Gmc syclone/typhoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kape, 17.12.2005.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Semmonen piti sanomani, että nuo aiemmin mainitsemani PSI-lukemat oli ulkomuistista heitettyjä, joten kannattaa etsiä toinen mielipide vaikka tuolta SyTy-voorumilta. Suuruusluokka kuitenkin oikein.

    Pitäis itellekin asentaa kunnollinen ahtomittari, mutta kun hvyin pelaa, niin ei ole tarvetta lähteä säätelemään. Kopkop.
     
  2. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Tätä olen itsekkin suunnitellut. Ottaako joku muka selkoa tuosta "vakio mittarista"? Siis joo näkeehän siitä että se ahtaa mutta miten se asteikko oikein on tulkittavissa?

    Tiedän että tuolta syty sivuilta varmaan tähänkin vastaus löytyy mutta onko kukaan asentanut typhoonin a-pilariin lisämittareita? Lähinnä kiinnostaisi tietää jotain tuotekoodia tai mallia minkälainen a-pilarin "sovituspala" tuohon typhooniin käy? Olen ajatellut että jos kolmen mittarin palan laittaisi. Eli boost, vaihteistonöljy ja kolmas on vielä auki. Mahdollisesti kierrosmittari.
     
  3. buick8791

    buick8791 1st gear

    niin, saahan siitä semmosen jotenkuten selville että ahtaako yli(mahdollinen overboost ja mukana tulevat isommat ongelmat) vai alle 15 PSI sen mittarin mukaan. Suurin ongelma on kuitenkin, että se on epätarkka.

    kaipa tuo perusmittarisetti on moottoriöljynpaine, jäähdytysnesteen lämpö ja ahtopaine. Jos noi jo on, niin entä laajakaistalambda ja sille AFR- mittari.

    Mutta oman valinnan mukaan...
     
  4. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Joo ei vaan mahdu tämän janntterin kalloon että paljon se sitten ahtaa esim kun mennään vihreeltä "oranssille"? Onko se jo overboostia?
    Lähinnä homma juontaa siihen että jos tempaisen nelosella kaasun pohjaan häviää tehot hetkeksi eli sama mikä täällä tuntuu olevan joka toisella. En ole vielä kerinnyt vikakoodeja tulkita mutta sittenhän se selviää. Kiitoksia vaan hyvistä neuvoista kaikille!
    Auto toimii muuten kuin unelma, kolmosella jos tuuttaa kaasun pohjaan niin mitään "tehon häviämisiä" ei ilmaannu tai tapahdu.

    Niin oliko kenelläkään tietoa siitä a-pilarin mittari adapterista? Vai jatkanko Syty sivujen scannausta;)?
     
  5. RS_2

    RS_2 1st gear

    Ei ole minulla moista ongelmaa? Ei ole aikaa mittareita tuijotella, kun menohalut on huimat. Rajoitin on ainoa, joka tulee sitten vastaan joskus.
    Taitaa olla Jaappanin poika ajellut nätisti, kun on kone timmissä kunnossa:)
    Lisämittareita ei klassikkoon mielestäni tarvi. Vaikka ei turbolla olisikaan parhaita paineita painaessa kickdownia pohjaan, korvaa tuo vääntö alkukankeuden.
     
  6. Karra3600

    Karra3600 3rd gear

    Pakoputki

    Onko kellään tullut ajankohtaiseksi pakoputken uusiminen? Oma kaipaa ainakin takaosaa, saakohan mistään vai pitääkö taitella? Hansen Racingilla oli jossain vaiheessa joku putki, kukahan Suomessa myy niiden osia?
     
  7. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Re: Pakoputki

    En osaa juuri nyt sanoa mutta oman Typhoonini edellinen omistaja oli vaihtanut käsittääkseni koko putken eikä siinä ilmeisesti ollut mitään ongelmaa. Täytyy kuitenkin vielä tarkistaa asia ennenkuin höpisen omiani.

    Kysytääs tähän samaan nyt sitten että onko kukaan uusinut iskareita/jousitusta ja jos on niin minkälaista olette laittaneet tilalle?

    Itsellä menee tod näk taka lehtijouset uusiksi koska sakemannit ovat takoneet ne melkein suoraksi ilmeisesti madaltaakseen autoa. On aikamoinen kivireki ajaa. Mikäs siinä jos suomen tiet olisivat paremmassa kunnossa...
     
  8. RS_2

    RS_2 1st gear

    Konit, ei kannata mitään halvempaa laittaa.
    Mennee tehdastilaukseksi, mutta tulee varmasti oikeanlaiset.
     
