GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. kojo

    kojo Gearhead

    Kulutustavaraa...
     
  2. Savaloja

    Savaloja 1st gear

    ABS:sät ei oo pariin vuoteen toiminu, nyt vasta alkoi valo vilkkua. Ihme kumma ei oo leimalla puhuneet mitn, nyt varmaan puhuu ku valoki kummittelee.

    Mistähän alottaisi vian haun, tuolla Subbe keskustelussa oli paljon vaiheltu pyörännapoja, onko näissä sama homma? voiko sen navan kunnon jotenki todeta?

    Entä pystyykö abs antureita miten mittaamaan yleisömittarilla, eikös ne ollu vaan etupyörissäkö?
     
  3. Mr. El Maco

    Mr. El Maco 3rd gear

    Etsiskelin vaniin PA suodatinta, kun alkoi pidemmissä täyskaasuvedoissa kone rykimään ja suodatin alkoi vuotaa pohjapropustaan ainetta. Siirtopumppu toimi, joten siitä ei liene kyse, eli lienee veti ilmaa samasta raosta mistä vuoti ulospäinkin.

    No, nyt ei ainakaan vuoda, pitkiä kiihdytyksiä en oo joutanu kokeilemaan. Suodattimen etsintää häiritsi suodattimen pohjaproppuun menevä piuha, jota varaosamyyjä väitti letkuksi ja Kojo nimimerkiltä kyseltynä siinä ei pitäisi piuhaa ollakkaan. No, nyt kun vaihdoin suodattimen, niin piuha siinä on. Kojo on kuitenkin epäilemäti oikeassa, koska ei siellä vanhassakaan suodattimessa mitään liitintä ole, piuha on vaan tyrkätty suodattimen pohjapropussa olevaan töjöön. Kysymys kuuluu, mistä tuo piuha sitten on? Toinen vähemmän kiinnostava kysymys, mikä pakoputkessa pitäisi olla vaihteiston kohdalla. Siihen on hitsattu putkenpätkä tilalle, aivan kuin jotain olisi otettu pois.

    Toivottavasti kuva näkyy linkin takaa.
    http://1drv.ms/1mcgoah

    Kuva putkesta
    http://1drv.ms/1mcinLM
     
  4. Panze

    Panze 3rd gear

    Katalysaattori on poistettu ahdistamasta.
    Suodattimessa on alunperin vedestä kertova anturi mihin se piuha menee. Se ei tule suodattimen mukana kuten huomasitkin. Joku edellinen remontinkorjaaja on nakannut ilmeisesti sen anturin roskiin.
     
  5. Mr. El Maco

    Mr. El Maco 3rd gear

    Ok.. Laite valitteli ajoittain vedestä polttoaineessa, mutta lienee piuha ottaa maihin jostain. Kattia en kaipaa, vettä ei liene mahdottomia kerry ja auto toimii niin eiköhän tää oo ny hyvä ja vain ajoa vailla.

    Nostettiin tänään 1000kg kuivabetonipussukka perälle, aika reippaasti niiaa perä tuolla painolla, mutta ajossa säkkiä ei huomannu yhtään. Heitoissa perä ole aavistuksen pehmoisempi, muttei muuta. Hyvä ajokki reilun vuoden kokemuksella.
     
  6. BaTTman

    BaTTman 1st gear

    Mistäköhän löytäis lehtijousien kannakkeet? Rupiaa ruoste hävittämään alkuperäiset.
     
  7. toony69

    toony69 1st gear

    Mistä avarampi downpipe 6.5td vaniin?
    ja jos joku tietää mistä halapoja putkitarvikkeita(4") niin saa kertoa.
     
