GM Dexcool

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja arttu, 10.8.2007.

  1. arttu

    arttu Gearhead

    Hellou!

    Huomenna pitäis lähtee n.700km reissuu mutta perkale lämmöt nyt nous ja vaikuttaa siltä, että tarvitaan erittäin kovasti lisää nestettä!!

    Eli tietäiskö kukaan, voiko GM:n Dexcool aineeseen laittaa puhdasta vettä?!?!?

    Perkele ku ei tullu hommattua tota ainetta ajoissa lisää eikä tääl tuppukyläs sitä varmasti ole! :mad:
     
  2. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Voi. Puolet vettähän siihen sotketaan muutenki.
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

    Juu, ei se moottori siitä vedestä rikki mene. Voit ajaa näillä keleillä vaikka pelkällä vedellä, mikä itteasiassa syövyttää niitä tivareita huomattavasti vähemmän kuin se dexcool. :wink:
     
  4. eldorado1973

    eldorado1973 Gearhead

    Onko tosta joku tutkimustulos jossain?
     
  5. capriceman

    capriceman Gearhead

    DEXCOOL ainetta tulee välttää juuri sen takia kun pinnottaa alupinnat ohuella korroosio estopinnalla joka myös eristää lämpöä, eli kone kuumenee enemmän. Tämä on todettu labrassa, pinnan poistaminen onkin hankalaa, se ei lähtenyt tunnetuilla pesuainella mihinkään. Tämä meinaa sitä, että jos koneessa on ollut dexit niin pelkällä pesulla et saa eristepinnotetta pois koneesta, jäähäristä,letkuista...

    2vuotta ollut kannentiiviste pehmeni käyttökelvottomaksi, eli kyllä DEXCool pehmentää ainakin joitain tiivistemateriaaleja :rotfl:
     
  6. arttu

    arttu Gearhead

    Nooh pehmentääkö tai ei, meidän vm.97 Rivieralla ajettu 235tkm eikä ole konetta avattu vielä! Eli uskoisin että se (dexcool) on ihank ok ainetta...Nyt tosin US-partsilta tuli uutta vastaavaa 5l:n pönikässä "Prisma" merkkistä ja purkissa lukee "made in Belgium" hyi hirvittää laittaa belgialaista soppaa sinne sekaan!
     
  7. Impala76

    Impala76 Gearhead

    se prisma on yhteensopivaa.. olen töissä laittanut useaan autoon ja kyllä toimii.
     
  8. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    siis toi dexcool on sitä punasta jäähdtysnestettä, ero tavalliseen on " silikaatiivapaus " , eli alumoottorit eivät pidä silikaatista. Esim Cadillakin nortstarmoottoriina laitetaan silikaattivapaan nesteen lisäksi Cooling system seal tabsejaa.. tabletit sisältää mm. Inkivääriä..
     
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Samaa litkua se on ilmeisesti Scanian R ja P-sarjojen uusi punanen jäähdytysnestekin...eikä siihen saa sekoittaa mitään muuta joukkoon.

    Siinä koneessa tosin ei ole alumiinia kun nimeksi,mutta sehän onkin siellä kai enempi niistä ekoloooooogisista syistä kun ei saastuta samalla tavalla kun perinteiset.

    Koko kone oli vaaleanpunasessa möhjössä kun syyläri halkesi keskeltä...nestettä meni 10L vuorokaudessa ja loppuun asti väittivät ettei autossa ole mitään vikaa saatika vuotoja...lopulta vaihtoivat sitten syylärin.

    Tihkuu jotenkin todella helposti pienestäkin rakosesta ulos ja näyttää todella kummalliselta kun kaataa purkista ulos...sellasta oranssinpunasta mutta silti enempi pinkkiin vivahtavaa läpikuultavaa litkua.

    Muilla on Scaniassa perusharmaa kone,mutta meillä onkin pinkki ! :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!