Halvat 235/75R15 kesärenkaat. Tosihalvat.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Slant Sickness, 19.1.2022.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tulipahan mieleen, että talvirenkaat tuli laitettua syksyllä aikas aikaisin, kun yksi kesärenkaista osui johonkin, joka viilsi kumin totaalisen paksaksi. Ei ollut häävikuntoiset Misukat enää muutenkaan.

    Nyt olisi rengasliikkeissä jonottamaton kausi. Jospa siis tilaan netin halvimman rengassarjan ja käyn laitatuttamassa vanteille. Vastaan tuli tuiki tuntemattomia merkkejä. Autodocista löytyisi
    Superia STAR CROSS TL 235/75 R15 105H
    johonkin 78 euron hintaan kappaleelta ja ilmainen rahti. Onko joku jo iskenyt kätensä paskaan vai täytyykö mun tehdä se muiden puolesta? Onko tuttu? Pyöreitä, ovatko? Ja mustia?

    Mä en löisi vetoa, että mun F-150 on mulla enää niin kauaa ajossa että menee rengassarja toistamiseen vaihtoon. Sikspäkään ei tuu merkkirenkaita.
     
  2. Jordan

    Jordan Gearhead

  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Juu mut talvirenkaat on jo.
     
  4. tapsah

    tapsah 2nd gear

    tiijä sitten juurikin tosta merkistä mutta pakettiautossa meni jotkut Sunfull tms. renkaat takaa sileeksi ja etestä melkein sileeksi kun selkänsä käänsi, maalima ei ole muuttunut; halavalla ei hyvää saa..noihan oli siis ultra-halvat wuhanilaiset c-renkaat..
     
    Muokattu: 19.1.2022
  5. Mulla on ollut kiinalaiset Habileadit alla ja olen ollut niihin tyytyväinen. Ne ollut kestävät ja ihan mukavat. En aio kesärenkaiksi enää merkkirenkaisiin sijoittaa.

    Talvirenkaat on sitten eri juttu.
     
  6. Jordan

    Jordan Gearhead

    Noi kumit (vastaavat) oli KA sprintterissä alla mun omistuksessa 2 vai 3 talvea ja hyvät olikin! Piti hyvin, suht äänettömät, metrejä ei tullut kuin minimaalisen 4-5tkm vuosi joten kulutuksesta en osaa muuta sanoa kuin että kesäkumit mitkä oli ns merkkirenkaat niin suli alle... (ei, en ole kytköksissä firmaan)

    Tuolta olen nyt nappaillut useamman koko sarjan ja parit takarenkaat challengeriin ja hinta/laatusuhteeseen enemmän kuin tyytyväinen... Alkuun epäilytti halpisnastakumi ja takavetosprintteri missä kontissa ei painoa, mersun 316 automaatti ja koppana marsussa pitkä/korkea
     
  7. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    En mä nyt tiedä onks se melkeen 500 Mk vanhaa rahaa yhdestä renkaasta tosi halpa.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Joskus vuonna 1988 satsi halvimpia kesäkumeja ”General” samaa kokoa maksoi markoissa vajaat pari tonnia. Tulopuoli on kohentunut niistä ajoista jonkin verran. On noi aika halvat. Merkilliset on hintavampia.

    Noihin muinaisiin aikoihin välillä maksoi enemmän maito- ja välillä bensalitra. Kevytmaito oli tänään 0,72€ ja bensa 1,89€.
     
  9. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Lappeenranta 19.01.2022

    [​IMG]
     
  10. tapsah

    tapsah 2nd gear

    niin, kun mentiin euroon niin hinnat putos paljon ; 78 on vähemmän kun 500...bensa tais olla jotain 4rahaa/litran, nyt vaan 2rahaa/litra...
     
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Taidanpa kokeilla nuo. Kotomaasta saisi Linglongeja satasen kappale, mutku kauppias ei malta olla jakamatta omaperäisiä koronaohjeitaan, niin se on nyt vähän aikaa mun asettamalla sulkulistalla. Mikä lie Kärkkäinen.

    Edit: Jaa se on tuo Autodoc omassa topikissaan todettu osin epäluotettavaksi. Pitäköön sekin tavaransa.
     
