Hälytysajoneuvoketju, jossa asiat otetaan viranomaisen vakavasti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Miguelos Poropeukalos, 24.3.2020.

  1. juhi71

    juhi71 3rd gear

    ACS Oulu 7.5.2022

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    isalmela tykkää tästä.
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jo melkein ymmärtää avorakenteen huomioiden myös paikkakunnan "Oulu". Alusta painaa >2 tonnia ja viimeistellyn ajoneuvon kokonaispaino huitelee viidessä tonnissa. Ja on 60 hv ja kiire... Mä koeajoin kolmisenkymmentä vuotta sitten 54-56 mallista F-600 paloautoa ostaakseni. Voi mahdoton sitä pienen y-lohkon rähinää vrt vauhdin tuloa. Temmoin kepistä 1-2-3-4 ja sitten tuplaperä ja siihen se meno asettuikin, 60 kmh korville.
     
  3. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    [​IMG] Ambu edestä

    [​IMG]
    Takaa

    1971 Jatkettu Intikka; Auto johon kiinnyin ja sillä sai paljon huomiota ja oli hauskaa.
    Kerran kuulin nais katsojan tuumaavan; "Tuo ottaa rallin vakavasti kun on oma Ambulanssi!"

    Vei yhtä paljon bensaa ajoi hiljaa tai täysillä, joten ajoin täysillä. Ei kulkenut kovaa, tosi tiheä perä, mutta mäet/vuoret ylitti kärri perässä ja täydessä rallikama huolto kuormassa leikiten.

    Alussa oli punaiset valot eteen ja sireeni / PA systeemi toiminnassa mutta kerran CHP (California HiWay Patrol) otti kiinni aavikolla (oli varmaan menkut miehellä...) ja otatti valot ja sireenin pois. Sinänsä harvinaista, ovat yleensä USAn leppoisimmat ja asiallisimmat jeparit. Punaisten poistaminen oli OK mutta sireenin ei.
    Valot vaihdoin sitten kotona taas toimiviin valkoisiin ja sireenin panin konehuoneeseen ja toimimaan. Sireenissä oli jumalaton ääni!
    Autolla kaatui palmukin! Tiheä perä, V8 ja tiukka lukko toimi.

    Auton myytyä tuli toinen poliisi asia; Siilitukat tulivat ja alkoivat kuulustella osuuttani "Marikauppaan Mexikosta"! Olin myynyt auton Amigolle jolla oli ovelta ovelle "vihannes bisnes" (yleistä Losiksessa). Hänen valikoimaan kuului, jepareiden kertoman mukaan, Marijuana. Ehkä oli se kannatavin "vihannes"?
    He tulivat minun luo (n vuosi myynnin jälkeen) koska auto oli yhä minun nimissä. Ja minun mainokset yhä autossa!
    '80 ja '90 luvulla oli yleistä että otettiin fyrkat ja annettiin allekirjoitettu "Pink Slip" eli luovari ostajalle ja unohdettiin kauppa.
    No, kaikki selvisi ja yritin udella missä auto. Ajattelin ostaa takaisin ja tuoda Suomeen. Eivät tienneet muuta kuin että oli takavarikoituna San Diegossa rajan tullissa.
     
    Muokattu: 2.6.2022
    Make500, Kustom STW ja isalmela tykkäävät tästä.
  4. net-1

    net-1 Gearhead

    Osaako joku kertoa onko hälytysajoneuvoissa ollut joskus
    punainen lasikuppi ,mikä mitoiltaan pohjasta n.13 cm , korkeus n.10 cm , päältä n.7 cm
    valmistettu paksusta lasista,
    kuvaa en saa liitettyä,mutta tietäjälle saadaan lähetettyä kuva whatsup tai sp
     
  5. juhi71

    juhi71 3rd gear

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  6. isalmela tykkää tästä.
  7. rotaksi

    rotaksi 1st gear

  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

  9. Ai hitsi, että on komea peli..

    Piti hetken googlata, että millä moottorilla tuo on. Tuli vastaan Fargon esite, josta tässä pari kuvaa:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Elikkä tod.näk. ilmoituksen ja tuon esitteen perusteella kyseessä on ryppyreuna 313 cid (jonka tunnetumpi sukulainen on se 318 cid). Tässä kuva sellaisesta:
    [​IMG]
     
  10. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Minulla on kyllä käsityksenä, että se on 318, venakopissa lukee.
    Isällä oli samanlainen ja siitä tuo naapurikin innostui tuon ostamaan.
    Ryppyreuna 318 siis.

