Gm 8,5 10 pulttisen lukot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Ponu84, 13.10.2020.

  1. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Todella nopea ja näppärä.
    Ei ole mitään säädettävää itse lukossa ja palat menee paikalleen melkein väkisin oikein.
    Moparin 9 1/4":n tuon tuuppasin.
    Jos ristitapin lukitusruuvi aukeaa suosiolla, eli on oikea työkalu ja ei ole katkennut, auto on ajossa puoli tuntia asennuksen aloituksesta.
     
  2. Ponu84

    Ponu84 2nd gear

    Joo tuollaista tarjoteltiin us partsilta,jäin vaan tuumailemaan juuri tuota että sen saa sinne väliin tyrkättyä ilman että tarvii koko perää lyyä levälleen
     
  3. rotax

    rotax 1st gear

    Oli tollanen -90 luvulla kokeilussa ,,paukkuu joka mutkassa ,ei ollu montaa päivää kun otin pois. En ehkä laittas katuautoon.

    Käytettynä ostin ja n:300 markkaa maksoi.
     
    ossa250 tykkää tästä.
  4. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Kahteen 10-pulttiseen oon laittanu Eatonin posi/limited slipin, ja hyvin on toiminu normaalissa ajoautossa. Liukkaalla pito on heti pelissä ja paremmalla pidolla ottaa sen tiukemmin, mitä enemmän antaa voimaa. Ei nyi tai töki. Mitään kuminpolttovehkeitä nuo ei oo ollu, ettei siinä mielessä kokemusta. Öljyjä oon aina silloin tällöin vaihdellut; normiöljy + erillinen lisäaine.
     
  5. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Lainataanpas vähän aihetta.
    Olikos GM:n 10 pulttisessa BOP perässä jotain rajoitetta jos vaihtaisi 2.7... välityksen johonkin 3.3 / 3,5 välitykseen. Onnistuuko suoraan vaihtamalla vain välityksen vai joutuuko vaihtamaan kaikki sisuskalut?
     
  6. 383

    383 Gearhead

    Muistaksen joutuu vaihtamaan lukon kanssa
     
  7. Concarne

    Concarne 2nd gear

    Taitaa mennä sisuskalut uusiksi: https://www.hemmings.com/stories/article/b-o-p-rear-axles
     
  8. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Nyt voin puhua paskaa, enkä rehellisesti jaksa tarkistaa, mutta muistaakseni 2-series geareista 3-seriesiin mentäessä oli just niin päin et pinioni pieneni, ja siihen saa sit spacerlätyn ostettua, mikä pultataan lukkoyksikköön/ carrieriin ( series 2), joka sitten tuo taas kaiken hammaskosketukseen ( eli series 3 välitys, series 2 carrierillä+spacerillä).
     
  9. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Taitaa 2.41 ja 2.56 vaatia tuon spacerin,mutta 2.73:ssa on saman paksuinen case kuin 3 series välityksissä?
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  10. Hai

    Hai Double Gearhead

    Ilmeisesti kyse on 8.2" BOP perästä, kun 8.5" O perässä on 12 pulttia luukussa.

    -8.2" BOP perässä 2 carrier on 3.23 asti ja 3 carrier 3.55 ylöspäin.

    -2 carrier välityksiä on 2.56, 2.79, 2.93, 3.08 ja 3.23
    Kaikki aftermarket välitykset tuntuvat olevan 3.55 -> ja vain 3 carrierille. Ei siis sellaisia "läskejä lautasia" (3.23-> välitys 2 carrieriin) mitä saa Richmondilta 7.5" 10 bolt Chevy perään.

    Vaihto 3.23 välitykseen on helppo, kunhan sen alkuperäisen jostain löytää.
     
  11. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    BOP 8.5 10-pulttinen, type-o on eri perä, vanhempi.
     
  12. Turnn

    Turnn Gearhead

Kerro tästä muillekin!