Grand Cherokeen kumit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Anonymous, 9.3.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Terve

    Pitäisi tehdä pikku investointi kesäkumeihin. Mitenkähän 235/75/15 eroaa ajo-ominaisuuksiltaan 225/75/15 renkaasta? (Ensiasennuskumit olivat 215/75/15).

    Onko hullua ajatella, että 235 olisi hieman pehmeämpi kun korkeus on karvan verran suurempi, ja siten joustavaa kumimassaa enemmän? Entäpä sitten vesikeliominaisuudet ja rengasmelu?

    Täältä Oulusta saisi Michelinin ja Cooperin kumeja. Onkohan niitä mikään lehti mahtanut testata? Onko kenelläkään palstan lukijaporukasta kokemuksia?

    Kiitoksia, jos edes joku vastaa.
     
  2. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Väittäisin, että et huomaa ajo-ominaisuuksissa mitään eroa.
    Kannattaa kiinnittää huomiota renkaan korkeussuhteeseen, koska se vaikuttaa esim nopeusmittarin näyttämään merkittävästi.

    Cherokeen ostaisin kyllä M/S gummit

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Eyetech 2002-03-09 19:51 ]</font>
     
  3. whiic

    whiic 1st gear

    Mahtaako kumimassan määrä paljoa erota (aavistuksen tosin). Ajokäytökseen vaikuttaisi varmaan enemmän täyttöilmatilavuuden kasvu, mutta eipä sekään merkittävissä määrin.

    Suurempi halkaisija sopii maasto-olosuhteisiin. Tietenkin onhan isot gummit reteemmät maasturissa.

    Todennäköisesti halvimmat ovat myös hintahyötysuhteeltaan parhaat, koska käytännön eroja tuskin löytyy. Halvimmat saattavat olla nuo pienimmät (ensiasennuskokoiset) (en tiedä tosin kyseisten kokojen tarjonnasta, mikä myös vaikuttaa hintaan).
     
  4. fisu

    fisu Gearhead

    yleensä nuo cooperit ja muut jenkkipallot ovat helvetin löysiä verrattuna normaalikumeihin, caravaanikin muuttui aivan eri autoksi kun vaihtoi kotimaiset 205/65/15 alkuperäisten 195/70/15 tilalle jotka olivat jenkkivalmistetta ja ohuella valkosivulla, sinne hävisi jollotus ja huojuminen.
     

Kerro tästä muillekin!