GS Buickit Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GS350, 25.10.2010.

  1. Jupe

    Jupe Gearhead

    Jep, näin se menee. Herra on 6 ja alkaa hahmottamaan että mikä vaikuttaa mihinkin. Hyvin on hedelmällinen maaperä mihin saa tietoa kylvää.
     
  2. Miniucco

    Miniucco 1st gear

    Kaikki mitä olen tuolta http://www.v8buick.com -sivustolta yksityisiltä tai yrityksiltä vuosien varrella tilaillut on perille tullut.
    Hyviä neuvoja olen myös saanut.
    (Onhan siellä välillä vähän sellainen vanhojen herrojen kehu ja selkään taputtelu meininki)
    Mutta asiat ovat joka tapauksessa sujuneet kohdallani hyvin.
     
  3. rokkitane

    rokkitane 1st gear

    [​IMG]
    Tässä yksi GS, joka on myrkytetty 8100 Vortecilla. Sähköjen hipostelu vaiheessa ja odottaa suuttimia.
     
  4. Jupe

    Jupe Gearhead

    No ei ihan sellainen näky jonka uskoisi GS:n pellin alla olevan. Katsoin muuten tuota moniurahihnaa joka menee laturilta jonnekin tuonne oikealle alas, melko pitkä välimatka hihnalle. Kaikkeen sitä huomionsa kiinnittääkin...
     
  5. rokkitane

    rokkitane 1st gear

    Siitä puuttuu yksi tukipyörä, on irrallaan. Kuvassa vielä paljon keskeneräistä.
     
  6. Jupe

    Jupe Gearhead

    Taas ollaan totuuksien alkulähteillä, keskeneräistä työtä ei saisi arvostella. Sorry, piti taas kirjoittaa ennen kuin ajatteli sen enempää...
     
  7. Antsi

    Antsi 1st gear

    Mulla on Buick GS California '67, täälläkin keskustelussa aiemmin mainittu. Tarkoitus olisi museokatsastaa auto, kaipailisinkin neuvoa erääseen yksityiskohtaan. Millainen ja minkävärinen on alkuperäinen takakontin matto tässä mallissa? Sisusta ja lattiamatto ovat mustat. Netin ihmellisestä maailmasta olen koittanut etsiä vinkkejä, joissakin suunnilleen samaa luokkaa olevissa Puikeissa on hieno, logollinen matto mutta jotenkin tuntuisi että tässä ' karvalakkiversiossa' ei sellaista ole alunperin ollut.
     
  8. Antsi

    Antsi 1st gear

    Nostatellaas tätä vähän.

    Hei pliis, osaisko joku edes arvella millaista mattoa mä konttiin tyrkkäisin? Olis aika pienistä hommista kiinni toi museointi :odroll:
    Ja lisää (tyhmiä) kymysyksiä, miten 'tarkka' se katsuri voi olla maton kanssa? Jos hommaan maton joka on mittojen mukaan leikattu, riittääkö? Auttakee naista mäessä :pinup:
     
  9. hanekki

    hanekki 3rd gear

  10. Antsi

    Antsi 1st gear

    Kiitti linkistä, täytyy iltasella tutkailla oikein ajan kanssa.Näytti ainakin eka vilkaisulla lupaavalta.Kyllä tää tästä. :lol:
     
  11. Substitute

    Substitute Gearhead

    Vinkki, tuolla myydään -palstalla on roikkunut jonkin aika ilmoitus 66:n kojetaulunpäällisestä. Jos on hejä, niin kannattanee korjata talteen. Omassa 67 avoprojektissa on muistaakseni ehjä.
     
