GM taka-akselin sopivuudesta...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja kd0264, 20.1.2007.

  1. kd0264

    kd0264 Gearhead

    ...eli tarkemmin kysyttynä: käykö 67 Chevellen taka-akseli 80 oldsin cutlasiin?
     
  2. 383

    383 Gearhead

    ei käy ilman toisenlaisia tukivarsia :soosoo: :soosoo:
     
  3. kd0264

    kd0264 Gearhead

    Mulla on chevellen tukivarret ja oldsissa on omassa, kaipa näistä löytyy sopivat? :eek:
     
  4. 383

    383 Gearhead

    ei auta korvakeet on eri paikassa voit tietenkin rälläkoidä irti ja hitsata uudelleen kiinni :soosoo: :soosoo:
     
  5. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Pistetääs tähän samaan....

    Onko noissa perissä banjossa olevat tukivarsien paikat samassa paikassa???
     
  6. 383

    383 Gearhead

    muistakseni ei ole joku firma myy noihin valmiita tukivarsia että saa vanheman a-body perän käymään suoraan 77-eteenpäin oleviin a-body :D :D :D
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Mä taas olisin erimieltä tuosta et se sopis,koska cutlashan on "samalla" rungolla kuin tuon ikäinen camino/malibu ja mun caminon(-80) alle livautettiin jo varhaisella 90-luvulla -65 gto pontiacin perä ja sen antauduttua iltakiihdyttelyn tuloksena seuraavaksi sinne laitettiin Buick specialin alta samanmoinen akseli ja eikös taas -67 Chevellen alle mene ja -65 gto ja 66 special akseli???
     
  8. 383

    383 Gearhead

    64-72 on omansa 73-76 ja sitten 77-80 luvun loppuun ei mun mielestä pysty sekoittamaan keskenään jokaisessa on eri kokoinen runko :soosoo: :soosoo: :soosoo: :soosoo:
     
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    No mun -80 caminossa on nyt kuitenkin -66 Buick specialin alta kaivettu akseli.
    Mut tuollaisessa 73-77 malleissa on ylätukivarret paljon leveämällä kuin tuossa vanhemmassa ja sit taas -78->? on kapeimmillaan ja noissa vanhemmissa ainakin nk.bop-perissä on vaan hitusen leveämmällä ylätukivarsien korvakkeet mitä noissa uudemmissa,mut se mahtuu kuitenkin noihin -78->!
     
  10. kd0264

    kd0264 Gearhead

    Tarttee vissiin mittailla ensin perien tukivarsien korvakkeiden paikat kuin paljon eroa on tai sovitella kylmiltään, kun se aika koittaa.

    Sattuu nyt olemaan toi 67:n perä varalla uusilla jarruilla, kun piti 69 chevellen 12 pulttiseen tehdä remontia, mutta kun auto nyt on ollut jo 4 vuotta seisonnassa ja seisonnee vielä muutaman vuoden, niin joutaisi toi sit oldsin perään, mikäli tosiaan sopisi. Ei ole tällä hetkellä liikaa rahaa ostella periä ellei joku halua vaihtaa ehjää farkun perää ehjään oldsin/malibun perään?

    Kiitos vielä keskusteluun osallistujille.

    Fakta tietoa saa vieläkin esittää aiheeseen liittyen, jos sellaista on ja omakohtaista kokemusta kuin kime2:lla.
     

Kerro tästä muillekin!