GM leppäjeepin maksimi koneen koko ja teho?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Jokeri, 6.7.2009.

  1. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Mikä mahtaa olla suurin ja tehokkain moottori mitä noissa gm:n 70-80 luvun farkuissa on käytetty? Ja mikä on tehokkain ja suurin mitä saa suomessa niihin leimattua?
     
  2. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Ainakin Oldsin ja Buickin farkkuja on saanut 403 moottorilla '77 -'79. Tehoa oli 185 hp (138 kW) ja vääntöä 320 lb·ft (430 N·m).
     
  3. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Onhan noita ainakin Oldsin 455:lla leimattu.
    454:lla noita sai ihan tehtaalta vielä vuonna 1976.
     
  4. PauliP

    PauliP 1st gear

    76 saakka Wagonit olivat "vanhoja suurikorisia" ja niissä oli ihan yleisesti isolohkot. Tuon em. 454:n lisäksi Buickilla ja Oldsilla 455:set.

    77 tuli ns. Downsized-korimalli ja isolohkot jäivät pois. Tuo Oldsin 403 pikkulohko oli suurin versio.
     
  5. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Jos 403 on suurin niin 454sia vaan kehiin, niin saadaan noihinkin vähän liikettä :rotfl:

    Mä tiedän yhden "leppis" rojektin jossa Fjoord moottoriin laitetaan 2 turboa ja mekaaninen ahdin ruiskulla ja ohjaus suoritetaan Motecilla. Jatkoksi luonnollisesti 5-vaiht manuaali ja 9" perä :rotfl:

    Ja letukkaan..... :-?
     
  6. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    Jep, 80-luvun B-bodyihin pitäis voida soveltaa Oldsin 403:n kokoa ja tehoja, eli pellin alle saa laittaa vaikka 502:n (+ 25 %), jos tehot on todistettavasti max 222 hv (+20 %).

    Kiisselikone lienee painavin, siitä en omaan muutoskatsastukseen löytänyt painotietoja, mutta auto punnittiin katsastuksessa ja todettiin, että etuakselipaino oli laskenut alkuperäisestä otemerkinnästä (Diesel), joten homma oli ok.
     
  7. Stone

    Stone 3rd gear

    Täälä pyörii kylillä Caprice Classic jossa on stroukattu 350:nen...383:ko se sitten vissiin on... Ei ookkaan tullu pitkään aikaan nähtyä, kun Kylänmies-Asseri kumia vinguttaa, onkohan poliisi-sedät näyttäny että :soosoo:
     

Kerro tästä muillekin!