  12. Antsi

    Antsi 1st gear

    Tartteepa tohonkin vinkkiin perehtyä, tattista vaan :D
     
  13. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Vähän päivitystä edellisiin. Keväällä pesin auton lattiamaton sellaisella Kärscherin verhoilunpesulaitteella ja Autoglymin verhoilun pesuaineella; lähti muuten pikimusta vesi matosta, väri ei matossa muuttunut, musta kun oli.... Äänenvaimentimet ja takaputket vaihdoin kanssa tässä kesän aikana; walkerin pöntöt ja Marteliuksen putket; vanhat oli jo niin haperot että murenivat purkaessa, uudet istui paikoilleen aika hyvin, paitsi että putkia piti vähän modata, ne oli takapätkältään vähän liian pitkät.
    Kokeilin tuota ruokasoodahommaa hajunpoistoon vielä lattiamatolle ja takapenkille; soodaa purkillinen matolle ja irtopenkille jokapuolelle; seuraavana päivänä sitten imuroin jauhot pois, samalla pesin nuo takaturvavyöt: vyöt irti ja vesisankkoon pyykkipulveriliotukseen ja seuraavana päivänä huuhtelu...ihmeen paljon oli vyötkin keränneet pölyä ja p#skaa 42 vuodessa: vesi meni ihan mustaksi ja vyöt jopa nyt taipuukin kuten pitää ( ennen ne oli jäykkiä ...).
    Etupään ohjauskulmia tarkastaessa huomattiin, että taka-akselin puslat on kans käytännössä loppu; koko akseli on pikkasen vinossa joten talvella menee vaihtoon takaa kaikki puslat. Näköjään takana on alatukivarsissa valmiit kiinnitysreijät vakaajalle, oliskohan kellään sellaista ylimääräistä hyllyssään.... Keskikonsolin lokeron kanteen uusin "puuviilu" pinnan askartelukulman muovikalvolla, yllättävän lähellä on kuvio alkuperäistä ja hinta oli varmaan prosentti alkuperäisen tarran hinnasta.
    Onkos kellään kokemuksia ns kromimaalikynistä? Saisko sellaisella lisää kirkkautta kuluneisiin mittariston reunoihin???
     
  14. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    No nyt se olis myynnissä......suunnitelmat muuttuu......katsokaa myyntipalsta...
     
  15. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    ..no vaikka tuo ostettavissakin on niin kuitenkin kyselen (jos tässä talven aikana jotain tulisi tehdyksi), että miten tuosta 70 lähtee se keskikonsoli irti? Siellä takana lokeron pohjassa on pari ruuvia mutta miten muuten? Pitäis saada se koristepaneeli siitä sifterin edestä irti ja kiinnitettyä se paremmin......jostain syystä se alkoi aina resonoimaan kun lämppäri sitä lämmitti hetken aikaa...sormella kun sitä painoi niin sirinä loppui...isoja vikoja :)
    Niin ja olisko kellekään jäänyt hyllyyn takatukivarsien puslia, uusia , ylimääräisiä, sekä ylä että ala...??
     
  16. dean66

    dean66 Gearhead

    Kirottua, en muista! :)

    olikohan siellä takajalkatilan puolella ainakin yksi, eli ihan sen konsolin päädyssä.

    ja ettei se resonoiva koriste ollut kuule ihan vaan semmosten klipsujen varassa ja sen alla joku ruuvi myös siellä etupäässä?? kokeiles varovasti vääntää sitä irti.

    minullakin oli se varsinainen koriste vähän irti siitä pohjasta ja kyllä se irti kävi :D

    shifterin kanssa piti niitä ruuveja hiukan aikaa pyöritellä, että osasi kasata takaisin :D

    -a-
     
  17. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  18. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Lähtisköhän tuo irti kun ottaa nuo kiinnitysruuvit pois ja vetää taaksepäin?? Tuossa altapäin kuvassa näkyy tuo vaalea mötikkä jossa näyttäis olevan ihan kuin hahlo... :) ..ei kai se auta kuin kokeilla ja tutkia....shop manualissakaan ei taida olla konsolin purkukuvaa missään..???
     
  19. Substitute

    Substitute Gearhead

    GS:n 455 koneprojekti alkaa olla käynnistämistä vailla, öljynpaineet jo siihen startilla pyöriteltiin. Koottiin se '74 vuosimallin portatuilla ja madalletuilla kansilla kun ne vanhemmat olisi vaatineet aika paljon työtä. Samoin nokkana on projektin mukana tullut vakionostoinen cheater nokka.

    Nyt olisi vielä tarve moottorin mittatikulle (OSTETAAN) kun öljynpinnakorkeutta/öljymäärää ei voi oikein muutoin päätellä kun öljypohjaa on suurennettu.

    Tietääkö joku että meneekö '74 lohkoon putkellinen mittatikku kun se reikä näyttää niin pieneltä? Ja onkohan tuossa eroa mittatikun puoleen että onko moottori alunperin ollut fullsizessa vai a-bodyssä?
     
  20. Gee-Äm

    Gee-Äm 1st gear

    68 GS 350 vailla uutta sydäntä.
    Elikkäs joko 350 tai 400 toimiva Buickin kone olis hakusessa.
     

Kerro tästä muillekin!