinen rikos oli korttiluokan ylitys, mikä onkin melkoisen pieni rike nykyiseen käytäntöön verrattuna...
     

Kerro tästä muillekin!