HÄTÄ! Miten saa juuttuneen s-ikkunan ylös?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Damned, 15.5.2003.

  1. Damned

    Damned Gearhead

    Takaoven sähkölasi ei suostu nousemaan. Alas se kyllä meni, sekä etuoven paneelista että takaoven kytkimestä. Ylöspäin ei inahdakkaan. Takaoven kytkin toimii, kokeilin sitä toiseen ikkunaan. Etuovenkin kytkin toimii, mittailin vastukset yleismittarilla.

    Miten ihmeessä minä nyt saan sen lasin ylös ilman sähköä? Moottori on niin umpinainen paketti, ettei siinä ole edes (minun nähdäkseni) mitään rattaita mistä pyöritellä.

    Auttakkee hyvät immeiset, muuten tullee autosta akvaario :smile:
     
  2. A.N

    A.N Gearhead

    Dodgessa oli sähköikkuna vikkaa kanssa. onneksi ikkuna oli ylhäällä. vikana oli että moottorin magneetit oli murentuneet moottorin sisään. pura oviverhoilut ja mittaa että virtaa varmasti tulee moottorin liittimelle asti. jos virtaa tulee moottorille eikä toimi, niin sitten ei auta kuin irrottaa moottori nostimen mekanismista. sen jälkeen voi työntää ikkunan ylös ja pistää joku pönkkä alle.
     
  3. Damned

    Damned Gearhead

    Jeps, virtaa tulee liittimelle, takalasin kytkimen molemmissa asennoissa (siis tietysti eri kohtiin liitintä). Pitää mennä askaroimaan ikkuna irti nostimesta ja kehittää jotain tukea alle.
     
  4. Damned

    Damned Gearhead

    Tulipas purkkaviritys: laitoin ikkunan kannakkeen ja oven poikittaisen tuen väliin 17mm lenkkiavaimen :smile: Hyvin pysyy ikkuna ylhäällä. Taidan askaroida nostimet kokonaan pois takaovista, mitäpä niillä tekee.

    Miten ne moottorit muutes lähtee irti? Tarvitaanko siihen jotain erikoistyökalua, vai enemmän järkeä, kun en huomannut yhtään ruuvin tahi mutterin kaltaista niissä. Ulospäin oli vain sellaiset mutterit, joista näytti olevan kanta poikki. Ei kai ne nyt oven sisäpuolelta aukene?
     
  5. A.N

    A.N Gearhead

    Nyt en osaa tarkempia ohjeita antaa, kun en oo capricen oven sisään kattonu. mutta omassa autossa koko mekanismi on niitattu oven sisäpuoleiseen peltiin kiinni. ja moottori on pulteilla mekanismissa kiinni. piti porata niitit auki ja ottaa koko häkkyrä ovensisästä pois. sitte pääs käsiksi moottoriin.
     
  6. Timmo

    Timmo 1st gear

    Mä sain lasin ylös silleen että purin puoli autoa ja sitten se rupeskin toimimaan :smile:
     
  7. A.N

    A.N Gearhead

    Nuo on varmaan just niitä niittejä. oliko siinä alumiininen kanta jossa keskellä näyttää niin kun siinä olis katkennu kanta(mustan värinen).
     
  8. Damned

    Damned Gearhead

    Eipäs ollutkaan, vaan ne oli kierteellä varustettuja, kellertävästä aineesta tehtyjä tappeja, joiden kannat näytti katkotuilta. Niitit oliski helppo homma, mutta nuo vaikutti olevan melkoisen kovaa metallia. Ei ainakaan pihdeistä jäänyt naarmuakaan.
     
  9. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Mulla oli sama ongelma Chevyssä. Laitoin kaikkiin liikkuviin osiin voiteluainetta ja johan rupes toimimaan. Oli tosi jumissa.
     
  10. Caballero

    Caballero 1st gear

    Ite sain samanlaisessa tapauksessa ´86 sedan capricesta sivulasin ylös, ku annoin toisesta akusta virtaa kytkimen alla olevan "legopalikan" liittimii.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ne on jotain erikoisniittejä, keskitappi pitäs lähteä irti kun antaa hiukan vasaraa ja sen jälkeen poraa sen alumiinin pois
     
  12. Vemppu

    Vemppu 1st gear

    Itse purin Oldista moottorin [siis ikkunan nostimen moottorin] irti juuri edellä olevilla ohjeilla. Kova tappi ja vasaraa siihen niitin keskelle. Joutui vaan vetämään aika lujaa :smile:

    Kiinnilaittaessa korvasin niittaukset normaalipulteilla...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Vemppu 2003-05-16 13:10 ]</font>
     
  13. G-MAN

    G-MAN Gearhead

    Joopa joo. Jenkki-insinöörit eivät aina ole ajatelleet, että autoa joskus korjataankin.
     

Kerro tästä muillekin!