Gmc syclone/typhoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kape, 17.12.2005.

  1. No itse on tullut nähtyä useampi.. Eli kyllä niitä on enemmän.
     
  2. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    no, tää on vaan mun mielipide ja en kehota ketään ottamaan tästä ohjenuoraa milläään tapaa, mutta miksi tuoda ulkomailta hieno auto ja pilata se rekisteröimällä se pakuksi tai muuten "sotkea" paperit...
     
  3. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Jep, meikäläisen veikkaus on karkeasti lähempänä kymmentä tai jopa hieman ylitsekkin.
     
  4. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Jyväskylässä näin viime kesänä valkoisen typhoonin.
     
  5. Entäpä jos leimaa pakuksi ja poistaa "saastelaitteet", sehän tuo tehoa. Meneekö pakki ihan kokonaan sekaisin?
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    Turussakin on kaksi.... Helannolla on omansa ..työkaveri osti juuri tuollaisen ja väitti että taitaa 5kpl olla ja ehkä toiset viisi tullaamatta.
    Tiedän varmuudella että niitä on ollut jo vuosia ainakin kaksi valkoista ja kaksi mustaa.
     
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    Jarrut jarrut ja jarrut, Laatikko, etupään vetareiden ristikot ja muuta pientä etupäässä koska siihen kofistuu paljon rasitusta sekä harmittavia sähkövikoja pieniä ja moottoripuolen myös.
     
  8. Eugen Race

    Eugen Race 1st gear

  9. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Ok kiitosta tästä. Kuulin myös että auton takakontin lasi/ovi voi ruveta natisemaan ärsyttävästi. Jos näin käy onko mitään vinkkejä millä korjata tuota? Onko vaan pulttien sun muiden kiristys vai joku muu "kuluminen" kuten esim suburbanien takaovissa saattaa käydä?
     
  10. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    ^Omassa ainakin se natina tuppaa tulemaan siitä lukosta. Sopivaa rasvaa kun säännölisesti heittää, niin pysyy hiljaisena.

    Ei ole omassa (vielä...) ollut mitään noita edellä mainittuja ropleemeja, mutta seuraavia kyllä:

    - Pieniä ruostevikoja koripelleissä, ovat persoja ruosteelle ja huonosti maalattuja. Mutta koripeltejä saa aika hyvin. Potentiaalisia ruostepaikkoja luukkujen ja lokasuojien reunat ja korin kiinnitysten ympäristö
    - Pikkuvikoja, niinkuin nyt vastaavanikäisissä GM:n vehkeissä muutenkin, mutta ei mitenkään ylettömästi
    - Venttiilin nostaja tai pari naputtaa joskus tyhjäkäynnillä - voi olla öljytyyppikysymyskin

    Tuolla on aika hyvä tietopaketti: http://www.sportmachines.com/ ja http://www.sytyarchives.com/

    Minun näppituntuman perusteella Suomessa lienee n. 10-kunta Typhoonia ja ainakin yksi Syclone.

    Jaaniin: Omastani voin ehkä luopua muodollista korvausta vastaan jos paha päivä sattuu kohdalle. Mutta mieluisa pelihän tuo on, sopiva talviharrastekulkine.

    Kannattaa etsiä ehjää ja rakentamatonta (tai sitten hyvin rakennettua) yksilöä. Ei ole kuitenkaan mikään ihan halpa korjattava.
     
  11. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Kiitoksia tästä ja muistakin vinkeistä. Juuri sain käsiini oman 1993 Mustan Typhoonin.

    Sen verran vielä vaivaan että olisiko kenelläkään lähettää linkkiä tai kuvatidedostoa scannattuna tuosta Vauhdin maailman jutusta missä oli Syclonesta ja Typhoonista? Olisi mukava lueskella mitä siellä sanottiin. Sellaisen olen ohimennen jossain nähnyt mutta enää en sitä löydä...
     
  12. Kylänvanhin

    Kylänvanhin 3rd gear

  13. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ja tuolta minun www-napin takaa nyk.rattaista löytyy myös. Suurennuslasilla saa luettavaan muotoon.

