GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. pinola

    pinola Gearhead


    Ei ollut tässä syy nakutukselle. Onko tässä vaihtoehtoja muuta kuin ottaa kopat auki ja alkaa tutkimaan, voiko nostaja naputella vain välillä? Selvimmin siis kuulu isolla vaihteella ja matalilla kierroksilla. Jos käyttää tyhjäkäyntiä 30min, menee ajaessa hetki ennenkuin ääni pikkuhiljaa voimistuu ja alkaa kuulumaan.
    Suuttimista se ei kai kuulu. Öljyt on hpd 15-40 ja just vaihdettu. Sihtasin jopa edelliset öjyt ja ei ollut hippuakaan metallia seassa.
     
  2. tabs

    tabs Gearhead

    Mulla naputteli suutin satunnaisesti, naputus oli välillä niin kova että kuullosti kuin veivin laakeri olis menny. Red Linen RL-2:sta naftan sekaan ja naputus katosi. Toki tuokin oli vain ensiapu ja suutin remppa olis ajankohtainen...
     
  3. pinola

    pinola Gearhead

    Tuokin on kokeiltu eikä vaikutusta. Alkaa vaikuttamaan siltä että siinä on laakerivika.
     
  4. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Kuinkas paha homma vesipumpun vaihto kaikkinensa,eikös tuossa menny jotenkin niin että joutuu jakopäätäkin raottamaan,samalla vaihtaa (pelkkä?)ketju? Ajattelin että viittiikö ruveta nyt tekemään muitten rojektien lomassa vai antaako tippasta vähän keväämmälle ja keskittyy saamaan ton ponun valmiiks..
     
  5. Panze

    Panze 3rd gear

    Pelkkä vesipumpun vaihto on kohtuu helppo homma. Jos jakopään teet samalla niin se on jonkin verran isompi työmaa. Lisäksi pumppu pitää ajoittaa sen jälkeen.
     
  6. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Miten näissä yleensä,onko ketju kovinkin venyvää tavaraa? 440tkm taulussa.
     
  7. kojo

    kojo Gearhead

    Noilla kilsoilla on varmaan aika kulunut jakopää..
     
  8. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Joo taitaa mennä keväämmälle ja vaihtaa sitten jakopäänkin. Pitäis ponun jälkeen tuohon euro-gm:äänkin tehdä remonttia joten jonon jatkoks vaan,toivottavasti jaksaa vuoto pysyä noin pienenä..
     
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    EIkös näissä 6.5Td vaneissa 90-luvun lopulta ole normaali OBDII-portti, jonka kautta vikakoodit voi lukea missä vaan huoltamolla mikä ylipäätään pystyy vikakoodeja autoista lukemaan?

    Kaverin vanissa eilen syttyi moottorivalo reissun päällä ja sammutuksen jälkeenkin se jatkaa palamistaan.
     
  10. tabs

    tabs Gearhead

    ^on normi OBDII
     
  11. tabs

    tabs Gearhead

    Kuinka paljon -96 G30 6,5D taka-akseli eroaa -99:n akselista? Eli käviskö heittämällä vanhempi akseli uudempi koppasen alle? Vai tuleeko synnytys kipuja esim ABS:kanssa?
    Sais vaan svapissa harvemman välityksen ton 4.11:n tilalle.
     
  12. tabs

    tabs Gearhead

    Itse itselleni vastaten, sähkökaavioita tulkitsin ja siinä absin anturit ovat vain etupyörissä.
    Mutta pitääkö Ecm:lle kertoa perävälityksen muutos? Pysyyko vaihteisto ja turbiinin lukitus ajantasalla?
    Ideoita tai ajatuksia?
     
  13. juy40

    juy40 Gearhead

    AAPUUVA!

    vm.2000 Vani teki tenän kotipihaan...
    Starttaa kyllä pirusti vaan ei lähe käyntiin. Ei anna mitään vikakoodia.

    Mistähän lähettäis vaivaa hakemaan???
    Sulakkeet tutkittu, kaikki ehjiä.

    Ei oireillu aikasemmin mitenkään...
     
  14. juy40

    juy40 Gearhead

    No nyt se perkule lähti käyntiin ihan niinku aina ennenkii.
    Mitähän se juonii??? :odroll:
     
  15. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Tulikos käynnistymättömyys kuumalla koneella heti ajon jälkeen?
     
  16. Rockapina

    Rockapina 1st gear

    Olisko PMD boxi rikki. Se ei anna vikakoodia ja vikaantumista ei selviä muuta kun vaihtamalla. Onko alkuperäinen vielä pumpun kyljessä kiinni ?
    Itellä teki saman kun sammutti lämpösen auton ja yritti esim. Vartin päästä lähteä niin ei herännyt. Välillä kun pyöräytteli niin puolen tunnin sisään heräili henkiin.
     
  17. hulajussi

    hulajussi 1st gear

    Onko ajettu jotain 300tuhatta?
    Joo = pumppu
    Ei = pumppu
     
  18. juy40

    juy40 Gearhead


    On ajettu 300tonnia, mut pumppu vaihettu 20 tonnia sitten.
    Uus PMD-boksi laitettu siiliin samalla...

    Pitääpä seurata tilanteen kehittymistä. Tuon häikän jälkeen ajettu 200km, sammutettu ja starttailtu useemman kerran ongelmitta. :odroll:
     
  19. Masinisti

    Masinisti 3rd gear

    Moi, onko valoautomatiikan rakentaminen\asentaminen tuttua kenellekään -98 Vaniin?
     
  20. juy40

    juy40 Gearhead

    Taas vani temppuili alkuviikosta... Ei lähteny lämmänä käyntiin millään. Vaihoin uuden PMD:n ja välittömästi avainta näyttämällä käyntiin.
    Eli osaa ne PMD:t näköjään pimentyä jäähytyssiilissäkin... :-?
     

Kerro tästä muillekin!