GM:n squarebodyt 1973-1987 (1991)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 23.11.2019.

  1. rade

    rade Gearhead

    Hieno projekti, ison työn olet tehnyt
     
  2. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Onko joku törmännyt yhteensopiviin modernimpiin pyyhkijän varsiin mitkä sais nostettua ylös ettei jäädy lasiin? Vai pitääkö alkaa hitsaamaan customit.
     
  3. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Aikoinaan tutkin samaa, jostain foordista tais käydä. Pituus tais olla tuuman pari pidempi tai lyhyempi. Uudemmat GMT400 se tähti kiinnitys osa on liian pieni, varmaan jos jaksas viilalla hioa isommaksi, niin kävisi. Kun muistaakseni ero ei ollu kovin iso, et se osittain uppoaa, mutta ei kokonaan pohjaan.
     
  5. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Tätä kerennyt pitkästä aikaa rakennella. Katto-osa alkaa kohta olla valmis, tai oikeestaan hepattu kasaan, kuudesta osasta.
    Ovien muokkausta seuraavaksi, pitäs saada se pokkaus jotenkin niistä hävitettyä.

    Kuvia en laita vielä tässä vaiheessa.
     
  6. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Kappas. 7 vuotta omistanut auton ja tuhansia sivuja lueskellut kaikkea mahdollista korjaamiseen, rakentamiseen ja huoltamiseen liittyvää ja vasta nyt opin miksi ne ovet on niin saakelin kranttuja menemään kiinni. Lukkotapista puuttuu muoviholkki. https://www.gmsquarebody.com/threads/fix-slamming-doors-striker-door-latch-repair.624/

    https://www.puuilo.fi/wehosani-pex-kayttovesiputki-pn10-15mm-1m tuosta eurolla putkea ja 5min kun puuilon pihalla leathermanilla sahasin palikat paikoilleen niin ovet menee kiinni paremmin kuin ikinä aiemmin :D Joku sisähalkaisijaltaan isompi putki saattaisi toimia vielä hitusen paremmin, tuo ei yllä kokonaan tapin ympärille.

    Samoten se perhanan ikkunaveivin mekanismi tuli vihdoin "korjattua" eli putsattua. Siellä niitatussa kotelossa, pienen hammasrattaan ympärillä, on joku jousella toimiva jarru ja se oli ihan täynnä mähmää, samoin kun se ulkopuolella oleva iso kevenninjousi. Olis varmaan saanu putsattua purkamattakin kun olis brake cleaneriä tarpeeks kauan suihkinu veiviakselin juuresta sisään.
     
    Mr Banner, 12345678910 ja Fuselage tykkäävät tästä.
  7. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    tota pexiä on oikeen kokosenaki Bauhaussista hain viimekesänä omaan, 10 sentin pätkä ja riittää loppuiäksi
     
    Gary Grand ja Catrik tykkäävät tästä.
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    No niin viisaammat. Mikä on vialla 6.2d syöttöpumpussa. Pakkasella ei edes lupaa käyntiin ja kaasupoljin jää pohjaan, pitää käsin kammeta pumpulta ylös.
    Uudet suuttimet, uudet hehkut jotka saa virtaa, uudet letkut ja putket eli ei ilmavuotoja, uusi suodatin, uudet dieselit tankissa. Toimi moitteettomasti + keleillä, nyt pikkupakkasilla ei mihinkään.
     
  9. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

  10. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Paljonko on eroa manuaali- ja keskuslukituksella olevissa ovissa? Eli jos tilaa omat solenoidit sinne niin paljonko tarvii muita kiinnikkeitä rakentaa. Vai onko helpompi tilata vaan joku yleismuutossarja. Varashälytin ois tarkoitus asentaa niin sillä tulis ohjattua.

    Ja toimiiko teillä oven kytkimet talvella? Se joka tunnistaa kun oven avaa. Mulla tuo kuskin oven kytkin jäätyy jumiin koko ajan.
     
  11. paja1

    paja1 Double Gearhead

  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Eroista en tiedä, mutta itsellä toiminut keskuslukitus ihan hyvin talvellakin. Kauko + häläri ois kyllä kiva lisävaruste.
     
  13. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mä ostin sellaisen parin kympin kiinan keskuslukituksen ja asensin sen. Hälytintä en jaksanut laittaa. Ovet taitaa olla kaikki samanlaisia ja karvalakki versioissa vaan jää tyhjiä ruuvin reikiä oveen.
     
  14. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Mä oon pitkään miettiny tuota, n. 300e Viper merkkinen Suomesta. Ei se kaikkia varkaita estä mutta osan ainakin ja saan sillä ohjattua myös sitten webastoa (jota en 99% varmuudella tule asentamaan ikinä :D). Kallistukseen perustuvalla anturilla saattaa enimpiä lavan penkojia hätistellä. En jaksa lukita lavalla olevaa laatikkoa kun ei siellä mitään arvokasta ole. Kerran sen oli joku apina käynyt tutkimassa ja jättäny lumisateeseen auki. Ja siihenkin sais hälyn kautta lukituksen, peräkontin luukun avauksen tyyppisesti.
     
  15. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ei ole eroja ovissa tai lukoissa..
    Alkuperäiset lukkorojutkin toimii sähköillä tai ilman niitä.
    Ilman keskuslukkoa alunperin olleissa ovissa ei välttämättä ole porattu solenoidien kiinnitysruuveille reikiä valmiiksi. Pari tällaista on osunut eteen.
     
  16. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Ootko siis ite jälkiasentanut? Mallailin tuota nyt oven sisälle mutta eihän oikein mahdu mallaileen mihin ne reiät tarvis porata.
     
  17. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mulla on tuossa kasa ovia eri tilassa..o_O
    Johonkin karvalakkimallin oveen ainakin ruuvasin viime keväänä solenoidin paikalleen..
    Muistaakseni GMC:n takaovissa ei ollut reikiä valmiina, mutta etuovissa ainakin mulla olleissa taas oli. Ainakin yks Pickarin ovi tuossa on ja muutama Blazerin ja Jimmyn, mutta pitäis noihin vähän perehtyä..:confused:

    Muistaakseni noissa reiättömissä ovissa oli prässätyt pienet painaumat niiden solenoidin reikien kohdalla. Eli tehtaallakaan ei ole tarvittu mitään porausmallia, vaan on voitu painaa suoraan kuopan pohjalle reikä.
     
  18. dr.drunkenstain

    dr.drunkenstain 1st gear

    Hei, tuommoiseen 83 K20seen subbeen nyt vaihtanut perävälitysta. Ja tuntui tuo sisempi pinioni laakeri vaativan sen verran paljon voimaa ja rohkeita iskuja upotakseen akseliin että mikäköhän on suositelluin tapa tuon ulomman kiinnitykseen. Kestääkö paikat jos kasaan kaiken ja lasken pyörilleen ja lähden sitten mutterista kiristämällä vääntämään sitä paikalleen?
     
  19. Catrik

    Catrik 3rd gear

    http://www.billavista.com/tech/Articles/14-Bolt_Gear_Setup/index.html
     
    dr.drunkenstain tykkää tästä.
  20. dr.drunkenstain

    dr.drunkenstain 1st gear

    Tattista, oli viimäsen päälle mielenkiintoinen linkki mikä tulikin luettua/selattua. Unohdin vain mainita että on tuo 9.5" malli mikä ei aukea eteenpäin niin prässäys vaatisi jonkun hurjan viritelmän loihtimista.
     

Kerro tästä muillekin!