Ratti liikkuu n 10 cm jokasuuntaan , pystyy pyörittään koko hässäkkää, vaihekepis väljää, vilkku palaa kokoajan oikealle ja virtalukko keljuilee. Kannattaakohan korjata? Käytetty $ ? Niin ja simpukassa on väljää, pystyykö säätään?
Sitä vaan, kun mulla on chevy tilttiratilla ja tuli vedettyä siitä asennon säätövivusta vahingossa ja ratti lens ylös saatananmoisella voimalla, kaikki neljä kiinnityspulttia korkkas ja ratti oli jus sellainen kun sulla, lörppö joka suuntaan.
Entiset omistajat kiipes kabiiniin ottaen ratista tukea Kun eivät tikapuita kantaneet mukana Tiltin jousi? kuoleentunut tms kunnei pongannut ylöspäin kuvatulla tavalla?
Aiheuttaako pulttien löystyminen väljää vaihdekeppiinkin? Ratissa on väljää tiltin nivelen kohdalla, koko rattiputki ei siis liiku. Mitä kantsii maksaa käytetystä vilkku hässäkästä, molemmista pakeliitti/muovi,johon viiksi kiinnittyy, halki.
Se vaikuttaa vilkun toimintaan ja myös vaihteen siirtäjään. <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: mjo33400 2003-09-12 22:20 ]</font>
Missä vaiheessa pitää alkaa purkamistyöhön? Mulla liikkuu '78 Caminon ohjauspylväs vaan sivusuunnassa vasta n. 5mm eikä vaikuta vilkun toimintaan ja vaihdekarahkaa ei o siinä kiinni. Meneekö leimasta läpi vielä? > <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: cb125twin 2004-05-11 13:12 ]</font>
Onkohan mulla käynyt jumalaton pulllamunkki kun en ole yhtäkään GM-tilttiä saanut rikki!?! En ylensäkkään pidä ratista kiinni kun "nostan" sen yläasentoon vaan annan mennä issessee vain vivusta vetäen (tosin ei ole nykyblazerissani enään jouset uuden veroset eli aikas jouheesti ratti nousee) Ja muutama viikko sitten nousin sisään ratista tukea ottaen ja tarjoten sille kevyen ruhoni massan. RÄKS! sanoi tiltti ja ratti saavutti kertaheitolla ala-asentonsa. Tuumin että nytpä tempun tein ja rikoin sen niin paljon täälläkin puhutun GM-tiltin - perskules. Vaan antaas olla tiltti toimii edelleenkin aivan normaalisti, eikä lonksu mihinkään suuntaan. Mitenköhän näin pääs käymään? Nyt tietenkin tämän jälkeen kun menen autoon niin ratti tippuu syliin, vilkut jää vilkuttamaan, torvi huutamaan, rattiputki katkeaa etc...
Sallitaanko ratin sivuttaisliikettä katsastuksessa yhtään, tai mikä on sallitun liikkeen raja-arvo mm:ssä että menee leimasta läpi? Kun tuo oma camino on ollut tuollainen varmasti viime leimallakin.
Kaverin oldsi meni läpi vaikka ratti hieman heiluukin.. eivät muuten huomauttaneet kivasta halkeamasta tuulilasissakaan.
Mulla joskus heilu Buickissa ratti tiltin kohdalta. Monen ikävän purkamisyrityksen jälkeen onnistuin purkamaan ratti-akselia tilttinivelen kiinnityspultteihin asti. Olivat vain löysällä..
Mulla kävi pari vuotta sit niin et ilmeisesti rattilukko meni päälle keskellä riseystä(!?) ja kun hädissään repäsin sen irti ni tuli just tollanen räsynukkeratti.. No, eikun purkamaan ja kahen tunnin uurastuksen jälkeen leka käteen ja koko hoito hiukkasiks!