Gmc syclone/typhoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kape, 17.12.2005.

  1. kape

    kape 3rd gear

    Paljonkohan noita on suomessa?
     
  2. always bb

    always bb Gearhead

    oliko näitä nyt kaksi kappaletta rekisterissä
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ainakin kaksi GMC Typhoon:a...toinen musta ja toinen valkonen.

    GMC Syclone,Typhoon ja Sonoma GT ovat kaikki varsin hauskoja laitteita,mutta niitä ei ole juurikaan päätynyt tänne.

    Syclone on toisaalta lienee mahdoton saada kilpiin suomessa,koska laite on tarkoitettu puhtaasti hauskan pitoon,eikä siinä ole kantavuutta kuin nimeksi -> siitä seuraa ettei sitä saa rekisteröityä pakuksi...toisaalta hyvä kun ei 80-lätkää/100km/h rajoitusta...muttei taida onnistua rekisteröinti henkilöautoksikaan kun avolava ?

    Ymmärtäisivätköhän eroa tavallisen S-15 pikun ja Syclonen välillä...jos saisi jotenkin mulkattua sen kantavuuden sinne 600kg:n ?

    Typhoo:n saa rekisteröityä henkilöautoksi... 8)

    Mitenkähän on laita Sonoma GT:n kohdalla...paljonko sen kantavuus...sama vajaa 200kg kun Syclonessa ? :eek:

    Toisaalta molemmat Syclone ja Typhoon turboja ja niiden koneet eivät tunnetusti kestä nipussa kovin kauan...Sonoma GT sen sijaan on ilman turboa ja voisihan sinne vaihtaa aina kasin pellin alle 8)
     
  4. mrpete

    mrpete 1st gear

    Eikö henkilöautoksi saa rekisteröityä kunhan maksaa verot, ei se lava mitään vaikuta. Onhan esim 50-60 luvun jenkkipickupejakin henkilöautoina. Samoin esim uusien japsi pickupien (Hilux etc) nelioviset versiot on henkilöautoja, koska lava on liian pieni.
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Pitää paikkansa että nuo uudemmat Mitsu L-200 avolavat "joukko-ohjaamolla" ja pehmeällä takapenkillä on rekisteröity henkilöautoksi...toisaalta niissä on juuri se takapenkki.

    En tiedä,voi hyvinkin olla mahdollista rekisteröidä GMC Syclone henkilöautoksi jossa kappaletavaralava tavaratilana... :wink:

    Olisi hauska tilanne ajaa motarilla muun liikenteen mukana kun virkaintoinen konstaapeli pysäyttää..."Mitäs kolli ajelet tällä vehkeellä 120km/h ja missäs se 80-lätkä on,vai pitääkös tässä olla sellanen ? " :soosoo:

    "Tossa on rekisteriote,lue siitä mitä siinä lukee..." 8)

    "Jaa tää onkin henkilöauto...hmm...no hyvää matkaa vaan sitten" :mad:
     
  6. Roadmaster

    Roadmaster 3rd gear

    Typhooneita on ainakin kolme, kun omassa tallissa lojunut jo joitakin vuosia kaverin valkoinen TY, odottaen kasausta pienen "pusun" jäljiltä.
    Eiköhän se olisi jo keväällä sitten myynnissä. :)

    Syclone rekisteröitäisiin pakettiautoksi, mutta verot siitä joutuisi silti maksamaan. Verovapaaksi pakettiautoksi sen voisi saada, jos löytäisi USA:sta laillisen "conversion"-pajan, jolla lupa rakentaa autoja. Siellä voisi muuttaa kantavuuden riittävän suureksi täyttämään verovapaan pakettiauton kantavuusrajan ja lavapituuden.
    Autoveron maksu ei vapauta pakettiautoa nopeusrajoituksesta.
     
  7. kape

    kape 3rd gear

    miksi koneet ei kestä, oletko montakin hajottanut??
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Jos ei saa henkilöautoksi,mutta joutuu maksamaan silti veron vie pohjan pois Syclone:lta...vielä jos vaativat pahuksen 80-lätkän perään,niin se kruunaa koko jutun. :mad:

    Toisaalta saapahan laittaa sitten laillisesti kovan katteen lavan päälle pressun sijasta...pieni lohtu se on sekin. :(

    Syclone - Corvetten tappaja on kiinnostanut aina ensi esittelystä asti,vaikken koskaan olekaan ollut innostunut mistään turbo-himmeleistä...niin ja onhan se Gand National Buick (GN/GNX) myös turbo...molemmat ovat silti kiinnostavia pelejä.