    Minulla on koneesta jossain kuvakin, kun muistaisi milloin olen sen ottanut, voisi löytyä.

    Edit: https://photos.app.goo.gl/YAcaAbeVF3hkYaCs5
    Tämä on siis tuosta myynnissä olevasta fargosta.
    Googlekuvien automaattinen tunnistus ja haku on kyllä pelottavan hyvä...
     
  11. Jaa, no se on sitten se varmaan. Tuo esite oli -62 ja auto -63, niin voi olla hyvin vuosimallierojakin.
     
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kuuskytluvun alun telamiina-mallinen laturi toimittamassa sähköt kokonaiselle paloautolle lisävaloineen. Huh!
     
    isalmela tykkää tästä.
  13. Aivan, Tossa esitekuvassa ei ole vielä edes telaminaa..Onko se tasavirtalaturi jopa?
     
  14. Tähän perään voi laittaa Tony -sedän tarinoita:

     
  15. Moottori on bongannut Torissa myynnissä olevan 1960 Ford F600:

    Ajoneuvo näyttää ulkoapäin täysiveriseltä aikakautensa paloautolta, eli tehdaspaloauto ei ole kalvennut piiruakaan muiden aikakautensa pelastusajoneuvojen rinnalla. Alkujaan ajoneuvo on kuulunut Heinolan flutingtehtaan tehdaspalokunnalle.

    Nykyisin Stora Enson omistuksessa oleva flutingtehdas sijaitsee Heinolan Rautsalossa. Vuonna 1961 perustettu tehdas on yksi maailman nykyaikaisimmista flutingia, eli aaltopahvin aallotuskartonkia valmistavista tehtaista.


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Tekniseltä puolelta autosta löytyy 4.8-litrainen bensa-V8, josta löytyy 132 kilowattia (180 hevosvoimaa) tehoa. Vetotapa paloautolla on takaveto ja vaihteisto on manuaalinen. Auton ajaminen edellyttää kuljettajalta C-ajokorttia. Myynti-ilmoituksen mukaan paloauto hörppää sadalla kilometrillä noin 40 litraa bensiiniä.

    Eli kaikesta päätellen Fordin 292 Y-block. Meniköhän tällä kertaa arvaus oikein..
     
    juhi71 ja isalmela tykkäävät tästä.
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Melkein tommosen (-56) melkein ostin joskus. Oli tiet peilijäässä, muttei siitä ollut pahemmin haittaa, kun Hakkapeliittojen nastat oli kasvaneet vanhuuttaan mittaa millitolkulla. Ei käynyt ehkä ihan kaikilla räpätyksestä päätellen. 1-2-3-4 ja lopulta kokonaiset 60 km/h. Sitten loikkari ja tiimalasista seuraamaan nopeuden kehitystä. Eikä ollut edes vesitankki täytettynä.
     
  17. Oliko sulla joku idea sen käyttöön vai ihan harrasteauto vain?

    Se olisi korjautunut Maxxeculla ja parilla komponentilla..;)
     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sain rouvalle uskoteltua, että tommoseen kalustaen saan halvemmalla perheen kokeilemaan autoretkeilyä vs että otettaisiin maksuun joku siihen oikeasti tehty ajopeli. Noitahan sai markoista euroiksi konvertoiden jopa satasilla. Forssalaisen myyjän kassakaapin avain oli kuitenkin yllättäen kadonnut ja kyseisen paloauton museokatsastustodistus oli siellä kaapissa. Jäi siksi ostamatta. Se oli joskus 80/90 taitteissa.

    Oli ajatus pitää se ulkoisesti sen verran paloautona, että museorekisteröinti pysyy.

    Ihan hiljan näin jossakin myynnissä paloauton tekniikan. Runko ajokunnossa. Pahus että pääsin hukkaamaan ilmoituksen. Siihen olisi saattanut nousta mökki moisen päälle. On yksi niemi kauniilla järvellä, muttei irtoa rakennuslupia. Tuleva eläkeläinen miettii, mihin aikansa käyttäisi.
     
  19. Tässä on todellinen rikollisten kauhu:

    [​IMG]
     
    Muokattu: 16.10.2022
    isalmela ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  20. Hesarin 50-vuotta sitten sarjan jutusta:

    [​IMG]
    Entisen narkomaanin hullu ajatus on toteutunut. Huumeambulanssi päivystää öisin Helsingin kaduilla. KUVA: SVERKER STRÖM / HS
     

Kerro tästä muillekin!