GS Buickit Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GS350, 25.10.2010.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kuva huijaa... Suoraan ajosta oleva peli kuitenkin. Vinyylikatto on aika heikossa hapessa ja sen alta voi jotain ikävyyksiä löytyä. En kuitenkaan koputtelemalla löytänyt pehmeitä kohtia, eli toivottavasti ei ole kovin pahoja tuhoja.
    71000 mailia pitäs olla ajettu ja aika uskottavalta vaikuttaa. Ikänsä ollu saman piirikunnan alueella. Kaikki paperit uudesta lähtien löytyy. Buildsheetit, ostokuitti ja dealerin luovutushuoltolaput. Viimeisen parin vuoden aikaan huollettu parilla tuhannella taalalla. Ilmastointi on huollettu ja se toimii! Kori on kauhtunut, mutta on aika hyvässä kunnossa. Lattiat näytti altapäin ehjiltä, eikä edes pyöränkotelot olleet likaisia. Sisällä ei haissu home, eikä näkyny vuotojälkiä, joten ei sinne ainakaan kovin paljon ole vettä päässy. Töitä on luvassa, ennen kuin tuosta hienon saa, mutta eipä ollu kalliskaan.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Hieno aikakone.

    Mielestäni tuollainen pitäisi saada suoraan museorekisteriin.
    Jos maalipinta on alkuperäinen, niin mä en edes raaskisi maalauttaa sitä uudestaan.

    Konehuone ja sisustakaan ei vaadi kun kevyen pesun.
     
  3. Substitute

    Substitute Gearhead

    Upeata, hieno hankintapäätös 1purehell.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    [​IMG]
    Niin on ku kax marjaa :rotfl: .
    [​IMG]
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ..ja vielä yksi V12 Jaguar..:D
     
  6. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Sopiikohan tässä topicissa kysäistä GS Rivierasta. Sovin kaupat tänään mulla pitkään säilytyksessä olleesta -71 Gs Rivierasta. Entisen omistajan mukaan kohtuu harvinainen kampe Suomessa? Tää on suomikilpinen mutta leima mennyt vanhaksi jo useita voisia sitten.
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Sopii. Kerro lisää ja kuvia pliis.
     
  8. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Kuopioon tullut 71 GS455 Stage 1. Auto on ollut jo jonkun vuoden suomessa yksityiskokoelmassa mutta ei vielä rekisterissä. Vaalean metallivihreä mustalla vinyylikatolla ja GSX raidoilla ja spoilereilla...hieno peli. Saa omistaja kertoa lisää jos tahtoo....
     
  9. Jupe

    Jupe Gearhead

    Fleetline: Siis -71 boattail GS? Tästä kyllä kuulisin mielelläni lisää!

    Bluestone: Helppo uskoa että on komea, mielellään kuulisin lisääki tästäkin.

    Sitä kun itse on tätä samaa kyseistä vuosikertaa, niin liekö siinä syy että tämän vuosikerran Buickit on alkaneet viehättää vuosi vuodelta enemmän.
     
  10. Substitute

    Substitute Gearhead

    Äsken luulin että nyt tulee Buick aiheista katottavaa telkkarista kun alkoivat rakentamaan ´72 "Skylarkkia" kustompajassa. Näytti olevan hyväkuntoinen originaali GS455 jota on valmistettu muistaakseni 2100 kpl. Tai sitten erinomaisen hyvin tehty klooni, toivottavasti ymmärsin väärin.

    Vaihdoin kanavaa siinä vaiheessa kun riistivät isolohkon konehuoneesta (kai viallinen?)ja roudasivat Chevyn crate pikkulohkon pajalle... on oikein 310hp kuulemma siinä. :oops:

    Ohjelman nimeä en enää muista enkä sitä sponsorienergiajuomafirmaakaan - onneksi.
     
  11. 383

    383 Gearhead

    West coast customs :rotfl: :rotfl:
     
  12. Substitute

    Substitute Gearhead

    Olen jo unohtamassa näkemäni.
     
  13. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Kunnon paskaläävä koko kioski.Kyllä vituttaa kuinka hehkuttavat maailman parhaaksi kustom pajaksi.
     
  14. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jos joku tota kattoo, niin laitetaas tähän vielä että kyllä myös 72 GS:ään löytyy uudet penkinpäälliset ja muutkin korjausosat ihan vaikka Yearonelta.
     
  15. Holley

    Holley Gearhead

    Tästähän ei ylläpito ehken tykkää, mutta kutsun nyt ne GS-omistajat Buick-meetingiin, jotka mahdollisesti missasivat aiheesta kertovan topicin:
    viewtopic.php?f=1&t=284559
     
  16. lätyskä

    lätyskä Gearhead

    Kaveri osti juuri Skylark GS -65 401+2speed auto. Saa nähdä tuoko Suomeen ( asuu pysyvästi Georgiassa) kun ensi kesänä tulee tänne. Onko näitä Suomessa miten paljon?
     
  17. Substitute

    Substitute Gearhead

    Taitaa olla kyllä varsin harvinanen hankinta, se GS paketti oli tuolloin Skylark optiona. En ole kuullut että niitä täällä olisi, mutta eihän se tarkoita että ei ole.

    Tuohan oli muistaakseni GM:llä ainoa alle '68 a-body jossa oli yli 400cid kone, korporaation raja meni siinä 400cid koossa.
     
  18. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

    Hurst Oldsejako ei lasketa ?
     
  19. Holley

    Holley Gearhead

    Tulihan tuossa selailtua V8 5/1983-lehteä, jossa todettiin Suomeen tuodun 3 GS Buickia 1966! Se valkoinen oli hyvin alkuperäinen vielä vuonna 1983 - T10 -manuaalilla! Jos jollain tuo on, niin olisihan hienoa. Siinä lehdessä oli toinenkin "black magic", joka oli rakennellumpi, mutta liekö kumpikaan enää ehjä tai Suomeen jäänyt, myytiinhän täältä niitä poiskin - suomalainen kun ei harvinaisuudesta pysty maksamaan sitä, minkä ulkomainen autonkeräilijä.
    Se 400 cid -rajahan nyt oli vähän weirdo ja joka tapauksessa viskattiin periaate lepikkoon lopullisesti '70.
     
  20. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tuon takia laitoin rajan vuoteen 68. Nettitietojen mukaan Hurst Oldsit sai luvan käyttää yli 400cid moottoria 68-lähtien koska auto varusteltiin GM:n ulkopuolisen firman toimesta.

    Buick GS:n muskeliautoarvoa merkin kannalta nostaa vielä se, että se on aina ollut tehtaan vakiotilaus tuotantomalli ja siinä mielessä varsin kova paketti. Se on käsittääkseni vähän eri asia kuin erikoistilaus COPO-optio, puhumattakaan tehtaan ulkopuolisten firmojen versioista.
     

Kerro tästä muillekin!