Hammakehän vaihto 904 turbiiniin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja xarper, 6.1.2019.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Turbiinin hammaskehä -78 904 (999 lockup) pikkulohkon perässä, 122 vai 130 hammasta? Vähän ottanu kipeetä kun tykkää niin rajusta perusennakosta...

    Hitsaamalla ilmeisesti kiinni, tuleeko se jotain vasten siinä kun uuden laittaa vai pitääkö tää ulkoistaa ammattilaiselle koko vaihto et sattuu kohalleen?

    Tosin jos joltain sattuu löytymään nurkista vähän stallia omaava turbiini ylimääräsenä edukkaasti ni saattais joutua vakavasti harkitsemaan päivittämistä ja ton lukon poistamista kokonaan laatikosta sit.
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mulla olisi ylimääräinen vakiosta muokattu lukoton turbiini. Lähetin Turun suuntaan preparoitavaksi mulla olleen joka paljastui avauksessa korjauskelvottomaksi. Tekivät tämän toisesta aihiosta ja on noin 2500 stallinen. Oli paikallaan kaks kesää ja ei kovin montaa tuhatta kilsaa. Kevyttä käyttöä slantin äkkilähdöissä. Väistyy 3200 stallisen 9” tieltä.
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Sillä mä saisin ton ehkä käymään tyhjääkin pykälä päällä vähän helpommin :rolleyes:

    Pistelän vaikka yyveetä asian tiimoilta huomenna jossain välissä.
     
  4. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Oliko lukollisen ja lukottoman pooreissa jotain eroa?
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On.
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Hyvä huomio. En ajatellut asiaa sen enempää kun se mun aikanaan preparoitavaksi lähettämäni lukottoman laatikon turbiini oli sun kertoman mukaan lukollisesta rakennettu.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ne on muuten lähestulkoon samanlaisia mutta sisäänmenoaleksin boorissa 1 piikin ero.
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Mut siitähän selviää input shaftin, shaft supportin ja venakoneiston vaiholla olikohan. Ja öljypumpussa on joku huuli/viiste toisessa mitä toisessa ei oo mitä joutuu hieromaan.
     

Kerro tästä muillekin!