    Muokattu: 20.1.2022
  12. Isamu

    Isamu 3rd gear

    En tiedä miten autodoc toimii renkaiden kanssa, mutta varaosissa ainakin toimitusajat mitä sattuu.
    Kun laittaa tilauksen sisään niin saattaa mennä 3-5 päivää ennen kun kamat edes lähtee liikkeelle. Eihän siinä mitään jos vaan on varautunut tuohon ja jos sieltä tilailen niin tiedän ettei mitään kiireellistä sitä kautta.
     
  13. LPV

    LPV 3rd gear

    1001 renkaat ei muistaakseni toimita kuin vEtelä Suomeen ilmaiseksi. RengasOnline toimitti mulle viime kesäksi kumit Vaasaan.
     
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Eteläsuomi rules!

    Viimeaikoina on ollut hiljaisempaa kitkarengas vs nastarengas keskustelussa. Omat ajot ovat hyvin pitkälti olleet kehä ykkösen eteläpuolella, mutta muuttuneista harrastetiloista johtuen nyt on tullut ylitettyä kuntarajaa säännöllisesti ja enemmänkin. Nelostien alku on ollut viikon sisällä mielenkiintoinen monella tapaa. Huolto on ikään kuin jätetty kokonaan tekemättä. Alkuviikosta satanut märkä lumi sai jäätyi raiteiksi. Ja ne ajetut raiteet eivät menneet "ihan" kaistaviivojen, joita tuskin erottaa mukaan. Sitten tuli sula ja auraamaton materiaali pidätti varsinkin suorilla vedet keskikaistan vasemmalla reunalla määrissä. Eilen väki ajoi sulassa, heh, sulassa sovussa oikeata kaistaa, koska vasemmalla meni hitaaksi aallonmuodostuksen vuoksi. No illalla taas meni taas kaikki yhtäkkiä jääksi ja sitten vielä iltakympiltä tuuli ja tuli uutta lunta. Sipoosta etelään oli ulosajoja "määrissä". Yksi näytti onnistuneen täydellisesti. Oli sukeltanut kaistojen välillä hankeen syvälle ja siihen ainoaan tolppaan tietysti piti osua.

    Maxxis on ollut hyvä valinta talveksi. Nastoilla toki. Varsinkin tyhjänä ajettaessa takavetoisella amerikan lava-autolla. Suht kevytperäinen on.
     
  15. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    Muutama 235/75r15 suv nastarengas saatavilla. Merkki joku interstate duration. Ajamattomat asentamattomat dot 2015.
    90€/kpl noudettuna Tuusulasta.

    Edit: näitä https://www.rengas-online.com/rshop...LT/235-75-R15-104-101R---nastarengas/R-299404

    kesärenkaana vähän pienempi
    225/75R15 NEXEN ROADIAN HT SUV 102S dot 2017
    95€/kpl noudettuna Tuusulasta
    tai sitten
    on muutama tymäkämpi 33X12.5R15 EVENT LIMUS 4X4 108S dot 2015 rengas, 175€kpl noudettuna Tuusulasta.
     
    Muokattu: 21.1.2022
  16. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Malli Presa spike LT tai jotain sinne päin? Mulla on pakussa sellaiset vuoden 2010 leimalla, pinnasta ehkä puolet lähtenyt, ja siihen nähden parhaat ikääntyneet talvirenkaat, mitä minulla on ikinä ollut. Tottakai useimmat uudet olisi paremmat, mutta mikään ei ole pitoaan pitänyt noin hyvin.
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Semmoset. Oli saatavilla 215/75R15 kokoisina ja ihan Suomesta ja mahtavaan hintaan, joka oli muistaakseni 65€ per rengas. Ne meni tosi vähillä painoilla, enkä ole huomannut mitään puutteita muutenkaan.
     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Fordissa osuu 235 runkoon tappiin kääntäessä, mutta taidan laittaa sen kokoiset kuitenkin, kun ne on tuon otteessa. 3 spd ja tiheähkö perä. Mukava saada maantiekierroksia mahd alas.
     
  19. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Elimäki 15.08.2015

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!