  9. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Nyt tarviisi 93 vuoden typhoonin sähkökytkentäkaaviota ja erityisesti ilmastointilaitteen osalta. Olisiko kenelläkään lähettyvillä tai pistää linkkiä. Kompura ei saa virtaa niin pitäisi selvittää minne se voisi hävitä.
     
  10. RS_2

    RS_2 1st gear

    Laita privana mailiosoitteesi, niin laitan 50 sivusen pumaskan PDF muodossa tulemaan.
     
  11. Karra3600

    Karra3600 3rd gear

    päästöt

    Onko ollut ongelmia päästöjen suhteen? Viime vuoden katsastuksessa on Ty -92 hyväksytty osin korkeammilla arvoilla, perusteena "mallikohtainen arvostelu". Viittaa valmistajan/maahantuojan antamaan todistukseen poikkeavista päästöarvoista.

    Onko kukaan kuuullut tai törmännyt moiseen?

    Toinen juttu, onko abs-yksikkö sama kuin esim Astroissa?
     
  12. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Joku täällä sanoi aikaisemmin että peräpään "natinan" saisi pois jollain tapaa mutta saisinko vähän tarkempaa tietoa asiasta? Eli se tulee tod näk takakontin lasista tai sieltä päin ja tätä natinaa siis ilmenee silloin kun on isoja töyssyja yms tiellä. Suht ärsyttävää. Olen tiivisteitä yrittänyt käsitellä silikonilla mutta tällä ei tunnu olevan mitään merkittävää vaikutusta vaikka ehkä hieman väheneekin hetkeksi natina. En varmasti vaan nyt osaa oikeaa kohtaa käsitellä tai sitten pitäisi ehkä jotain yrittää kiristää tms mutta mitä siinpä pulma?
     
  13. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Omasta ainakin luukun natinat loppui, kun pistin silikonirasvaa lukon vastakappaleeseen.
     
  14. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Eli tarkoitat sitä "metallipiikkiosaa" joka on lasissa kiinni?
    Omasta mielestä sitäkin yritin rasvata mutta ehkä en sitten tarpeeksi tai oikein sitä rasvannut tai rasva on vääränlaista. Täytyy jatkaa siis harjoituksia :D
     
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Joo sitä. Ja onkos siinä joku sellainen lenkkikin vielä vai oliko se takaluukun puolella? Riittävän jäykkää rasvaa tarvii olla, että pysyykin vähän aikaa. Justiinsa sellaisessa tuubissa myytävä silikonirasva on hyvä tai miksei ihan tavan vaseliinikin.

    Voi toki olla muitakin natinaa aiheuttavia kohteita, mutta tuo minulla auttoi.
     
  16. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Jep kiitoksia taas neuvoista. Ostin kunnon silikonirasvaa, suihkuttelin sitä ihan kunnolla melkein jokaiseen kohtaan mikä voisi natinaa aiheuttaa ja kiristelin vielä muutamia kohtia takaosan muoveista niin nyt näyttäisi että natinaa ei enää ilmaannu :D
     
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mites perävaunupainot mahtaa mennä SyTyissä? Sillä kyselen, kun raksa-autoa pitäisi varmaan lähiaikoina katsella ja "vanha suola janottaa". Että jos halvalla saisi tai vaikka jenkeistä uittaisi kärryn vetojuhdaksi...

    Tiedän kyllä että valmistaja ei suosittele kärryn vetoa vaurioiden välttämiseksi, mutta jos nyt silloin tällöin levykuormaa kiskoo pintakaasulla 25 km, niin tokko tuolla autoa rikki saa jos alunperin on ehjä ja huollot tehty.

    Exän otteesta en mainintaa painoista löytänyt, mutta se taisi olla ajalta ennen tätä suurta "uudistusta", jonka jälkeen on pitänyt katsoa millaiset painot avonnoissa on otteeseen saanut. Mutta jos valmistaja ei suosittele kärryn vetoa, niin tuleeko siihen silloin 0 kg?

    Onko jollain merkintä otteessa ja paljonko se on? Lähinnä jarruton kiinnostaa.
     
  18. RS_2

    RS_2 1st gear

    Jostain on jäänyt minulle käsitys, että koukkua ei saisi laittaa ollenkaan?
     
  19. Jasca

    Jasca 1st gear

    Mul toi sama käsitys. Korjatkaa jos ollaan RS_2:sen kans vääräs.
     
  20. kärrypoika

    kärrypoika 3rd gear

    ei saa vetää lainkaan... :(
     

Kerro tästä muillekin!