Grande oil topic: Mitä öljyjä käytät?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tseitsei, 23.4.2012.

  1. tseitsei

    tseitsei Gearhead

    Mitkä litkut löytyy koneesta, lodjusta, tehostimesta ja perästä ja missä autossa. Käyttökokemuksia?

    Ostin just red linen täys synteettistä ohjaustehostinöljyä tohon allekirjotuksen autoon, kun meni letkut vaihtoon ja pitäis purkin mukaan olla yhteensopiva ATF:n ja mineraalipohjaisen ölppien kanssa.

    Öljyt pitäis vielä keksiä orkkis 390 koneeseen ja hydramaticin lootaan, mutta aiheesta tuntuu löytyvän niin paljon eriäviä mielipiteitä, ettei tiedä ketä uskaltaa mihinkin laittaa :lol:
     
  2. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Perus ATF kelpaa noille.
    Ja vähän ajettaviin ja talvet seisovaan valvoline max life, siinä on Se tiivisteitä notkistava lisäaine
     
  3. tseitsei

    tseitsei Gearhead

    Ok, mulla on joku vanha kaukon korjaukirja ja siinä oli alunperin ohjeistettu laittamaan

    Tehostimeen: automatic transmission fluid type A

    Hydra-maticiin: automatic transmission fluid type A designated AQ-ATF

    Koneeseen: 10W-30, 10W-20, 5W-10 tai 5W-20 käyttöolosuhteista riippuen

    Perään: SAE 90 multi purpose type gear lubricant

    En ihan varma ole, että mitä noista nyky öljyistä mihkäkin uskaltaa laittaa ettei riko mitään tai ettei muutu loota kastelukannuks tai tapahdu jotain muuta kamalaa

    :rotfl:
     
  4. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Oikeestaan vaan 5W-40:ä ja Dexron II:sta, peräöljyt riippuen onko lukkoa vai ei.
     
  5. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Valvolinen VR1:stä käyttää hän...sinkkiä on siinä kivasti,siitä laahurinokka tykkää :D

    Edit:koneena chevyn 350 70-luvulta
     
  6. rakkari

    rakkari 3rd gear

    20w-50 on moottori öljyt ollu kalustos kesäsin, on just sopivan paksua tavaraa vanhois louskuttimis, pysyy paremmin öljynpaineet ja kaik naputukset hiljasina.. 8) laatikois 2 tai 3tolppasta, mitä nyt on sattunu oleen partsin hyllys..
     
  7. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    mää käytän baby oilia 8)
    luistaa hyvin :rotfl:
     
  8. tseitsei

    tseitsei Gearhead

    On mäkin rypsiöljyä jossain sapuskahommissa käyttäny, mut täytyy toi baby oilkin laittaa korvan taakse jos sattuu tuleen tukala paikka eteen :rotfl:
     
  9. tseitsei

    tseitsei Gearhead

    Ton mun kaukon edellisistä moottoriöljyistä ei ollu mitään tietoo muuta kun että oli mustaa ja likasta. Laitoin siihen Teboilin 10w30 mineraaliöljyt koneeseen, mutta näin jälkikäteen ajateltuna toi 20w50 vois ainakin tallinlattiasta päätellen olla passelimpi vaihtoehto :lol:
     
  10. Make.S

    Make.S Gearhead

    Moparissa.
    Bloowerissa ja perässä 80w-90.
    Lotju. atf +4.
    Mosa. 20w-50, sais olla sitä "sinkkipitoista".
     
  11. unknown

    unknown 3rd gear

    Päälle 50-litraa menee kun vaihtaa keväällä, 20W-50 mineraalia, noihin harrasteautoihin.
     
  12. Herje

    Herje Double Gearhead

    20w-50 Motoxit on nyt 318:n sisällä.
    Ö-paineet on ainakin hyvät.
    Eikä oo kovin kallistakaan.
    Lootassa Mag1 dextron3 ölpät.
    Perässä jotkut mobilin lukkoperä ölpät kun sattu olemaan jo valmiina :lol:
     
  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Suora 70.

    Tulee purkista ulos kun lämmittää :p

    Edit: Jamahoissa ja vanhoissa Mopareissa.
     
  14. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Kone: 5W-30 GM dexos2. Automaatti: Redline D6 ATF. Perä: Redline 75W-90.
    2010 Camaro V6

    Kone: 10W-40 Valvoline Maxlife diesel. Automaatti: Valvoline Maxlife ATF. Perä: Valvoline Durablend 75W-90 GL5 LS
    1989 C1500 silverado 6.2 diesel

    6.2 öljyjä ei ole edes vielä hommattu kun auto on työnalla. Mitään vinkkiä mistä sais tilattua tai haettua satakunnan seudulla Valvoline tuotteita? (Muutakin kun niitä 2-3 perus öljyä)
     
  15. Purejenkki

    Purejenkki 1st gear

    Noita valvoline öljyjä saa ihan motonetistä.
     
  16. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    -89 Capricessa

    Mjoottorissa on Teboil Gold S
    Laatikossa Teboil Fluid E
    Perässä Valvolinen 80w-90 Limited Slip

    Tallin lattia on pysyny kuivana :D
     
  17. Lespi

    Lespi 2nd gear

    Capriceen laitoin koneeseen mag1 all fleet 15w-40 dieselöljyt kun sitä suht hyvällä diilillä sain, ja samat löin syksyllä pontiacin koneeseen.. Sielläpä ne on kiertäny. Ponussa oli viime kesänä kendallin racing greenit.. Mag1-firman liemet noissa pyörii voimansiirroissakin.
     
  18. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Viimeks kun kysyin Vantaan motonetissä "ei hylly tuotetta". Myyjä katto kieroon ja sano ettei se sellasta voi myydä.
     
  19. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Pääpiirteissään Teboilin litkuilla mennään, suht halpoja ja toimivia Suomen ilmastossa ja Gold S tiivisteille (vanhoille) nannaa.

    Asiasta kukkaruukkuun kauankos tommonen käyttämätön öljy säilyy??? Autotallin nurkassa ois 3-4 vuotta seissy Valvoline VR-1 tonkka 5l... Uskaltaako käyttää?? Toki pitänee ainakin ravistella kunnolla ennen käyttöä 8) .
     
  20. tammercity

    tammercity Gearhead

    Perässä ja lootassa pyörii gulffin tekeleet.

    Myllyyn ajattelin pistää Kendaalin vihreät täksi kesäksi valvolinen maxlifen tilalle, kunhan jostain kävelee tötsä kendaalia vastaan (saa suositella Tampereelta "viheröljymyyjää" :lol: )
     

Kerro tästä muillekin!