Grantin puisen ohjauspyörän käsittely ennen käyttöönottoa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja JJHa, 23.5.2019.

  1. JJHa

    JJHa Gearhead

    Oletteko käsitelleet uuden ratin puukehää esim. mehiläisvahalla ennen käyttöönottoa? Kyseessä siis Grant Classic Nostalgia -sarjan ratti jos sillä on merkitystä. Ei kyllä välttämättä pähkinäpuuta mutta ei siis mitään lakattua mahonkiakaan.

    Off topic: näiden hinta on nopealla vilkaisulla noussut noin kymmenessä vuodessa kaksinkertaiseksi kun taas puuosien viimeistely on kyllä mennyt laadultaan alaspäin, on aika krouvi sovituksiltaan.

    Ja vielä mainos ostoa harkitsevalle: uspartsperformance.fi tilasi/toimitti edullisesti/nopeasti asennusarjoineen, ulkomailta tilaaminen ei olisi tuonut mitään lisäetua.

    Kiitos jo etukäteen!
     
  2. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    No ekana sille saa ainaki näyttää yhen illan hiomapaperia ja vähän epoksilla täyttää rakoja, et sen saa edes puuosiltaan olemaan kohtalainen. Näin ainaki oma kokemus mokomasta paskasta..
     
    amarillo, Harri S, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Parikytävuotta sitten sellasen ostin eikä se muistaakseni huonolta sillon näyttänyt. Aattelin kyllä öljytä puut siitä sit kun auto alkaa änkeen tallista ulos.

    En pidättele henkitystä sitä odotellessa.
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jospa ne amerikan siirtotyöläiset kohta pärjäävät kiinalaisten kanssa koska suojatullit. Sitten tulee taas amerikanlaatua.
     
  5. jus57

    jus57 Gearhead

    Mitäs pitäis tehdä tuommeselle ratille kun 30vuotta on vaan veivattu ja alkaa olla pinta hiukan kuluneen oloinen...
    Onko tuo mehiläisvaha ainut/hyvä vaihtoehto?
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tervaa laittaisin itse
     
    Pertti K tykkää tästä.
  7. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Minä kuiduttasin.
     
    Jussi289 ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä ne vielä 80-luvun alussa oli ihan hyviä sellasenaan. kyllä tosta vania käänteli.
    Vaan, eikös firma menny konkkaan?
    [​IMG]
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    En tiiä, oisko vienti suomeen lakannu vetämästä?
     
    Pietsi tykkää tästä.
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kustom Kulturesta ostin joltakin kulkukauppiaalta sinisen flakeratin. On pultinreikäsopiva Grantin keskiöön mutta keskialueella kromin alle etsattuna luki "Mooneyes". Heti alkoi ohjaamaan paremmin!
     
  11. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Suotta sitä loukkaantumaan.

    Ei sillä merkillä o mitään väliä ohjattavuuteen, vaan sillä et jos ostaa jotain sen olettais olevan valmis-, eikä puolvalmis tuote. Pätee kyllä jenkkiauton osiin harmittavan usein että ostettu osa ei silleensä ihan istukkaan tahi edes toimi.
    Omani vaihoin ihan sika et orggis oli aivan loppuun kaluttu.

    Mulle on ihan sama vaikka ois Made in Myanmar kuhan se on sitä mitä pitää.
     
  12. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Niin. Kun ostaa ratin niin ratti pitää saada. :rolleyes:
     
  13. asperiini

    asperiini Gearhead

    En mä edes tienny että tolle olis jotain pitäny tehdä. Nyt ollu jo 2 vuotta ihan tehtaan jäljiltä koko ratti, kait se on jo pilalla.
     
  14. JJHa

    JJHa Gearhead

    Kidutus ja tervaus, hyödyllisiä vinkkejä.
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  15. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Caminoon aattelin ruuvata puurinkulan.
    Hyvin on vuosien hammasta kestänyt kun ei pykiny oikeestaan mistään. 13,5” taitaa olla ja ihan käsittelemätön ollu. Kämmenhiki, rasvapaska ym. on sitä parasta hoitoainetta.
    [​IMG]
     
    LehtinenA, z 900 ja JJHa tykkäävät tästä.
  16. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    tollasen puurattaan mäkin haluaisin.. vaikka vakio ratti onkin ihan hieno tossa cutlassissa.

    ovat tosiaan hinnat nousseet tyhmiksi.. uusis ja käytetyis.

    ei taideta niitä enää harrastaa niin hinta on noussut siksi jäljellä olevissakin kovaksi.. ja suuri osa vanhoista jokka asenneltu reeäksä korolliin ja sierroihin ovat menneet autojen mukana viimiselle matkalle kun "ei sitä ny enää kukaa tollasta vanhaa rallirattia halua"
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  17. Eikös tuommoinen ruori ole tuolla V8-marketissa?
     
  18. Mr Dart

    Mr Dart Gearhead

    Ite ostin kyseisen ratin moparin keskiöllä vuonna 1988 ja maksoi 533,00 markkaa. En ole käsitellyt millään ja edelleen on ihan hyvässä kunnossa.
     
  19. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Mullakin kahdessa kotterossa tuollainen puuratti,toinen jo yli 20v,ilman ylimääräisiä käsittelyitä, ei mitään vikaa vielä.
     
  20. kippis

    kippis Gearhead

    topikin luettuani, kurat uikkareissa odottelin millanen puukäikäle sieltä rapakon takaa tulee.
    laatu oli ok, sileältä tuntu, ei siinä mitään röpöä ollu missään. viimeksi ollu joskus 90 luvun puolivälissä tuollanen ruori, ja nyt taas =)
    15" grantin 967-0 mallinen tuli 60e halvemmaksi keskiöineen kuin suomen (us) partista.
    ihmettelen miten täällä sen hintaero malliin 201 (se 15" peruspuuratti, pyöreät reiät) on 80e kun jenkkilässä niillä on hintaeroa vaan 5e luokkaa. mistälie tuollanen älytön hinta keksitty suomessa.
     

Kerro tästä muillekin!