GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. Panze

    Panze 3rd gear

    160e saat ohjaustehostimen pumpun :rotfl:

    6.5d ja 6.2d ero on isompi sylinteritilavuus eli suurempi mäntä.
    Ja 6.5 vaparissa on eri syöttöpumppu ku 6.2. (6.5.170hp ja 6.2 120-150hp riippuen onko Hd malli vai LD)
    6.5 vaparin syöttöpumppu uudella märkäpäällä rapiat tonnin. 6.2 Syöttöpumppu alta 700e. Eipä näitä tarvii olla jatkuvasti vaihtamassa.
    Testaa että lähtee kuumana 10min seisomisen jälkeen viel hyvin käyntiin. Ja että hehkun merkkivalo vilahtaa sekunnin vaan.
     
  2. Savaloja

    Savaloja 1st gear

    -99 vanissa onpi ilmennyt sellaista oiretta että esim. ruuhkassa ajellessa, kun välillä löysää kaasun kokonaan pois, sitä uudelleen painaessa joutuukin painamaan poljinta pari senttiä syvempään ennenkuin tapahtuu yhtään mitään.. sitten taas seuraavalla kerralla menee pintahipaisulla.

    Lauantaina käväisi service throttle soon ja kaasu pohjassa pääsi eteenpäin. Sammutin ja käynnistin, toimii normaalisti.
    PMD FSD?
     
  3. kojo

    kojo Gearhead

    Ääni poljinvialle
     
  4. Savaloja

    Savaloja 1st gear

    Ihanan kallista.. kysäisin polkimen hintaa, 500 escudoa oli tuossa yhdessä paikassa.

    Tuli sijoitettua jonkinlaiseen vikakoodinlukijaan, jonka mukaan vikoja ei ole päällä. Pitänee ootella että se service throttle soon pulpahtaa esiin.

    Kattelin ajon aikana lukijalla kierroslukudataa, ihme piikkejä näkyi, tyhjäkäynnilläkin käväisi käyrä välillä yli 5000 kierroksen. Lieneekö tekemistä tuon vian vai ei..
     
  5. Panze

    Panze 3rd gear

    Jos se on vian aiheuttaja niin mulla on yks käytetty ehyt poljin hyllyssä.
     
  6. Savaloja

    Savaloja 1st gear

    Poljin on pelannut normaalisti eikä service trottle soon:kaan ole paistanut..

    Mutta moottorinkuva syttyi killottamaan pariin otteeseen, koodi P0216
    Injection Timing Control Circuit.

    Ei kait pumppu porsi?
    Molemmilla kerroilla syttyi kun starttasin kylmästä ja kerkesin ajella kilometrin pari.
     
  7. Panze

    Panze 3rd gear

    Pumppuun viittais. Otappa yhteyyttä yv laitettu
     
  8. amaz

    amaz 2nd gear

    SES valo syttyi omassa kylmänä käynnistettäessä tänään -18C. Kävi rykien 20sek ja meinasi sammua joka kerta kun jälkihehku kytkeytyi. P0251 oli koodi, meinasin jo polttaa vanin, mutta löytyi todennäköisiä ilmavuotokohteita naftaletkuista. Letkut ja klemmarit uusittu, aamulla näkee auttoivatko vai onko jotain isompaa remppaa tiedossa.
    Huonoon käyntiinlähtöön liittyen tuli jo pari viikkoa sitten vaihdettua hehkut, naftasuti ja siirtopumppu.
     
  9. Panze

    Panze 3rd gear

    Tuu poikkeamaan joku päivä kun noin likellä asut niin kurkataan sinne sun auton sieluun. Toi koodi viittais pumppuun..
     
  10. amaz

    amaz 2nd gear

    Juu optisen lukupään koodi, kuulemma ilmavuoto voi myös tuon tehdä. Katotaan miten käyttäytyy aamusta, pumppuremppa vie taas melkosen siivun muusta harrastebudjetista jos semmonen edessä...
     
  11. jiiär

    jiiär 1st gear

    Onkos kokemuksia 6,5 td vanissa alkuperäisen ahdistavan pakoputken vaihdosta esim. Marteliuksen vapaammin virtaavaan?? Tuleeko pirteyttä lisää? Mitenkäs katsastuksessa on suhtauduttu putken vaihtoon jossa ei oo sitä alkuperäistä krematorio- katalysaattoria??
     
  12. amaz

    amaz 2nd gear

    Itellä ei oo kokemuksia, mutta kuulopuheiden mukaan on melkonen ero sekä tehoissa että kulutuksessa. Leimalla tuskin kukaan ees huomaa katalysaattorin puuttumista.
     
  13. Panze

    Panze 3rd gear

    Toimii paremmin ja monesti kulutuskin putoaa varsinkin jos auto vielä ohjelmoidaan uudelleen. Multa saat ohjemoinnin ja putkiston jos tarvitset.
    Yv,llä lisätietoja
     
  14. Häkä

    Häkä 3rd gear

    Itellä -02 vani ja siinä 3" putkisto ilman kattia, downpipe rosteria jotta virtaa paremmin. Ja muuten äänestä ei huomaa. Katsisetä ei sano mitään vaikka puuttuu katti, katsos kun noi 6.5 koneet ei oo viel euro 4 normi motteja. Ja kun kyseessä on viel kuorma auto ni vielä vähemmän niit kiinnostaa paljonko sul on tehoja, kun ei oo tehon rajotusta kuorma autoille. Ja suosittelen lämpimästi Panzen lastua itelläni on se ja toimii prkl hyvin, ja ei oo enää "pitkää starttii".
     
  15. Savaloja

    Savaloja 1st gear

    Vilkut hävisi...
    Hätävilkut toimii, sulakkeet ja rele kokeiltu, releitähän on kaksi, hätävilkuille omansa ja ovat vierekkäin siinä ratin alla?

    Onko missään/kellään kytkentäkuvaa?
     
  16. Savaloja

    Savaloja 1st gear

    Kuvat löytyi, vika lienee viiksessä :poff:

    Mitenkä irroitetaan virtalukossa kiinni oleva lerpukka, joka kääntyy kun avainta käännetään (onpa vtun järkevästi selitetty).
    Että saisin rattiputken ylemmän ympärysmuovin irti.
     
  17. Panze

    Panze 3rd gear

    Se irtoaa vasta kun virtalukon sylinterin irroittaa.
     
  18. Savaloja

    Savaloja 1st gear

    Ja mitenkäs se tapahtuu?
     
  19. beetu

    beetu 1st gear

    -6,5td chevy van vm2000. kysymys tietäjille mistä etsiä vikaa huonoon käynnistyvyyteen kylmänä.hehkut olen tutkinut ja toimii,muuta en tuosta ymmärräkkään, ilman roikkaa ei lähde pakkasesta,startti pyörittää mielestäni aika laiskasti eli lähteekö tuommonen miten huonolla pyörityksellä? sitten kun kone käynnistyy käy heti tasaisesti kaikilla pytyillä ja muutenkin kone on timmissä kunnossa.
     
  20. kojo

    kojo Gearhead

    Lähtee huonosti huonolla pyörityksellä.. saa sahata akun halki eikä lähe sittenkään välttämättä..
     

Kerro tästä muillekin!