  8. Panze

    Panze 3rd gear

    Martelius.
    http://martelius.com/
     
  9. Ake Trafi

    Ake Trafi 1st gear

    Käyt Bilhälvetestä/Mätänetistä hakemassa 3" ohutseinämäistä putkea ja mutkaa ja hitsailet alkuperäiseen laippaan kiinni kaposemman putken tilalle/päälle ja kairaat sisältä vanhat ahtaudet pois. Yhtään vaimenninta 6.5td kone ei tarvitse. Turbo hajottaa äänet. 3" riittää 300+ tehoille.
     
  10. toony69

    toony69 1st gear

    Aattelin vaa et en jaksais ite sitä dp tehä. Kyllä mä taidan väh.3.5" putken tehä paitti toi dp 3".
    Kuin nopeesti laippa taittuu lämmöstä jos rupee vanhaan laippaan hitsailee?
    Meillä päin tahtoovat konttorilla mainita jos ei oo yhtään änkkäriä välissä.
     
  11. toony69

    toony69 1st gear

    En oo viel ees kerenny kattoo mimmonen laippa siellä edes on dpssä
     
  12. vesaku

    vesaku 3rd gear

    Nytkö ne ongelmat alkoi?
    Auto on toiminut normaalisti ja hyvin kunnes pariviikkoa sitten syttyi moottorin vikavalo, noudin auton ilmastointi huollosta ja kotiin ajaessa syttyi moottorin vikavalo ja tehot hävisi.
    Kotona ihmettelin tilannetta ja soitin ilmastointi korjaamoon etttä mitä on tapahtunut, eivät ottaneet asiaan mitään kantaa? Pitäs varata huolto aika.
    En vielä varannut aikaa otin akun johdot irti ja oli irti n.puolituntia sen jälkeen ei häiriövalo enää palanut?
    Nyt se toimi lähes pari viikkoa kunnes tänään ei enää selvinnytkään akun piuhojen irrotuksella.
    Mitenkähän monta tonnia nyt on varattava remonttirahaa auton huoltoon.
    Täällä on varmaan tietoa kyseisestä ongelmasta.
    Autohan on chevy van 6.5TD -98 ajettu 187tkm-
    t: VesaK
    0500573256
     
  13. Panze

    Panze 3rd gear

    Luetuta vikakoodit!
     
  14. PeeÄs

    PeeÄs 1st gear


    SWT:stä Hämeenlinnasta juuri ostaneena...
     
  15. vesaku

    vesaku 3rd gear

    Siirtopumppu nyt koodien luvun jälkeen vaihdettu, saa nähdä milloin palaa taas tuo iloisen punainen lamppu:)

    :wink:
    -vesaku-
     
  16. Ake Trafi

    Ake Trafi 1st gear

    Polje sitä nyt heti kuin vierasta sikaa ja tee kaikki temput. Autoa ei kuulu kohdella kuin hellää pillua, sillä auto ei ole päivänpillukakkara.
     
  17. BaTTman

    BaTTman 1st gear

    No sieltähän tietysti. Turhaan edes kyselin. :D
    Hintaa uskaltaisin kuitenkin vielä kysellä?
     
  18. julmajari

    julmajari Gearhead

    jos tarkoitat sitä takapään riipuketta niin maksaa vähän yli 50 eur.
     
  19. pinola

    pinola Gearhead

    Visko ilmeisesti temppuilee, kylmänä vinkuu remmi ja visko huutaa täysillä kun lähtee ajamaan.
    Mistä tuo visko löytyis?
     
  20. tabs

    tabs Gearhead

    ^hä, eikös sen viskon kuulu noin toimiakkin? Kylmänä huutaa sen muutama satametriä kunnes aukee.
    Ja remmin kitinä tulee siitä, kun laturi lataa täysillä pitkän hehkun jäljiltä.
    Katsoppa se kiristimen säätöasteikko, onko nuoli jo aivan toisessa laidassa?
    (remmi venähtäny ja kiristin tapissaan)
    Tai siis ainakin mulla on/oli toiminta tollasta. Remmin vaihdon jälkeen toki laturi ei enään kitisytä, visko sen sijaan humisee vieläkin...
     

Kerro tästä muillekin!