    Onnittelut "lelun" hankinnan johdosta! Oma on vieläkin kesäseisonnassa, päättyy vuoden vaihteessa, sitten pääsee kurmoottamaan.
     
  14. Kylänvanhin

    Kylänvanhin 3rd gear

    :rotfl: Takapenkin kuvassa koira taitaa olla jalkapenkissä, mitähän se on tehnyt? :rotfl:
     
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No eihän se ressukka muuta kun yritti pysyä menossa mukana, kun valoista lähdettiin 8)
     
  16. Kylänvanhin

    Kylänvanhin 3rd gear

    :rotfl: :rotfl: sehän se, enpäs heti hoksannut noita etutassujen jättämiä raapaleita :rotfl: :rotfl:
     
  17. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Kiitoksia!

    Ja sitten lisää kysymyksiä muutamasta "viasta":

    Kuskin puolinen sähköpeili ei suostu kääntymään vivusta sisäänpäin? Onko jotain vinkkiä mistä voisi johtua ja miten lähteä etsimään vikaa? Ovipaneli auki vai?

    Vaihdekepin "lukkonappi" jää pohjaan, ylös sen saa sieltä kun hieman heiluttaa keppiä. Auttaisiko avaus ja putsaus vai onko mennyt jotain rikki?

    Keskuslukituksen kaukosäätimet eivät toimi, myyjä väitti että kun oli vaihtanut patterit lopettivat ne toimintansa. Väitti myös että ne pitäisi ohjelmoida uudelleen tms? Jos näin niin kukahan/mitenhän noita voisi ohjelmoida? Onko muuten kenelläkään kokemusta hälyttimen asennuksesta Typhooniin? Käsittääkseni kaikki firmat eivät edes lähde asentamaan jenkkeihin hälyjä kun pelkäävät että ne ovat kokoajan huollossa. Tai näin ainakin olen kuullut?

    Siinäpä sitä muutat pähkinät. Pikkujuttuja mutta kaikkihan on fiksattava tietty :wink:
     
  18. hyeena

    hyeena 1st gear

    Jos tuossa on samanlainen viritelma kuin lahes kaikissa muissakin, eli yhdella vivulla valitaan kumpaa peilia saadetaan ja toisella se saataminen, niin ilmeisesti itse vipu on kunnossa koska hantin puolella saatyy?
    Tama viittaisi siihen etta ongelma on johdoissa tai siina saatomoottorissa peilin sisalla. Ja koska sama moottori saataa kahteen suuntaan niin vika taitaa olla niissa johdoissa. Ja tasta eteenpain paattelemme etta sille moottorille menee kaksi johtoa ja virran suunnalla ohjataan sita etta kumpaan suuntaan kaantaa. Joka taas kertoo etta johdot ja moottori ovat todnak kunnossa koska toiseen suuntaan kaantyy..
    Auttoi varmaan hirveasti? :oops:


    Ainakin osassa GM:n vehkeissa vissiin seuraava proceduuri uudelleen syncronoi kaukot patterien loputtua.
    Paina LOCK ja UNLOCK napit yhtaaikaa pohjaan ainakin 7 sekunnin ajaksi.
    Homma on onnistunut jos ovien ollessa lukossa lukot aukee ja sulkeutuu samantien lukuunottamatta kuskin ovea. Jos taas lukot ovat auki niin kaiki ovet lukitaan.
     
  19. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Kiitosta vinkeistä. Täytyy katsoa nuo johdot vielä läpi ja testailla. Tosiaan muuten "joystick" toimii ihan hyvin.

    Testasin tuota LOCK ja UNLCk napin painamista samaan aikaan mutta ei tuntunut tapahtuvan mitään. Hmm mitähän sitten?
     
  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Jos ei noilta aiemmin linkittämistäni sivustoilta löydy vastausta, niin selailepa www.syty.net . Ja jos ei sieltäkään apua löydy, niin voin koittaa katsella tehtaan manuaaleista, kun on seuraavan kerran tallilla käyntiä (voi mennä jonkin aikaa tosin).

    Itselläni kuskin peilissä muuten ihan sama vika, mutta suunta joka ei toimi on ulospäin.
     

Kerro tästä muillekin!