Golf ei jaksa käydä..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rusty, 30.9.2008.

  1. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Eli auto on '90 VW Golf 1,3. Ostin reilu viikko sitten ja toimi kuin kello, kunnes jätti ensin emännän tielle. Eli lähtee käymään normaalisti mutta kun koittaa lähteä liikkeelle niin sammuu. Hinauksen jälkeen koitin ajaa, niin toimi taas aivan hyvin. Mutta seuraavana päivänä jätti taas tielle n. 5 min ajon jälkeen. Eli lähtee kyllä käyntiin mutta ei jaksa käydä kun koittaa liikkeelle..

    Mikäs tässä nyt mahtaisi olla järkevintä koittaa?? Tänään laitoin uuden virranjakajan kannen ja pyörijän eikä korjaantunut siitä..
     
  2. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Pistät tenttua tankkiin (jäänestoa) .
    Kuulostais samalta mitä omalle emännälle kävi pösönsä kanssa . Lähteekö yleensä hyytymisen jälkeen hetken päästä käyntiin ja kulkee taas jonkin aikaa?

    niin tai sitten roskia polttoaine systeemissä, olikos kaasari laite?
    Vois olla kanssa likaa kaasarissa suuttimissa. Kun rikastin lopettaa toimintansa, ei kone saa bensaa.
     
  3. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Lähtee kyllä heti uudelleen käyntiin mutta ei kulje. Ja kaasaripeli on, joku automaattiryyppy kai tuossa on. Se tässä nyt on erikoista kun se toimi aivan normaalisti noitten hyytymisten välissä... :odroll: Prrkeleen Volsu. :wc:
     
  4. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Bensan putsari tukossa.
    Roskia kaasarissa.
    Tankin huohotus tukossa.
    Ja tosiaan, se imuilman esilämmitys kuntoon, voi kyllä jäätyäkin.
     
  5. steelofamerica

    steelofamerica Gearhead

    volsu

    ettei vaan olis toi volsu bierburg kaasarilla. jos on niin ongelmia on luvassa paljon. siältä menee semmonen vahatermostaatti
     
  6. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Re: volsu

    Enpäs tiedäkkään.
     
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Vaihdan bensansuodattimen heti kun saan semmosen jostain. Täytyy koittaa käyttää ilman tankin korkkia, selviää tuo huohotus..?
     
  8. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Re: volsu

    Eipä ole vahatermostaattia 1.3 litran koneessa.
     
  9. CAM67

    CAM67 Gearhead

    Ilmanputsarin imuputkessa on alipaineella toimiva imuilman esilämmityksen kalvorasia; tarkista onko kalvo ehjä.
    Jos ei, voit lukita läpän sellaiseen asentoon, että saa ilman pakosarjalta.
     
  10. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Automaattiryyppy ei palaudu auki-asentoon tai ei sulkeudu?? Jäätyy??

    JA jos on Pierburg 2E sarjan kaasari: Tarkista kaikki alipaineletkut ja sähköpiuhat ynnä rukoile :) . Vanhemmiten kaikenlaista häiriöö... Toimiessaan kyllä loistava kasari 8)
     
  11. pekkosbill

    pekkosbill 3rd gear

    volkkareissa on monesti myös kaasarin ja imusatsin välissä kuminen laippa joka hapertuu ja murtuu. liikkeelle lähtiessä kone liikkuu ja saa laipasta ylimääräistä ilmaa...
     
  12. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Mulla oli yhdessä kikottimessa vettä tankissa runsaasti. Välillä kulki hyvin, välillä imi vettä bensansuodattimen täyteen ja auto hyytyi tielle. Hetken odottelun jälkeen (vesi valui takaisinpäin) päästiin taas liikkeelle ja vaihtelevalla menestyksellä 0,1-3km. Ja vettä oli niin paljon, ettei tenu auttanut mitään. Tankki kun tyhjennettiin ja hetken seisotettiin, niin astian pohjalla oli vettä n. 3-4 litraa. Ihme että ylipäätään sai bensaa yhtään. Bensatankin täyttöputki oli ruostunut ylhäältäpäin puhki ja takarengas heitti aina sadekelillä vettä lokasuojan sisällä yläkautta tankkiin :eek: Ei ollut maailman helpoin vika paikallistaa.
     
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kiitos kaikille vinkeistä! :-? Tuleeko muuta mieleen???
     
  14. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Ei golf, mutta Jetta tuolla samalla ja samanikäisellä koneella.

    Bensalinjan kumisissa letkuissa saattaa olla myös palkeenkieliä sisäpuolella, jotka välillä tukkivat linjaa. Minulla useaan kertaan rekkaa tai pidempää letkaa ohittaessa auto otti ja sammui siihen rinnalle, siitä sitten kiiruusti vilkkua päälle ja takaisin omalle kaistalle ja edelleen ojanpientareelle, kun auto ei enää käy. Meinas muutaman kerran henki tuon takia lähteä.

    Torvet kyllä soi ohitettavilla ja ihmettelivät, kun stopin jälkeen auto lähti heti käyntiin ja kurvasin taas letkaan takas mukaan.

    Itselläni meni turhaan vaihtoon jakaja, kaasari, bensapumppu, tulpat ym. Puhaltelin myös bensalinjaa useaan kertaan auki tankkiinpäin.

    Syy oli lopulta palkeenkieli tankin imuputken kumiletkussa, joka meni kiinni kun bensaa alkoi reilummin virrata bensalinjassa. Liekö joku lisännyt sen jälkikäteen sinne tankkiin, tiedä sitten... Noi vanhat kumiletkut pykii ja alkaa vuotamaan myös ilmaa linjaan iän myötä.
     
  15. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Taas tuntuu toimivan. Tuossa paikallisella pajalla putsasivat kaasarin.. :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!