Haloo veneukot!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mudracer, 6.5.2009.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kauanko on menny aikaa Alpha ykkösen vaihdevaijerin ja palkeitten vaihdossa :rotfl: . Montako kertaa meni hermot. Kuinka kaukaa piti ettiä välillä työkaluja ja haluja :rotfl: .
    nimimerkillä ei ikinä enää muuta kuin volvoa :rotfl: .
     
  2. paja1

    paja1 Double Gearhead

    ei menny vaijerinvaihdossa hermot kertaakaan :rotfl: ehkä vähän kesti kun patentoi työkaluja ja haki intoa :poff: mut ei börjeä kiitos mun veneeseen koska "musta" tuntuu :poff: :poff:
     
  3. Muutama tunti siinä ekakerralla meni...
    Kyllä se siitä harjoituksella alkaa sujumaan :lol:

    Nyt onkin nykyisessä veneessä bravo 3:nen , kait sinäkin on sit omat metkunsa kun joutuu tutustumaan?

    Eka kertahan se on pahin vähän joka hommassa ,vai mitä? :wink:
     
  4. Batman

    Batman Gearhead

    Alphaan en oo koskenukkaan mut berkeleyn vaihdevaijerin vaihtaa kymmenessä minuutissa pelkillä pihdeillä.
    Ei ikinä potkuria mun veneeseen...
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei tunnu kun värin on näkit vieny mukanaan :rotfl: , onneks ei oo oma eikä toista tule :rotfl: .
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kerran oon tehnyt just saman homman, aika perseestä. Sais olla hyväkin
    kaveri, jos pyytäis tekeen limsapalkalla.
    Nykyään on ihan suorat akselit ja vaihteet sisätilassa. Eioo palkeita ja vaijerin
    vaihtaa vaikka ajaessa.
     
  7. paja1

    paja1 Double Gearhead

    eihän se hauskempaa oo kun esim. kaljanjuonti saaren rannalla,mut ei tota onneks tarvi montaa kertaa tehä kesässä :wink: aika paljo helpottais jos ois ne merkkarin omat erikoistoolssit hyllyssä joka hommaan nii ei tarvis aina soveltaa :wink: mut eihän niitä viiti ostella kun maksaavat monta taalaa ja jos niit nyt ei tarvis ku menee tää yks kerta nyt tälleekii... :rotfl: ja seuraavan keväänä niitä tarvis taas :poff:
     
  8. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Tässä on kans suorat pitkät akselit ja sisätila vaihteisto.. 8) http://www.chevelle67rs.net/boatimg/photo05.jpg
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noita kun on laitellut niin ei ihme että merkkari on kopionut volvon vetarista mm. kytkimen ja duoprop tsydeemin. Meinaan toi Alpha1 on melko lelu kun vertaa 290volvoon :odroll: . Volvossa on ylävaihteen jäähdytyskin ihan omasta takaa :poff: . Ainoa mikä merkkarissa on pikkasen järkevämmin toteutettu on toi nivelten vaihto! Onneks uudessa projektissa on myös akseliveto :rotfl: .

    Ja toi jokikiila on todella tyylikäs, onkos ihan täällä kuvattu??
     
  11. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  13. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ovvai, tuossa 2 km päässä on sellainen nokia laitos, että onkohan siellä 5000 työntekijää.. kait ainakin kaikki siellä suunnitellaan, ja vähän paremmat mallitkin valmistettaan . osakkeen omistajien kansalaisuudet tosin taitaa olla 90% muita ku meitä finnejä! sou wat ihme klopalisaatiota :mad:
     
  14. 271C

    271C 1st gear

    Niinpä. Amerikkalainen Jim Wynne "keksi" sisäperämoottori systeemin ja tarjosi sitä (keksintöään) eräälle mr.Kiekhaeferille, joka tyrmäsi sen täysin. No Wynne lensi ruotsiin ja tarjosi sitä Volvolle.
    Mahtoi herra K:ta vi***aa :D
     
  15. Jos tuota pirtuvenettä meinasit ni se tököttää tuolla meidän pihavarastossa odottamassa omistajien voimienkeräyksen lopputulosta , valmistettu vuonna 32 uudenkaupungin telakalla , pituuttakin yli 11metriä.... Kansirakenteet on tuossa jo poistettu ja uudet suunnitelmat sisältää piiiitkän tiikkikannen ja duvall-tyyppisen kaksoistuulilasin yms.
     
  16. känttyrä

    känttyrä 3rd gear

    Ja sitten eräs suomalainen ukko kehitteli,kaksoispotkurijärjestelmän,jota lahdentakaa käytiin vakoilemassa,ja ennenkuin suomen tasavallassa saatiin patenttihakemus käsiteltyä,oli jo keksintö patentoitu sveassa,nimellä duoprop.Hieno ruåtsalainen keksintö... :odroll:
     
  17. paja1

    paja1 Double Gearhead

    tänään joutu vaihtaan ton alphan vaijerin kun ei uudesta perästä löytyny pakkia ollenkaan :eek: viime keväänä sama homma toisessa koneessa,nyt skulaa molemmat eikä muuten menny vaijerin vaihdossa ku noin tunnin verran kun oli vetari valmiiks irti. harjoitus tekee metsurin :rotfl: ja mites se yks venemies kerran sano....: heikoin mercruiseri on vahvempi kuin vahvin volvo :poff: :poff: ja tästä ei sitte poroja nokkiin :rotfl:
     
  18. kma68

    kma68 Gearhead

    Kiekhaeferilla taisi olla ihan riittävästi tekemistä ulkolaitamoottoreiden kanssa, eikä hän ihan väärässä varmaan ollutkaan. 8)
     
  19. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    potkuri

    Eipä ole tuota duop tropp potkurisysteemiä kehitellyt suomen eikä ruotsin poika,vaan kopioitu italialaisesta torpeedosta joka kehitettiin I-II mailmansotien välillä.
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    :rotfl: Toi Alpha ykkönen on melko säälittävän oloinen laite. Volvon ylävaihteessa on jo sen verran rautaa että niillä tekis alphaan molemmat :rotfl: . Aika käsittämätöntä myös toi ylävaihteen öölin jäähdytyksen puuttuminen :eek: . Ei yli sata kaakkista konetta kannata laittaa alphan eteen jos haluaa päästellä kovaakin joskus :poff: . Paitsi jos tykkää kun saa jatkuvasti korjata :odroll: .
     

Kerro tästä muillekin!