GS Buickit Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GS350, 25.10.2010.

  1. gees455

    gees455 1st gear

    Ei lowraideria näille poluille :)
     
  2. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    onkos tää teknarin artikkeli ollu jo täällä?
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  3. Substitute

    Substitute Gearhead

    Yksi avo GS sai tänään vihdoinkin sähkörikastimen Q-jettiinsä. Aika pitkä toimitusaika oli, mutta onnistuihan se, foordissakin on jotain hyödynnettävää :wink: .
    Tuohon piti tehdä käsityönä sähkötoiminen, kun heat crossover -kanavat on kansista tukittu. Mutta kyllä Buickkiin kuuluu automaattirikastin.
     
  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    No nyt on taas GS liikenteessä. Puuttuu tosin vänkärin penkki, siihen pitää vielä verhoilu asentaa. Etupäähän tuli uutta palikkaa: kaikki puslat ja melkein kaikki pallot; oli entiset puslat tosi lopussa, parissa oli sen puslan sisäholkki syönyt jo sen ulkoholkin puhki ..... oli mennyt noin parista katsastuksestakin läpi. Nyt on sitten varmaan kaikki kulmat pielessä kun menee vikuroimalla .....
    Laatikossa masterkitti ja muutakin palikkaa uutta; vanhat tiivisteet oli korppua, stefat ihan hiilenä ja yksikin iso o-rengas katkesi kun tippui lattialle :D . Ilmeisesti ei laatikon sisällä ole syvällä käyty sitten tehtaan jäljiltä. No onpahan numeroidenkin mukaan alkup laatikko. Mittarivalot väkästelin toimimaan, lämppärin kenno on vaihdettu, verhoiluja korjailtu noiden etupenkkien lisäksi...
    Penkeistä puhalsin kevyesti alumiinioksidilla rungot ja maalasin ne, uudet foamit ( PUI:n chevelle/cutlass/skylark/gto foameista puuttuu sitten selkänojasta yläosasta sellainen verhoilun kiinnitysura, piti puukkoa tarjota) ja legendaryn verhoilut päälle. Istuma-asento nousi ainakin 5 cm korkeammalle ja on muutenkin tosi tukevat; sivutukeahan noissa ei oo entisenkään väsähtäneen penkin vertaa. :-? Ajan myötä pitänee uusia myös niitä penkin kiiltäviä osia...Äänenvaimentimet pitää kans vaihtaa kun toisessa on sisäkalut irti...mutta näillä alkuun..
     
  5. dean66

    dean66 Gearhead

    Lauantaina kylille cruisaamaan? aurinko paistaa ja tämän vuoden eka TSC ois tyrkyllänsä=)

    -a-
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Asiaa Äijät! Blue stone kaljakori tai leca harkko ajaa mamman penkin virkaa. Sivuittaistuki sladeissa huono, mutta sivuseikka. Tuu hakee mut cruisaa niin voin takapenkillä ottaa simaa jalat suorina kuin limossa konsanaan. Heh, jalat suorina, pitää mennä kirjoittaa mitä bongasit liikenteessä.
     
  7. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    No nyt on toinenkin jakkara paikoillaan :D , eli nyt saa emännänkin kyytiin..... Mitkähän olis hyvät ( siis hinta/laatusuhde, ei kovat äänet..) äänenvaimentimet tuohon vai laittaisko vaan jotkin motonet/biltema tarvikkeet ja kuuntelis miltä kuulostaa...
    Vielä kun saisi sen kaasarin sieltä keskisuomesta (wink, wink) tarkastuksesta niin sitten vaan kovaa ajoa ja huolimatonta huoltoa...tai enempi vasta kun saa nuo etupään kulmat kohdilleen... :D
     
  8. dean66

    dean66 Gearhead

  9. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    No nyt pelaa paremmin :D :D Kävin tuolla keski-Suomessa ja asennettiin se toinen kaasari paikoilleen. Oli Jose Guervo peruskorjatessaan laittanut vääränlaisen tiivisteen ja siitä aiheutui ylimääräinen ilmakanava läppien ohi ... :-?
    Samalla sitten ohitettiin se ihmeellinen solenoidi joka päästäisi alipaineen jakajalle vain kun laatikosta olisi D päällä ja 3:n pakalla paineet....tuo on jotain californian saastejuttuja....liekö tuo mulla edes koskaan toiminutkaan mutta nyt on suora alipaine jakajalle ja se herkensi toimintaa kummasti. Oli siis varmaan ollut sytty myöhäisellä pinta kaasulla ja siitä johtuen varmaan kone saanut lämpöjäkin ehkä liikaa; oli meinaan ylävesiletku räjähtämispisteessä ja yksi pienempi letku posahti jo viime viikolla. Syylärin korkkikin varmaan väärä tai jumissa (15-18 psi) kun paineitakin tuntui olevan ihan reippaasti. Uusi korkki tilaukseen ja mallin mukainen ylävesi myös....ja eteenpäin...
     
