gm400 mallia -76 ...?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ponu -62, 23.11.2016.

  1. ponu -62

    ponu -62 1st gear

    neuvokaa tyhmää, eli motti gm400 -76vm.mallia, eli saastelaite. onko mitään iloa vaitaa gm400 -67vm.kannet ja siitä edelbrockin imusarja kun olisi tarjolla. onko peruslohko sama vai onko tuossa iskunpituudessa eroja tai muuta mieltäpahoittavaa yllätystä ?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Taitaa olla kyse pontikan 400 pannusta? -67 kaikissa pannuissa oli 10.5:1 ruttusuhde mutta ei millään muista että oliko kannet silloin erilaiset. Kattoos mikä numero kansissa on. Esim 6x yms.
    Ja juu lohko ja kaikki muu on <=> kelpoisia.
     
    ponu -62 tykkää tästä.
  3. ponu -62

    ponu -62 1st gear

    pontiac kyseessä, nöyrä kiitos tiedosta ! muitakin ajatuksia jos tulee niin kertokaa tyhmälle,kiitos =D ja vielä pakko kysyä onko 67vm.alakerta sama kuin nämä 70 luvun loppupuolen...
     
    Muokattu: 23.11.2016
  4. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Katsoppa lohkon valunumerot
     
    ponu -62 tykkää tästä.
  5. ponu -62

    ponu -62 1st gear

    kurkkaan huomenna jos ehdin töiltä, ja saan pullean vartaloni sopimaan autonalle =D
     
  6. jnaukki

    jnaukki 1st gear

    The four-bolt 400 went away for 1971 and the new PN 481988 was equipped with two-bolt caps only. The casting went on virtually unmodified until midyear 1975, when it was replaced by an entirely new 400. Like all manufacturers during the mid 1970s, Pontiac was seeking to improve its vehicles’ fuel economy, and shedding total weight was among the easiest ways.
    Pontiac’s engineers removed material from the deck surface, cylinder walls, and main journal bulkheads to shed weight while maintaining sufficient durability for the low-performance, smog-laden engines of the day. Other ancillary components like the crankshaft and harmonic balancer were also reviewed. The revised 400 block was ushered into production in approximately February 1975, and the new PN 500557 casting went on to become the foundation of every 400-inch application through 1977.


    itsekin noita ponun koneita koittanut opiskella ja tuli nettiä selaillessa tuollainen vastaan.eli noin puolivälissä vuotta -75 on ruvettu ilmeisesti tekemään vähän ohuemmilla materiaalivahvuuksilla noita lohkoja.

    edit.mm.tuolta löytyy lohkoista tietoa jos englanti sujuu.
    https://www.google.fi/url?sa=t&rct=...aaBnZpZ2vBYLj6QSsh-zVA&bvm=bv.139782543,d.bGg
     
    ponu -62 tykkää tästä.
  7. ponu -62

    ponu -62 1st gear

    perkules kun tuo englanti ei taivu sitte kivisillä vituillakaan, google transletoreilla oon yrittäny ja siitä tuloo vaan siansaksaa :/
     
  8. ponu -62

    ponu -62 1st gear

    ja mun on pakko kiittä teitä pyytteettömästä avusta neuvojen suhteen,KIITOS !!! hieno tunne kun huomaan et jengi neuvoo ja auttaa !!!
     
  9. LPV

    LPV 3rd gear

    -67 kannet on jo sitä Pontiacin "uudempaa" sarjaa. Eli just 67-alkaen palotila muuttu closed chamberista open chamberiksi ja venttiilikulmia muutettiin. Vaikkapa tuolta; http://pontiachunters.com/pontiac_cylinder_heads.shtml - voit katsoa mitä ne saatavilla olevat kannet ovat. Eli esim. venttiilikoko ja palotilan koko selviää tuosta. Jos sinulla on tuon -76 koneen mukana tullut 4-reikäiselle spreadborelle tarkoitettu imusarja, ei perus Performerilla saavuta mitään etua. Vasta uudemmat Performer RPM:t ovat yhtä hyviä tai parempia kuin tuo Pontiacin valurauta tai alumiini -imusarja. Tuo sarja kehitettiin alunperin -62 NASCAR:iin, eikä sitä muutettu kuin tuon kaasarilaipan squarebore ->spreadbore verran. Nämä tiedot ovat Jim Hand:iin ja Rocky Rotellan Poncho viritysoppaista.
     
    ponu -62 tykkää tästä.
  10. LPV

    LPV 3rd gear

    Koitapa niin, että käännät ihan itte sitä tekstiä, lukiessas. Ota toiseen selaimeen joku nettisanakirja, vaikka tämä; http://www.sanakirja.org/
    Kopioi sana jota et tajua ja heitä se sanakirjaan. Siitä se lähtee, opit englantia ennemmin kuin huomaatkaan. Suurimman osan sanoista osaat kuitenkin toden näköisesti jo valmiiksi.
    Google on huono, kun se kääntää koko tekstin ihan toiseksi kuin mikä on sen ajatus.
     
  11. SauliK

    SauliK Gearhead

    tuo on hyvä neuvo. Amerikkalaisia viritysoppaita silloin tällöin tavatessa on lukutaito ja sanavarasto kasvanut huomattavasti. Pitää vaan olla sellainen kirja mikä kiinnostaa niin jaksaa lukea
     
  12. ponu -62

    ponu -62 1st gear

    lohkossa numeroita 400 GM-5 D-N (EHKÄ,HUONOSSA HAPESSA) 500657 . kansissa D E037 D167 (niin epäselviä kaikki ettei voi pallejaan laittaa pantiksi vaikkei niillä enään mitään tee) repäisin moottorin irti ja yritin zoomailla...
     
  13. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Tolla lohkonumerolla ei löydy mitään, mutta veikkaan että se on 500557 lohko, joka on se heikompi. Taannoin oli Car Craft-lehdessä juttua Pontiacin lohkoista, ja tuosta lohkosta mainittiin, että kestää maltillisen virityksen <400hp. Kansien valunumerot on sinä keskimmäisten pakokanavien päällä
     
    ponu -62 tykkää tästä.
  14. ponu -62

    ponu -62 1st gear

    nyt löyty, 6X oli semmonen ruoste kerros mollemminpuolin päällä ettei meinannu ees nähdä... teräsharjalla sai hangata
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kattoo toi ID code.[​IMG]
    Jos se on 4 niin palotilat on 94 cc jos 68 niin palotilat on 100cc. Jos siihen on laitettu 455 6X kannet ID code 6 niin palotilat on 124cc .
    Venttiilit on joka tapauksessa 2.11/1.66
     
    Muokattu: 2.12.2016
    ponu -62 tykkää tästä.
  16. ponu -62

    ponu -62 1st gear

    Näkyy olevan tuo id.code 8
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olen taas sekoillut tossa edellisessä. 6 id niin palotilat on 124cc 8 niin 100cc.
     
    ponu -62 tykkää tästä.
  18. ponu -62

    ponu -62 1st gear

    mudracerille iso kiitos :)
     
  19. ponu -62

    ponu -62 1st gear

    kannet jotka olis tarjolla on 670 eli mitä sanoo raati tästä vaihtoehdosta ???
     
  20. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Romurautaa, myy ne mulle! ei tosissaan vm 67 HP kannet, käytetty 360hp 400cid moottorissa, 10.75 puristukset 2.11/1.77 venttiilit
     
    ponu -62 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!