haisun perä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 3.5.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    onkos mahdollista laittaa vanhakoppa escoon hiacen perää?mitä saanoo katastus mies?
     
  2. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    saa laittaa, jäykän taka-akselin saa korvata jonkun muun auton jäykällä akselilla. saatat joutua kaventamaan ja uudet kiinnikkeet joudut hitsaamaan. hitsaaminenkin on sallittua.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko kellään tietoo onko tuohon myös jenkkiukkojen suosiossa olevaan hiacen perään minkälaisia välityksiä saatavana?
     
  4. triniemi

    triniemi Gearhead

    hiacen perästä on sellanen haisu että taitaa olla vakiona yli 4:n menevä välitys. Mutta vain luulo, ei tieto. Kestävyydestä en sano mitään, taitaa jenkkiperiin löytyä paremmin osia ja välityksiä.
     
  5. triniemi

    triniemi Gearhead

    Valmiitakin löytyy:

    MOPAR, 8 3/4 perä dragrace-käyttöön, leveys 1100 mm, linkkilevyt 500 mm, Moser 35 splines, 4.86:1, levyjarrut, 4.5-jako, hp. 1300, Forssa, 040-5826141, valiant65@jippii.fi

    Aika rraju!
     
  6. Sittana

    Sittana 1st gear

    Ei muuta kuin volvon perä vaan alle. Varmana kestää ja taitaa olla aika paljon kevyempikin kuin hiacen perä. Levyjarrutkin löytyy valmiina!
     
  7. -TH-

    -TH- Gearhead

    hiacen ruuvia on muistaakseni kahta eri välitystä, tais olla 4.86 ja 4.30.perä on kyllä kestävä jos katuautoon meinaa...kestää se kyllä aika pitkälle stripilläkin.
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Hiacen perään löytyy korkeista 3:n välityksistä johonkin neljn puolen kieppeille, yleisimmin jotain 4.4 tienoilla. Myös tarikevälityksiä löytyy. Toyotan 8" perä on ihan kohtuu kestävä, lukollinen ja halpa. Leveys on vajaa 150 cm laipasta laippaan ja käsijarrusydeemejä joutuu henkilöautoon kyhäilemään. Pulttiako on 5 x 4.5", joten vanteita löytyy. 12.0 sek katuautossa katuslikseillä meni perä / vuosi, ihan kelpo vaihtoehto kun pelkkä välitys jo pelkästään maksaa tuplasti enemmän mitä käytetty hiacen taka-akseli.
     
  9. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Fordin Iso-atlas on kanssa pirun kestävä kunhan laittaa lukon siihen. vakiona menee kuminpolttelussa aika nopeesti tasauspyörärattaat paskaks, eikä ees sudi kuin toinen rengas..
    lukollisena ei oo menny kahessa vuodessa rankasssa kuminpoltto-sladittelu-kiihdyttelyssä mikskään(siis asvaltilla) ja tehoo on joku 200+ hv. Hiacen perääkin kokeilin mutta taisi olla jo valmiiksi huono kun meni alle kuukaudessa rattaat sileiks.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mistähän tommosia kolmosella alkavia ruuveja kannattas kysellä, tuntuvat olevan kiven alla...
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mites hiluxin perä, taitaa olla sama kun hiacessa, mutta onko välityskin sama?
     
  12. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Hiluxin perä taitaa olla sama kuin Hiacessa en nyt ole 100% varma.
    Kävishän sitä varmasti monen muunkin työauton taka-akseli.
    Ainakin Mazda KB2200:n ja Nissan urvanin jarrut vain on aika olemattomat Toyotan massiivisiin rumpuihin verrattuna, minkälainen lienee Isuzu?
     

Kerro tästä muillekin!