    Typhoon on toki pidemmälle viety,mutta umpiautona ei kolahda läheskään samalla tavalla kun avolavainen Syclone :wink:

    Niin Syclone/Typhoon kone...käsittääkseni se ei ole kovin hyvin onnistunut kestävyyden kannalta jos kovassa käytössä ja siihenhän nämä on tehty...kaveri kolusi sivubisneksenään euroopassa noita laitteita läpi jonkun verran ja kaikki enempi vähempi losahtaneita...liekö vain osunut sitten ne huonot yksilöt kohdalle. :eek:
    Hinnat olivat lisäksi järjettömiä Euroopassa kuntoon nähden...mitä lie nykyisin ?

    Se yksi musta Typhoon on muistaakseni tuotu Espanjasta...mistähän muut kaksi,onko tietoa ?
     
  9. kape

    kape 3rd gear

    kaipa ne on ollu rääkättyjä malleja.
     
  10. Jasca

    Jasca 1st gear

    Spinnerissä esitelty valkoinen Typhoon on jutun mukaan tullu kans Epsanjasta.

    - Jasca -
     
  11. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Corvette parka....tapettu jo niin usein milloin Syclonen ,milloin GN buickien toimesta...Liekö niitä lainkaan enää hengissä :wink:
     
  12. köyhä

    köyhä 3rd gear

    Yksi Typhoon löytyy kajaanista :argue: Viikon ollut suomessa :lol:
     
  13. MadMike

    MadMike Gearhead

    Fakta kuitenkin on että sinä vuonna kun GN lyötiin Vetteä vastaan vartin aika oli sama mutta Vettellä loppunopeus kovempi samassa testissä ja taasen Syclonen osalta 13.06 oli sen vuoden testien paras repäisy kun ZR-1 meni 12.8....
    Tappio on mainosmiehille kova pala.

    Kait joku väittää seuraavaksi että Viper pöllyyttää uuden Z06 Vetten..ja ihan vinkkinä:
    `Ring mentiin Vetten toimesta 36sek nopeammin kuin Viperilla ikinä...vartilla eroa on noin puoli sekkaa!
    Ikävä tosiasia on että urheiluautolle ei vieläkään voi mitään jos vastassa on raskas lossi.
    American Supercarista vapaasti käännettyä tekstiä....
    Ja Kadulla täälläpäin useasti eräälle HemiChargerille todeksi näytetyn..useamman Corveten toimesta.
     
  14. miisalo

    miisalo 1st gear

    Kuun loppupuolella noita typhooneja on sitten yksi lisää suomessa. Kun auto ei tule harrasteautoksi (niitä on ihan tarpeeksi) vaan vaimon "käyttäautoksi",niin kertokaas samantien, että missä moisen laitteen huollot kannattaa teettää mikäli ei jostain syystä halua itse näppejään rasvata?
     
  15. miisalo

    miisalo 1st gear

    Nonniin, nyt on Typhooni pihassa, mutta kiitos sen kusipää (kuorma-auto?) kuskin, joka Tornin edessä peruutti auton keulaan ja "pakeni" paikalta, peltitöitä on edessä :mad:

    Täysin orkkiskuntoinen auto ja nyt etupuskuri ja maski sisässä ja konepellissä iso klommo. tanavittu. :mad:

    Kuvia myöhemmin
     
  16. heikkir

    heikkir 1st gear

    Itsekkin olen pyöritellyt mielessäni mahdollisuutta tuoda Sy/Ty suomeen ja kilpiin.

    JOS Syclonen saisi pakettiautoksi rekisteröityä ei siihen minun mielestäni tarvitsisi 80 lätkää, autossahan on ABS jarrut ja siten pakettiautona 100km/h rajoitus, eikö?

    Mitenkäs on siis tuon kantavuuden kanssa, pitääkö se olla siis jenkeissä määritetty riittäväksi?

    Ja kantavuusko on siis ainoa "este" pakuksi rekisteröimiselle?

    Autoveroahan tuosta ei tarvitsisi maksaa laisinkaan pakuna...
     
  17. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Eikös se sitten ole sama vaikka katsastaa henkilöautoksi niin saisi ajaa 120km/h varsinkaan jos kantavuus ei riitä pakuksi.
     
  18. heikkir

    heikkir 1st gear

    Joo, onhan se niin. Juttu vaan on siinä että jos saisi rekisteröityä pakuksi niin ei tarttis maksaa autoveroa laisinkaan...(käyttöönotettu ennen 05/93 = ei autoveroa pakettiautoissa)
     
  19. miisalo

    miisalo 1st gear

    No ainakin typhooneissa noi verot pyörii alta kolmen tonnin, niin ei varmaan kannata nähdä vaivaa pakuksi rekisteröinnissä.
     
  20. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Voisiko joku infota tähän topikkiin mitä vikoja Typhoneissa tuppaa ilmenemään/mitä on tullut vastaan ja korjausvinkitkin yms olisi poikaa?
     

Kerro tästä muillekin!