  10. GS69

    GS69 1st gear

  11. Miniucco

    Miniucco 1st gear

  12. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Omasta varaosakasasta löytyi uudet kärjet ja virranjakajan kansi ja pyörijä ja tuli nekin vaihdettua hapettuneiden tilalle. Oli esim se jakajan akselia voiteleva huopa(?) tollonenkin hapertunut olemattomiin... :odroll: Ihmettelin tuota pissapojan toimimattomuutta: sähkö sinne menee ja se solenoidi naksahtelee mutta ei lähde pumppu lutkuttamaan...no ohitin pumpun letkun väliin tulevalla sähköisellä ja nyt saa pesuainettakin lasille tarvittaessa. Kaikenlaisia nitinöitä ja natinoita olen koittanut paikallistaa ja poistaa, marteliukselta tilauksessa uudet takaputket ja pääsee sitten vaimentimia vaihtamaan...
    Oliskohan kellään ylimääräistä maskin alalistaa -70 GS:ään, multa puuttuu semmonen... :-?
     
  13. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jos olen oikein ymmärtänyt, tuo Bluestonen kuvaama alpainesolenoidi on tarkoitettu vähentämään päästöjä pitämällä sytytysennakkoa myöhäisemmällä ja madaltamalla sylinterin palolämpötilaa muulloin kuin ajettaessa maantienopeuksia. Sen ongelma on se että moottori kuumenee enemmän ja uudemmissa se solenoidi on varustettu lisäksi termostaattitoiminnolla, eli jos moottori kuumenee, päästää se alipaineen jakajalle ja lisää ennakkoa.
    Tuo on kai se "maailmankuulu saastelaite" joka vähentää tehoa ja lisää kulutusta. Eli tuolle ei kai nykysuomessa ole mitään tarvetta kun päästöjä ei noista vanhoista autoista mitata. Pussihousmielessä sen solenoidin voi jättää pakoilleen ja muuttaa aina-avoimeksi.
     
  14. Miniucco

    Miniucco 1st gear

    Voi olla aika vaikee löydettävä, mutta tee vaikka itse.
    Seuraa linkkiä ja klikkaa liitetyt kuvat auki, siinä alalista kyhäelmä entsisestä GS:stäni..
    http://www.v8buick.com/showthread.php?1 ... highlight=

    Kuten eräästä kuvasta näkyy, niin maskihan oli veistelty minkkihäkistä :eek:
     
  15. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Mulla on 70 Buick shop manual ja siitä saa käsityksen että tuo solenoidi systeemi olis vaan 455 koneessa...siis 43437 mallisarjassa. Tuo mun auto on GS350 ja se on TH350 laatikolla, ja siellä laatikon kyljessä on yksi yksijohtoinen anturi oikealla puolella lähellä jäähdyttimen putkilähtöjä....pitänee lukea sitä kirjaa vähän tarkemmin....mutta anyway, kyllä se nyt pelaa PAALJON paremmin kuin ennen...jotta kiitoksia vaan Substitutelle säätöavusta ja trobleshoottauksesta...( se jäähd korkki lienee kohta haettavissa sieltä Western Partsilta..) :D :D
     
  16. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Re:

    ..eipä saanut tuolta kuvia auki, pitäisi rekisteröityä sivustolle...mutta voitko laittaa vaikka yv:nä kuvia...
     
  17. Miniucco

    Miniucco 1st gear

    Re: Re:

    Ilmeisesti sinne http://www.v8buick.com -sivustolle pitäisi kirjautua, suosittelen.
    Laitoin YV:tä, jossa kuvat mukana, kalikka tehty rosterista.
     
  18. Substitute

    Substitute Gearhead

    Mekin on nyt vihdoin fiilistelty ja puolisokin on ajellut totutusajoa '72 GS 455:llä, kun siinä on vihdoinkin ihan oikeat rekisterikilvet. Aika karu peli on tuo ex-raaseri kun kaikki mukavuus on siitä pois karsittu. Kun nyt saisi vihdoin sen pitkään odotetun lukkomurikan, ettei toinenkin lukoton ehdi hajota ekana kesänä.
     
  19. Jupe

    Jupe Gearhead

    Miniucco. Komppaan täysin tuota kehoitusta liittyä v8buick.comiin, tuota kautta löysin peltisarjat tuohon mun kolmesataseen koneeseen. Toimiva palsta kaikin puolin.

    Substitute. Sen verran karu laite se teidän GS on, että meidän ällikkämieskin meni sanattomaksi. Hyvä poika Hempasta kasvaa, heti pinkaisi talliin mukaan Skylarkin kadonneen kipinän metsästykseen, on avuksi kun pyytää ja pienen herran mielestä me tarvitaan kuulemma samanlainen GS kuin teillä! Esitti jo asian äidilleenkin... :D
     
  20. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ällikkämies on selvästi jo hyvin perillä moottoritekniikasta kun ehdotti että sille Buickin moottorille pitää antaa kaasua jos se ei muuten lähde käyntiin.
     

Kerro tästä muillekin!