Granadan kardaani?

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja pete78, 31.1.2002.

  1. pete78

    pete78 Gearhead

    Onkohan coupessa samanlainen kardaani kuin sedanissa. Mulla on Coupessa kardaani jossa on pari niveltä ja varastossa sedanin kardaani jossa on vain yksi nivel ja jonkun lainen kumihässäkkä. Onkohan tää kaksi nivelinen jostain muusta autosta laitettu?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Granadassa on kahta eri mallista kardaanin etuniveltä:
    1)ns. kuminivel
    tai
    2)tavallinen ristinivel
     
  3. OpaS

    OpaS Gearhead

    Aivan, samoin kuin muissakin malleissa.

    Mallisarjan isompikoneiset ovat tainneet olla kuminivelellä. Se kuminivel kun (muka) säästää voimansiirron osia. Mutta on se jouduttu toteamaan ettei se kuminivel kestä mitään kovaa revittämistä. Ja sitten kun se ratkeaa menee laatikko helposti huonoon kuntoon...
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo ei kestä repimistä jos se on jostain Biltemast se kestää tasan päivän repimättäkin
    mut kun panostaa pikkasen ja asentaa senkin oikein niin johan saa repiä ja tosissaan
    Tottahan se on että se säästää perää ja laatikkoa saamasta isoja iskuja lähdöis koska se toimii iskarina
     
  5. OpaS

    OpaS Gearhead

    Näitä kuminiveliäkin on kahta mallia. Toisessa kumi ei edes ole vaihdettava, vaan yhtä kappaletta laatikkoon tulevan rihlaosan kanssa. Näitä olen nähnyt vain enemmän tai vähemmän rikkinäisiä.

    Mikähän tämä nimetön lajitoveri on arvioimaan kuminivelenasennustaitojani... Enpä ole silti kuminiveliä asentanut, en oikein enkä väärin.

    "bin them, they won't last..."
     

Kerro tästä muillekin!