GM 7747 boksi nelipyttyseen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Väne, 15.5.2010.

  1. Väne

    Väne Gearhead

    Toimiiko tuo 1227747 boksi lastun vaihtamalla neloskoneessa?

    Tai voiko TBI nelosen omalla boksilla ohjata kahta suutinta?

    :-?
     
  2. Väne

    Väne Gearhead

    Toimiiko jos yhden 1.5ohmin suuttimen tilalle laitetaan kaks 1.5ohmista ja 1.5 ohmin vastukset sarjaan?

    Tai hommaan fordin tbi suuttimet, niissä näyttäs olevan ainakin 2.2ohmista.

    Kokeilemallahan se selviää mistä savu nousee.. :oops:

    Olisko kellään gm nelosen boxia taikka pelkkää lastua?
     
  3. janiluo

    janiluo Gearhead

    Tuolla on jotain tietoa suuttimista:
    http://www.dynamicefi.com/InjectorDriving.php

    tuota 7747 boksia on vissiin käytetty vain 4.3L, 5.0L, 5.7L ja 7.4L moottoreissa Jos nelosta virität niin miksei siihen voisi tehdä oman promin.
    Ei toimi promit ristiin boksista toiseen mutta karttoja ja tauluja voi kopioida promista toiseen.
    Jos lasket sen tarvittavan virtauksen suuttimille eli sen BPW arvon niin sen voi naputella promiin... kaikkea voi kokeilla jos on aikaa ja kiinnostusta.

    Tästä voi muut sitten jatkaa sitä megasquirt-keskustelua...
    :odroll:
    - Jani -
     
  4. Väne

    Väne Gearhead

    Kiitän.

    Asiasta näkyy luettavaa löytyvän :lol:

    Toki säädöt pitää hakea kohdilleen mutta nyt mietin sitä että sais etes käyntiin ja boxi tietäs että ohjaa puolimoottoria.

    Pitää hommata joku quad4 tai 2.5 tbi boxi niin ois perusasetukset likellä, quadissa taitaa olla neljä 2ohmista peak and hold suutinta 2kanavassa että toimis varmaan vaikka kahdella tbi suuttimella, taikka sitten ihan nelipisteruiskuna..

    Megaruutakin ois tuossa pöydällä mutta tavoitteena pieni kulutus ja delco osia kertynyt nurkkiin..

    Tarkotus ruiskuttaa Volvon 2.5 vinokone, 11.6 puristukset, paljealue 0.8mm, pikkuviilausta kannessa, laajakaista lambda pitää hommata kun ei kapeakaista oo oikein alueella no välillä käy lambda jopa 1.2:ssa.. :mad: Rochester varajet kaasarilla.

    Onko ohjelmoinnin ja kopioinnin kannalta väliä monikopinninen promi on?voiko kopioida 28pinnisestä 24:seen ja toisinpäin?
    Vai onko isoin ongelma löytää nuo maski ja bin tiedostot?
     
  5. janiluo

    janiluo Gearhead

    Sanotaan nyt vielä että tää on niin ekstreemiä mulle ettei löydy kokemusta kyseisestä kombinaatiosta mutta jos saan heittää ajatuksia niin joku muu varmaan korjaa ne oikeiksi. :D

    noissa 7747 boksin promeissa on sylinterimäärä kirjoitettu numerona mutta luulen että se on siellä vain tietona että tiedetään minkä promista on kyse.
    kaksi suutinta on jaettu V-koneessa niin että molempien puolien pytyille on yksi suutin. Jos laitat neljä p&h-suutinta niin että kaksi ja kaksi on grouppina niin kyllä kai boksin pitäisi se kestää. Kahdeksalle pitää trankut ja esivastukset vaihtaa. Mitkähän kaksi olisi aina grouppina?

    Tuo boksihan pyrkii lambdan mukaan hakemaan seosta siihen 14.7:ään mutta jos haluat jonkun muun niin sen voi sinne promiin kirjoittaa. Tosin tarvit laajakaistalambdan jos heittää siitä paljon.
    Jos ostat jonkun boksin missä on promi niin saat siitä luettua tiedot bin-tiedostoksi jota pääset muokkaamaan useallakin ohjelmalla. Promeja saa ainakin Partcosta. Isommasta promista ei juurikaan ole hyötyä ellet halua laittaa kahta ohjelmaa joita voit vaihtaa napista ja siihen tarvitset 2Timer-promijalan.

    Joka boksiin on oma .tdf-tiedosto jolla ohjelma päättelee tiedon sijainnin promilla. http://www.tunercat.com

    tässä muutama linkki aiheeseen:
    http://www.rowand.net/shop/tech/SlantSixTBISwap.htm
    http://seductiveautosports.tripod.com/g ... models.htm

    Aika monta asiaa pitää selvittää ennen kuin tähän aiheeseen saa tolkkua, jos saa ollenkaan.
    :odroll:
    - Jani -
     

Kerro tästä muillekin!