Grand Voyager 95 vaihteiston öljypohjan metallipuru

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja kd0264, 22.8.2017.

  1. kd0264

    kd0264 Gearhead

    Mites paljon teillä on ollut laatikon (A604) öljypohjassa metallipurua? Omassa on mielestäni ehkä liikaakin kun on kauttaaltaan harmaana pohjan tasalla ja magneetissa reilusti. Kuvaa en saanut laitettua josta olisi paremmin nähnyt määrän. Laatikkoon on vaihdettu jossain vaiheessa väärät öljyt ja laatikon alettua temppuilemaan on öljyt vaihdettu uusiin. Vaihteisto on nyt tehnyt sitä että kylmänä pelaa hyvin mutta kun lämpiää alkaa vaihde päällä paikallaan ollessa nykiä ja kuuluu tavallaan pientä kirskuntaa. Pystyy kyllä ajamaan normaalisti ja kaikki vaihteet toimii ok eikä ajossa kuulu mitään sivuääniä ja vaihteet ei luista vaihdettaessa. Semmoisen tempun teki että kun alkoi pakittamaan auto sammui heti pakille kytkettäessä ja D:lle laitettaessa hyökkäsi eteenpäin ja sammui. Ilman jarrua pääsi liikkeelle eteenpäin suht helposti mutta pakilla täytyi antaa reippaasti kaasua että sai auton liikkeelle. Tämä vika/ominaisuus meni itsekseen ohi. Öljyt ovat enemmän mustat kuin punaiset. Kohta kun on uudet öljyt ja suodatin vaihdettu näkee jatkuuko ongelmat vai pääseekö vaihdelaatikon vaihto puuhiin.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei siellä kyllä juur sais purua olla..
     
    rane58 ja Rotten tykkäävät tästä.
  3. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    2vkon päästä aloittajalla on toinen auto
     

Kerro tästä muillekin!